Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

I kveld har jeg bare vært nede og koblet fra batteriladeren. Har stått på lading i helgen for å toppe batteriene før vinterdvalen. Litt uheldig med plasseringen på opplagsplassen denne gangen, så det ble mye skjøteledning...

 

På fredag hentet jeg nytt presenningsstativ, så nå er det bare å håpe på en dag med brukbart vær så jeg kan ta av kalesjen og få på vinterfrakken. Deretter er det vel bare å begynne å vente på våren :rolleyes:.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte meg et sett brukte VP B3 propeller her for litt siden. Disse har jeg strippet ned til bart aluminium. Har de siste par dager grunnet disse med west etse primer og idag har de fått to strøk silkematt svart lakk. Imorgen blir det to strøk med drev og propell bunnstoff. Blir spennende å se hvordan båten/motoren oppfører seg med alupropeller kontra stål propeller.

Link to post
Share on other sites

Tatt den med på tur, ligger på Bømlo på en av Friluftsrådets plasser og nyter livet.

Hatt besøk av en familie på 4 som priste været ,og koste seg med grilling og lek , før de dro hjem i skumringen etter en fin ettermiddag i fjæra.

Båtlivet er deilig, selv om det " bare" viser 7 grader på gradestokken, og mørket kommet tidlig.

Link to post
Share on other sites

jeg har 2 båter i opplag i hagen og har ikke klart å finne nok spyler kanner i år til presenningene.

det må være mangel på frost og salt , slik at isteden for kanner har jeg bare funnet hyggelige folk som også var ute og leita.

først kjøpte jeg 8 x 5l med spylervæske og tømte over på større dunker, slik at jeg kom et stykke

i dag ga jeg opp, og gikk i vedskjulet mitt og slo kramper i passende kubber og hang på plass der det manglet.

så nå er det bare å vente på de første vindbygene og håpe at det er gjort god nok jobb.

til slutt - det er gøy med båt og nå har jeg 2 slik at det blir enda gøyere

Link to post
Share on other sites

I går, Tok av drevene,byttet drevolje,byttet motorolje,Oljefilter og konserverte motorer, dusjanlegget og wc.

Da jeg aldri har gjort dette selv, ville jeg forsøke å lære meg dette å gjøre dette selv!

Og En million takk til SoBo som stilte opp en hel dag for å hjelpe til å vise meg hvordan dette skal gjøres, evig takknemlig for den hjelpen SoBo :)
Så nå har jeg lært til neste år :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg demontert sittegruppe ute og laget pappmaler av dørken i cockpit og av badeplattformen. Omtrekk av sittegruppe og førerstol, og legging av iziteek på dørk er planlagt i vinter. Mulig det blir nytt trekk og ny dørk inne også. Tror det kan bli snasent. Hyggelig selskap fikk jeg også da selveste SAP_2000 stakk innom.

Link to post
Share on other sites

Satt inn to stk. vifteovner som jeg kjøpte på Seatronic, og satt i gang OS Weather, så jeg kan følge med temperaturen ombord. Kjøpte også nytt betjeningspanel til Eber´n.

Kjøpte en vifteovn som reserve i tillegg til de to jeg satt i gang. Kan aldri vite når ting slutter å virke.

Brukte faktisk 2x300; i gavekort som jeg vant på Østfoldtreffet på Sand Marina :-)

Link to post
Share on other sites

Dette er nesten en slags oppsummering: I helgen endte jeg på tur til Håøya der jeg overnattet i Tåjebukta. Nok en gang ble det ikke noe av planen om å svinge innom Oscarsborg, og nok en gang skyldes det at jeg er litt for bedagelig anlagt og står opp i seneste laget når jeg har fri, slik at jeg alltid blir forsinket og får litt dårlig tid...

 

I går tirsdag rakk jeg et par timer på sjøen sammen med en kjenning som ikke hadde vært i båt på mange år. Ble en rundtur innerst i Oslofjorden; fra Oksval over mot LIndøya til Bjørvika, Aker Brygge og deretter over til Oksval igjen via Nakkholmen.

 

Fantastisk vær hvor sola stakk fram, sjøen var blikkstille og solnedgangen var fantastisk!

 

Og nå ser det ut som om kombinasjonen av Captain Tolley's og Sixaflex som jeg prøvde på vinduet i kabinen som lekket har gjort susen. Det er nå to uker siden jeg prøvde meg nok en gang - uten å måtte skru ut vinduet - og selv om det riktignok ikke har regnet så mye de siste to ukene som før, så har det vært flere dager med relativt mye nedbør, og der det før ble liggende litt vann er det fortsatt knusktørt. :smiley:

 

Her er noen bilder fra gårsdagen...

 

Lindøya i sollys:

10440273_10152397015927032_5721858612345

 

Bjørvika med Operaen:

10670217_10152396593537032_3662104574581

 

Jobben min:

1526429_1507499509504197_451041983301222

Link to post
Share on other sites

 

 

Satt inn to stk. vifteovner som jeg kjøpte på Seatronic, og satt i gang OS Weather, så jeg kan følge med temperaturen ombord.

Er planen å bruke båten vinteren gjennom, så sant du ikke fryser inne?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...