Brightbull Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Satt inn 2x 260watt Fusion 7" høytalere og koblet dem på en Pioneerforsterker med 4x100watt i 4ohm konstant med topper på 4x200watt, så er nok lyd i båten nå. Blir 2 høytalere før 17 mai satser vi. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3 Link to post
Goodwill Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 (redigert) Da er hele fribordet dubbet med Autosol. Effektivt! Deretter polert med BT's wax. Synes det ble bra. Samme jobben gjort i cockpit. https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43663/1430686902.jpg Ellers, ferdig med bunnstoff, montert batterier og sprayhood. Fortsatt mer energi, og begynte å pusse på utvendig treverk. Ser også ut til å bli bra. Moro når båten begynner å bli litt lekker! Redigert 3.Mai.2015 av Goodwill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Skulle tømme dieseltanken i dag for å sjekke behov for rengjøring.. Jeg hadde med 3x25 liter kanner og en 20 liter, da de var fulle var det fremdeles diesel igjen på tanken, så da må jeg skaffe meg noen flere kanner til resten.. kjedelig Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Fisket litt fra den i helgen. Ørret nummer en på lørdagen: Grytidlig søndag morgen, to mann sov helt greit etter en lang fiskedag på lørdag. Ørret nummer to kom på søndagen: For de som måtte lure på "baljebilder" så ble fiskene sluppet ut igjen. Det var fiskekonkurranse Tyrifjorden sist helg og baljen blir brukt til å holde fiskene i live til innveiing før de slippes ut igjen. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Windy37GM Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 (redigert) Polert toalettet :-) Hele rommet bortsett fra treverk Redigert 4.Mai.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
hanto1 Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Polert toalettet! Så har man jaggu hørt dette også.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Det ble dritfint! (Tog du ann' ?) 15 år gammel plast blir som ny etter litt rubbing og hardwax Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Team Colibri Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Strøkent Windy! Går fint an å lese avisen der..... Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Worry II Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Han vil nok helst ha full oversikt over hvordan det ser ut "der bak" .. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Solgt den. Den sejlede fra Odense Havn 10.25 og passerede Gabet 7 kvarter senere med kurs NØ. I fremtiden kan FLORØ ses i Isefjorden. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 (redigert) Ingen ny båd på vej, Uffe? Redigert 4.Mai.2015 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Desværre nej. Ikke mere helt skikket som bådfører, desværre. Men vil nok følge lidt med på sidelinien her, interessen er der jo fortsat. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Fått båten på sjøen omsider, stor stas hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Etter å ha tilbrakt knappe 2 døgn i sjøvanns-systemet på motoren, ble Systemrens-blandingen i dag erstattet med vanlig sjøvann. Blandingen hadde nok gjort en viss jobb, da det som ble spytta ut av eksosutløpet ved oppstart av motoren, var både gråaktig og grumsete. Det har ikke vært noen problemer med kjølingen, så "rensekuren" var av ren forebyggende art. Motoren går jo nå inn i sitt 15. år og har runda drøyt 1500 timer. Etter dette var det klart for sesongens første prøvetur. Yanmar'en brumma som vanlig glad og fornøyd, og nådde greit toppturtallet på 3800 o/min. Tilbake i havna ble det giroljebytte og sjekk av diverse funksjoner og duppeditter ombord. Fant ikke noe som ikke virket, så da er det egentlig bare å vente på at sommerværet vender tilbake litt uti uka, og starte båtsesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Lurt på hvilket av uttakene i masta som var storseilsfall, bomløft på styrbord side og tilsvarende på andre. Finnes det noen regel? Uttakene er noe forsatt i høyde; mener det øverste er fremst mot baugen Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 4.Mai.2015 Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 ferdig bunnsmurt. Første gang jeg ser båten på land etter kjøpet i fjor. Fant ut at duopropellene må byttes. Er snart hull igjennom. Pga mangel på sink. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Siden det regner ute, polerer vi inne. Dette er 15 år gammel lakket teak som får schmake litt rubbing og poleringsmaskinen: Dette er før Sånn ble det etter polering Sår på knærna :-) Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kaskazi Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Har polert halve overbygget med Feldten Nano. Det var et veldig hyggelig bekjentskap som jeg nok kommer til å pleie videre. Svært lett å påføre med gode renseegenskaper og en blank, fin finish. Veldig drøy i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Vært på andre siden av landet med en kompis som er på båtjakt og besiktiget en engelsk dame ;-) Flott natur i nydelig vær. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 I dag har jeg kjøpt ny og oppdatert C-map kartbrikke til kartplotteren, den gamle var helt tilbake fra 2011. Skumgummi i 8cm er innkjøpt som jeg skal skjære til for å ligge bedre når vi sover i båten. Siste del av jobben (montere slange) for septiksuging fra land er gjort. Så nå kan jeg med god samvittighet dra på årets båtferie nedover svenskekysten om 1 - 2 uker. Angående septikslangen, så bommet jeg stort på lengden. Nå sitter jeg med 180cm ubrukt 38mm kvalitetsslange for mye. Er det noen som trenger denne slangen, kan den hentes gratis hos meg. Jeg bor på Skjetten ved Lillestrøm. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mark Read Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Har etter litt fundering og pusling fått kontakt med batteriet igjen - bytte litt kabelsko og sikringer (de gamle smuldret nærmest opp...). Fantastisk greit å kunne lære det helt grunnleggende om strøm i båt når båten er så enkel. (Neste steg blir å få orden i spaghettien. ) Sitér dette innlegget Link to post
captmolo Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 Idag har Havsund fått på kalesjen selv om det var litt vind ute på havna. Med god hjelp av fruen, som forøvrig har sydd nye gardiner, fikk vi den på plass. Fikk også vasket kjølsvinet, var noe vanskelig adkomst så skulle hatt en skikkelig kost som ikke er for stor slik en kommer til over alt.. Gikk over å strammet reimer, konstanterte at vanntanken har dårlig pakning i mannhullet, kasserte den gamle kartmaskinen å tenkte at det elektriske trengs å ryddes opp i. Hadde havari på Mikunien og, var vel den glødepluggen som var synderen men jeg skiftet motoren i den i samme slengen fordi der var ulyder i den. Hengte opp pumpa til den i en skumgummisak så nå ble det mye stillere i forhold når den sto skrudd rett i skottet. Alt i alt en veldig produktiv dag! Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 hentet den. :D Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.Mai.2015 Del på Facebook Svart 6.Mai.2015 I dag er det vasket båt og puter, tatt bilder og i morgen ryker den ut på finn for salg;-) Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 7.Mai.2015 Del på Facebook Svart 7.Mai.2015 Kjørte naboen over fjorden i dag slik at han kunne hente sin Uttern D55 2011 modell. Nå som jeg så han kjøre den på en mindre halvrøff sjø og litt vind, så er jeg UTROLIG glad for at jeg aldri kjøpte en så liten balje. Han sine 18 fot og 900kg(?) mot mine 24 fot og nesten 2 tonn. Bølgene lekte jo med båten hans og vanne sprutet opp over alt. Jeg kunne bra dra på litt med gassen og båten la seg fint oppå bølgene og jeg kunne lett fise hjem i 30knop marsjfart. Uansett alle problemer og hvor gammel min båt er, så er jeg nå utrolig glad for å ha en litt tyngre og voksen båt. En D55 hadde jeg fått mark av merker jeg nå. *Glad* Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.