Popeye70 Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 Flyttet båten fra sommer- til vinterplass, stengte alle gjennomføringer unntatt vasken på kjøkkenet, startet avfukteren med slange til vasken og tok av rekka på begge sider. På søndag kommer vinterfrakken på, forutsatt at det ikke ligger snø på båten. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
MaSa Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 hentet ut alle tingene, vasket kjapt over oppe i båten, da det var kommet en del mugg/jordslag på setene...Børstet snø av kalesjen. og avtalt opptak.Så i løpet av neste uke ryker den på land! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Mariell Svart 8.November.2014 Del på Facebook Svart 8.November.2014 (redigert) Vinterfrakken på over fly. Olje og filterskift av motor og gear. ferskvannskjørt motor og konservert med frost veske. Plassering av frostvakter og frostveske i sjøvannsinntak til toalettene blir gjort mandag/tirsdag morgen. Da kan bare vinteren komme og jeg kan reise tilbake til varmen. Redigert 8.November.2014 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.November.2014 Del på Facebook Svart 8.November.2014 Presenning på. Tømte siste skvett av vann fra tank og pumper, løsnet alle slanger. Fuktslukere i vaskene på do og i byssa. Polerte proppellen blank med flappdisk. Felgrens på vannlinja gjorde susen. Låste av og dro hjem. Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 8.November.2014 Del på Facebook Svart 8.November.2014 Byttet ut noen dårlige super switch med carling switch, gjort klart til visning. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Pequod Svart 8.November.2014 Del på Facebook Svart 8.November.2014 Tok en tur til Vollen med en liten omvei innom Oksenøya for å fylle tanken breddfull. Båten ligger forhåpentligvis godt fortøyd på Vollen Marina. Er på jobbseminar og sover i land. I morgen skal jeg innom Oslofjordmuseet og titte på en ny utstilling om øyene i Oslofjorden før jeg begynner på returen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Har demontert dassen og skott rundt den, nytt skal på plass. Fin temperatur for slikt arbeid nå, ingen snø i sikte og 9,5 grader ute Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 I dag er motoren kjørt med 50/50% diesel/motorolje og sjøvannsystemet fyllt med frostvæske. Tanker for varmt og kaldt vann er tømt (og 230V til varmtvannstanken koblet fra!!). Frostvæske er også kjørt gjennom dass og septik tømmepumpe med en skvett stående igjen i dassen. Tirsdag er det tid for innpakking. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ventus Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Er det vanlig å kjøre gjennom med diesel/motorolje i stedet for vanlig diesel - tenker på om det ble syndet litt på egen kant... Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Hmm heller ikke brukt olje, kan du fortelle litt om dette lars? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Å kjøre motoren en kort stund på denne blandingen, er for bl.a. å smøre høytrykkspumpen. Det står nevnt i instruksjonsboken for min Yanmar 4JHE som en del av forberedelsene før vinteropplag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
FM 8-12 Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Kanskje noe jeg burde gjort og... får bli neste år siden den står full i frostveske Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Fjernet alt elektrisk og lagt trekkerør for alt før ting kommer på plass igjen men nye kabler [emoji4] Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
dacapo Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Da er skuta gått i vinterdvalen - bare å vente på våren Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Har tidlegare brukt halvt om halvt av diesel og syntetisk totaktolje, sidan den blandar seg godt. Er det like greitt med vanleg motorolje? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Det er i hvert fall 50/50 diesel/motorolje det står i manualen for min Yanmar 4JHE. Ellers ble Trudelutt pakket inn i dag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Ingenting i dag ennå, men i går ettermiddag tok jeg en liten svipptur med båten etter jobb. Herlig vær, blikkstille på sjøen og skumring før det begynte å bli mørkt. Trives mer og mer å tøffe rundt på denne tiden! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
MaSa Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 I dag ble den tatt opp, så i morgen blir det litt arbeid på den. før jeg gyver løs med vinterpussen for fullt Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Snikende skeptik Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Levert til vinteropplag i går. Skal smøre inn skroget med vaselin olje og dra over presenning så er det slutt for i år.... Satser på at sommeren 2015 kan bli like fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 Sjekket at Sandstrøm'en holder OK luftfuktighet i båten, og mens det var over 80% ute var det 50% inne. Helt perfekt! Tok ellers av seilene og pakket inn båten for vinteren. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Henrik M Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 (redigert) Jeg ønsket båten min velkommen til Norge, etter en veldig lang biltur. Redigert 13.November.2014 av Henrik M (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 I dag har jeg vært en tur i balja og plukka ut instrument- og bryterpaneler. skal morderniseres litt i vinter. og ja, jeg var nøye med merking av ledningene. hehe ;) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.November.2014 Del på Facebook Svart 16.November.2014 Litt frustrerende helg dette her. Mer enn klar til tur både i går og i dag, men det har blåst for mye til at jeg tror jeg ville trives utpå, ikke snekkevind akkurat. Men jeg har fått ryddet litt om bord, og klarte å sovne et par timer etter at jeg la meg nedpå for å hvile ryggen.. Kaffekos med kjeks har jeg fått også! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 16.November.2014 Del på Facebook Svart 16.November.2014 Jeg sjekket stopp-solenoiden på min Yanmar 4JHE motor, og det ser ut til at den er kaputt iom. at jeg målte spenning helt frem til den uten at den slår inn. Dessuten er beskyttelsesbelgen borte sammen med returfjæren. Så da blir det å kjøpe ny. Men det blir i hvert fall ikke hos LaSa. Der skulle de ha kr.3112,- for en slik del. Så langt har jeg funnet to andre leverandører her i landet som selger den under halve prisen! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SR400 Svart 16.November.2014 Del på Facebook Svart 16.November.2014 I dag har jeg solgt båten. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.