REM Svart 27.April.2015 Del på Facebook Svart 27.April.2015 Fikk tatt et bilde av feilmeldinger Rem Yepp, takk for hjelpa Bergstad. Feilen lå i en dårlig konektor/forbindelse fra betjeningspanelet og inn på varmeren. Smurte opp konektoren med CRC og vips så forsvant feilmeldingen. Fikk tilsendt brukerveiledning fra leverandøren i dag slik at jeg kan skrive den ut på jobben imorgen Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jangul Svart 27.April.2015 Del på Facebook Svart 27.April.2015 Er vel ikke alene om det nei....:) Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 27.April.2015 Del på Facebook Svart 27.April.2015 Løftet på land, spylt ren, flekket litt bunnstoff, pusset propell, byttet anoder, sjøsatt. Alt på 3 timer. Super service på havna til KNS Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 27.April.2015 Del på Facebook Svart 27.April.2015 Startet motor før sjøsetting i morgen.....Startet på første vridning....herlig. I morgen skal båten på vannet...... Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Byttet båtplass fra uteriggere med bare to pinner ut til uterigger hvor jeg kan gå ut på den ene siden. Kristiansand småbåthavn var veldig behjelplige. Fikk en liste over ledige 3metere, kunne bare gå ut å plukke den jeg ville ha og ringe inn. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Ikke i dag, men i går. Logget data på Steinsfjorden for å forbedre dybdekartet derfra. Oppdatert kart kommer her om en dag eller to: http://www.dybdekart.no/Map/View/654 Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Jangul Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Ikke i dag, men i går. Logget data på Steinsfjorden for å forbedre dybdekartet derfra. Oppdatert kart kommer her om en dag eller to: http://www.dybdekart.no/Map/View/654 Du kan kanskje tipse om fine fiskeplasser I Steinsfjorden?? Ønsker å få stor gjedde hvis det er mulig :) Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Det beste tipset for stor gjedde i Steinsfjorden er å fiske et annet sted. :( Gjeddefestivalen og garnfiske har ødelagt bestanden der fullstendig og snittstørrelsen på gjedda har falt som en stein de siste 10 årene. Mens du før var garantert gjedde på 4-5 kg på hver tur og noen på 8-11 hver sesong, er du nå på gjedder på 1,5-3 kg per tur og noen på 4-6 hver sesong. Det tas fortsatt en og annen større gjedde, men de er det lenge i mellom. Noe av det samme har skjedd ute i Tyrifjorden, men ikke like drastisk. Skal du prøve deg på Steinsfjorden, så er snart sesongen for pelagisk trolling i gang. Akkurat nå er det nordenden som hadde vært mitt mål, og ellers kanter. Et eksempel er kanten du ser på kartet jeg linket til som går fra nordspissen på Herøya og nordover. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
tilplan Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Bestilt slipping. Litt vanskeligere med ordrebekreftelse på oppholdsvær i helga, men forespørsel er lagt inn Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Jeg bedriver hærverk på badet. Skal bytte tapet og speli. Pokker hvor det satt ! Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 (redigert) I går installerte jeg ny radio, horn og byttet bås i hjemmehavna. Utrigger i den gamle båsen ble for kort til Balticen. Ønsket om en enklere måte å laste opp bilder på, er stort.. Redigert 28.April.2015 av Gew77 (see edit history) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Frissy Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Sjøsatt idag. Alt gikk knirkefritt. Båten startet og jeg fant igjen båsen. Båten fortøyd og alt er velstand.... Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 -Kjøpt ny jolle -Bestillt båtførerprøven eksamen -Ordnet forsikring -Meldt inn i RS -Pakket ned for hentetur To dager igjen :-) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
sap_2000 Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Byttet ut noen instrumentringer fra svart plast til krom så de matcher de øvrige. Koblet ferdig og trukket ny coax fra den nyinstallerte glomexforsterkeren og bort til TVen. Ønsket om en enklere måte å laste opp bilder på, er stort.. Synes det er håpløst å laste opp bilder fra mobil og nettbrett etter at TapaTalk plutselig ble stengt ute fra BP. Egen tråd her https://baatplassen.no/i/topic/117495-tapatalk-ikke-lenger-implementert-i-båtplassen/ Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Gjort alt klart bortsett fra en oppstart før kranbil kommer og henter båten på lørdag Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Fendertrekkene lukter godt etter en runde i vaskemaskinen og tauverk er klargjort til sjøsetting i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Bunnsmørt og et strøk trekkfastolje på dekket. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
MYVIVERA Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Skylt igjennom vanntanken. Den har stått full i to uker med oppvasktabletter. Tok en liten kveldsrunde i sandebukta med en kaffekopp. Noen båter som fisker. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Montert ny stereo med Bluetooth! Dessverre kjøpte jeg for små høyttalere så de passet ikke hullene. 6" er tydeligvis mindre enn 6,5". ;) Men de gamle ble mye bedre bare med ny spiller også!:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SR400 Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Har byttet anoder og ryddet litt. Tar farvel med "Frida". Ny eier får en god båt :) Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
kjeros Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 I dag har jeg frest inn reg.nummeret og malt på kontrastfarge. Planen var å gjøre dette på søndag, men det utgikk etter en festlig lørdag. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Lars H. Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Jeg har byttet olje og oljefilter, sjekket gearolje og byttet slamutskiller og dieselfiltre. Ren og fin diesel uten vann. Og så er jeg nesten ferdig med opplegg for septikavsug til land. Jeg fikk montert deksforskruvningen på dollboardet og gjennomføring inn i septiktanken med sugerør ned til bunn. Nå gjenstår det bare å strekke septikslangen mellom tank og dollboard. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
-Luna- Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Tatt båtførerprøven. Henter båt i morgen Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Geir Hel Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Skrapa litt på sittebenkene og sjekka propell https://youtu.be/nTjXNPXnE8Y Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Jangul Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Det beste tipset for stor gjedde i Steinsfjorden er å fiske et annet sted. :( Gjeddefestivalen og garnfiske har ødelagt bestanden der fullstendig og snittstørrelsen på gjedda har falt som en stein de siste 10 årene. Mens du før var garantert gjedde på 4-5 kg på hver tur og noen på 8-11 hver sesong, er du nå på gjedder på 1,5-3 kg per tur og noen på 4-6 hver sesong. Det tas fortsatt en og annen større gjedde, men de er det lenge i mellom. Noe av det samme har skjedd ute i Tyrifjorden, men ikke like drastisk. Skal du prøve deg på Steinsfjorden, så er snart sesongen for pelagisk trolling i gang. Akkurat nå er det nordenden som hadde vært mitt mål, og ellers kanter. Et eksempel er kanten du ser på kartet jeg linket til som går fra nordspissen på Herøya og nordover.[/quot Takk for tipset:) fikk et annet tips også...i sivet ved broa ved sundvollen / sundøya? Skal det stå stor gjedde....bruk noe som er rødt og stort som en liten katt så skal du se.....hmm....skal prøves:))) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.