Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

sap_2000

Jeg slet såpass bare med å få på reima at jeg helst ikke tar den av igjen(kuttet faktisk av en cm. av en av "stripene" når jeg monterte den. Slik sett har jeg liten lyst på å demontere reim for å skifte impeller.

Fan hub lageret hadde heldigvis ingen ulyd  :pray:

Skal se litt nærmere på det i morgen, tar noen mål og ser hva Fadum i Drammen kan komme opp med av bolt/hylse.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Trekt kabel til undervannslysa fra sikringsskapet under dashen til lasterommet akter.

Det var lettere sakt enn gjort da det går en kabelgate på yttersiden av dieseltankene langs skrogsidene.

Ålte meg inn foran dieseltanken og for å si det slik, så bør jeg ikke gå opp en eneste kilo til, Hehe.

Hvor er barnearbeidere når man trenger de?

 

Fikk til slutt gjennom en trekkefjær og da var resten lett.

 

bilde

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Wax on, wax off........wax on, wax off..........wax on, wax off........  :ghost:

 

Kona har for øvrig sorte hender etter å ha gått løs på rekkene med Autosol. Hun oppdaget nok ikke boksen med engangs-hansker som lå akter..... :saint:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Mye båt denne helgen, sjøsatte fredag og tilpasset tampene på båtplassen. Tok en runde på komersøya, begynner å bli grønt der nå, men brygga i grisebukta må det gjøres noe med, var relativt herpet. Mange båter i fantbukta i dag. Var også bortimot holmestrand, utrolig flott bryggeanlegg der altså. Skip o hoi

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt en tur innom Kommers forrige helg, men det ble med tanken. Vi har ikke vært der så mye de siste par årene, men da vi brukte stedet, var det alltid dugnad hver vår for å rette opp isens herjinger i løpet av vinteren av oss "faste" brukere. Men etter at flere av oss faste ikke bruker Grisebukten noe særlig, er jeg ikke overrasket over forfallet. Men det er bare å brette opp ermene og sette igang for de som bruker stedet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Spiste sushi i båten i dag med datter på 2,5 år og samboer. Godt og se at lillejenta fortsatt liker båtlivet:)

 

Ble en liten runde med båten også, men var kalt når solen forsvant! Godt at båtsesongen er igang!!:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ingenting siden en liten tur på Iddefjorden sist tirsdag. Først med gummibåten som jeg og begge døtre kjørte tom for bensin. Ble en lengre rotur på far da. Så med storbåten kun fordi det var tre dager siden den sist ble brukt :) Til helgen blir det en siste krampetrekning i bakkene på Hemsedal, før våren kommer for fullt og den noe skarpe vinden gir seg.

Link to post
Share on other sites

Permiterte gamle Ebern og satte inn ny Blue Marlin 5Kw. Fikk 12 blink feilmelding ved oppstart før han slo seg av. Mangler brukermanual så jeg vet ikke hva de 12 blinkene betyr. Noen som vet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Permiterte gamle Ebern og satte inn ny Blue Marlin 5Kw. Fikk 12 blink feilmelding ved oppstart før han slo seg av. Mangler brukermanual så jeg vet ikke hva de 12 blinkene betyr. Noen som vet?

REM  har en slik manual i båten tar den med hjem i kveld og kopierer denne slik at du kan få den på mail eller at jeg legger denne ut her..OK

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Henta på fredag.

I dag har jeg vært nede og vaska alt det forrige eier "glemte "

Sånn som muggen do og kjøleboks full av vintersprengt øl og redbull.

Har lekt litt med brytere, forhåpentligvis renset vanntank og bytta dårlig pakning i dusjen.

Ga oss en liten tur på fjorden som belønning :-)

Ship o'hoi  :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Permiterte gamle Ebern og satte inn ny Blue Marlin 5Kw. Fikk 12 blink feilmelding ved oppstart før han slo seg av. Mangler brukermanual så jeg vet ikke hva de 12 blinkene betyr. Noen som vet?

Fikk tatt et bilde av feilmeldinger Rem

bilde

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...