Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Siste nedvask av båten i går før sjøsetting i dag. Spurte en rekke venner om de ville være med på et kollektivt skippertak. 
Ingen møtte opp, men jeg vet at samtlige vil sitte på i sommer....  :rolleyes:  :thumbsdown:

Liker aldri å spør om slike tjenester, så alt er gjort alene på båten. Men pga litt tidspress så valgte jeg å spør i går. Men jeg ante meg at dette ville skje da. 

Siste nedvask av båten i går før sjøsetting i dag. Spurte en rekke venner om de ville være med på et kollektivt skippertak. 

Ingen møtte opp, men jeg vet at samtlige vil sitte på i sommer....  :rolleyes:  :thumbsdown:

Liker aldri å spør om slike tjenester, så alt er gjort alene på båten. Men pga litt tidspress så valgte jeg å spør i går. Men jeg ante meg at dette ville skje da. 

Skal du ha noe gjort gi det til en som har mye å gjøre..... selvgjort er velgjort. Av og til er det nesten like greit å gjøre det sjøl da du jo får full kontroll med hva som er gjort og hvordan...... sa en som heller ikke fikk hjelp i år.....

I går kveld doblet jeg tykkelsen på isolasjon i motorrom. Har vel skåret over 20 meter med tynnere strimler for liming i alulistene som platene ligger på.Træl, ja !

Håper limet holder i mange år ! Har skrudd fast de største mattene i dørkplata, så de ikke kan legge seg på motor. Det ble forskjell, ja :thumbsup:

Utrolig artig video sap_2000  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Billa, hvis du sjekker innlegget til Lars H.(7402), så ser du hvor sap_2000 ligger på vannet.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Heh heh SAP, nydelig video Jeg kunne se båten min i bakgrunn. Ligger du i Son eller er det bare landplass?

La merke til båten din jeg også :-) ikke mange av de i Norge.

Ligger på Oksenøya om sommeren, så har litt kjøring til son høst og vår. Men hyggelig sted. Har endel bekjente med båt i opplag der, så blir mye sosialt og prat også. Hyggelig :-)

Mvh. SAP

La merke til båten din jeg også :-) ikke mange av de i Norge.

Ligger på Oksenøya om sommeren, så har litt kjøring til son høst og vår. Men hyggelig sted. Har endel bekjente med båt i opplag der, så blir mye sosialt og prat også. Hyggelig :-)

Kjekt med sjelden båt helt til man har en mystisk feil på trimflapsen.....! Men har kanskje funnet feil kilden nå.

Sushi

Baksiden er ofte en løsning.

Hva jeg har gjort med båten i dag. Satte nesten fast hodet inne i instrument panelet på jakt etter en forsvunnet svart boks. Fant den tror jeg. Sitter i båten med varmeren på og lurer på hvordan jeg skal komme til boksen.

Sealine pleier å være veldig gjennomtenkt med tanke på tilgang til tekniske installasjoner bak fasadene, så det ordner seg nok :-)

Mvh. SAP

I dag var været passende til å gå løs på motoren, så da ble det skifte av reimer og zink. Batteriene fikk sin etterfylling av vann og nå står de å lader seg.

Jammen dukket ikke sap_2000 opp også. Ny impeller levert rett i båten, snakk om service  :thumbsup:

sap_2000

Skrudde av lokket til impelleren for inspeksjon og når jeg satt der fikk jeg en aldri så liten idè til impeller-verktøy. Impelleren er gjenget i den ene siden og det kan se ut som om det er plass til følgende:

En bolt med rett gjenger som passer i impelleren og en stålhylse som man trer på bolten. Hylsa må selvfølgelig ha litt tyngde og tanken er at den da kan benyttes som avdrager ved at den "bankes" mot hodet på bolten.

Skal se litt nærmere på det i morgen og lar det seg løse skal jeg skaffe til veie 2 stk. så får de en du også(om du ikke alt har laget en løsning da).

bilde

Bare hyggelig :-) Var i området med kompis og så på båt.

Beklager dårlig tid i dag.

Kan funke fint det VannTro :-) god ide.

Jeg kjøpte en gjenget avdrager i plast til denne impelleren på ebay (eller var det ASAP?) til et par hundrelapper før jeg hentet båten faktisk.

Impelleren er en svær brande som ikke er lett å få ut for hånd (eller inn for den saks skyld).

Hjelper veldig å ta av reima til pumpa og dra hjulet rundt for hånd når ny impeller skal inn og entre splinen på akselen.

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...