Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Fikk tatt et bilde av feilmeldinger Rem

Yepp, takk for hjelpa Bergstad. Feilen lå i en dårlig konektor/forbindelse fra betjeningspanelet og inn på varmeren. Smurte opp konektoren med CRC og vips så forsvant feilmeldingen. Fikk tilsendt brukerveiledning fra leverandøren i dag slik at jeg kan skrive den ut på jobben imorgen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det beste tipset for stor gjedde i Steinsfjorden er å fiske et annet sted. :(

Gjeddefestivalen og garnfiske har ødelagt bestanden der fullstendig og snittstørrelsen på gjedda har falt som en stein de siste 10 årene. Mens du før var garantert gjedde på 4-5 kg på hver tur og noen på 8-11 hver sesong, er du nå på gjedder på 1,5-3 kg per tur og noen på 4-6 hver sesong. Det tas fortsatt en og annen større gjedde, men de er det lenge i mellom. Noe av det samme har skjedd ute i Tyrifjorden, men ikke like drastisk.

Skal du prøve deg på Steinsfjorden, så er snart sesongen for pelagisk trolling i gang. Akkurat nå er det nordenden som hadde vært mitt mål, og ellers kanter. Et eksempel er kanten du ser på kartet jeg linket til som går fra nordspissen på Herøya og nordover.

Byttet ut noen instrumentringer fra svart plast til krom så de matcher de øvrige.

Koblet ferdig og trukket ny coax fra den nyinstallerte glomexforsterkeren og bort til TVen.

Ønsket om en enklere måte å laste opp bilder på, er stort..

Synes det er håpløst å laste opp bilder fra mobil og nettbrett etter at TapaTalk plutselig ble stengt ute fra BP.

Egen tråd her https://baatplassen.no/i/topic/117495-tapatalk-ikke-lenger-implementert-i-båtplassen/

Mvh. SAP

Jeg har byttet olje og oljefilter, sjekket gearolje og byttet slamutskiller og dieselfiltre. Ren og fin diesel uten vann. Og så er jeg nesten ferdig med opplegg for septikavsug til land. Jeg fikk montert deksforskruvningen på dollboardet og gjennomføring inn i septiktanken med sugerør ned til bunn. Nå gjenstår det bare å strekke septikslangen mellom tank og dollboard.

bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det beste tipset for stor gjedde i Steinsfjorden er å fiske et annet sted. :(

Gjeddefestivalen og garnfiske har ødelagt bestanden der fullstendig og snittstørrelsen på gjedda har falt som en stein de siste 10 årene. Mens du før var garantert gjedde på 4-5 kg på hver tur og noen på 8-11 hver sesong, er du nå på gjedder på 1,5-3 kg per tur og noen på 4-6 hver sesong. Det tas fortsatt en og annen større gjedde, men de er det lenge i mellom. Noe av det samme har skjedd ute i Tyrifjorden, men ikke like drastisk.

Skal du prøve deg på Steinsfjorden, så er snart sesongen for pelagisk trolling i gang. Akkurat nå er det nordenden som hadde vært mitt mål, og ellers kanter. Et eksempel er kanten du ser på kartet jeg linket til som går fra nordspissen på Herøya og nordover.[/quot Takk for tipset:) fikk et annet tips også...i sivet ved broa ved sundvollen / sundøya? Skal det stå stor gjedde....bruk noe som er rødt og stort som en liten katt så skal du se.....hmm....skal prøves:)))

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...