BOBO II Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Vakkert gulv Bergstad, veldig bra. Var vel ikke gjort på noen kveldstimer det her? Syssler med de samme tanker selv. Hvordan laget du malene?takk REM dro på staples og kjøpte 70 ×90 papplakater som butikkene bruker til utebukkene for tilbudsprodukter.tapet dem sammen med gaffatape etter vert som jeg fikk skjært ut buer og lengder. La hele malen rett opp på dørk platene og tegnet etter malen med vanlig blyant.bruk en stikksag med de tynneste bladene for buer + en god sirkelsag. Hele jobben har tatt totalt 6 sene kvelder timer til nå.Den verste jobben syntes jeg er lakking. Engstelig for bobler i lakken, men har gått bra hittil. Har brukt 3 stjernes lakk i silkematt for at gulvet ikke skal bli for blankt og glatt. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
BOBO II Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 (redigert) Dobbelpost Redigert 22.Mai.2015 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
jonn Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3081/img_20150522_134140.jpg Endelig ferdig med flis legging, og fuging av Kjøkken og Bad. Det er lagt varme i betongen under, fra kjølevannet, Webasto på 5 Kw kan også brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Eva-Anne Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Idag har jeg støvsuget nedi kjølen å tatt ut ei skroggjennom føring da den var opptært når jeg skulle ha på ny stengekrane. blir montert nytt imorgen. jonn, heter vell bysse å ikke kjøkken? :P Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 (redigert) Vasket skuta. Endel sorte striper etter regnet de siste dager. Mye gul pollen for tiden også. Grrr! Bildeopplasting fra mobil har streiket igjen. Savner TapaTalk :-( Photobucket: Redigert 22.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 takk REM dro på staples og kjøpte 70 ×90 papplakater som butikkene bruker til utebukkene for tilbudsprodukter.tapet dem sammen med gaffatape etter vert som jeg fikk skjært ut buer og lengder. La hele malen rett opp på dørk platene og tegnet etter malen med vanlig blyant.bruk en stikksag med de tynneste bladene for buer + en god sirkelsag. Hele jobben har tatt totalt 6 sene kvelder timer til nå.Smart. Dørkplatene satte du sammen på forhånd sikkert på ei stor flate? Hadde kanskje vært enklere å ha lakket platene før du la de i båten?Platene er vel laket fra fabrikk? Trenger vel egentlig ikke så mange lag da kanskje. 3-4 burde holde kanskje. Når jeg har lakket paneler silkematt har jeg brukt blank lakk hele veien og kun avsluttet med ett lag silke. Lett for å bli grumsete og melkehvitt hvis man legger for mange lag halvmatt på hverandre. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Sitter på jobben og tenker på den! Men det er blitt gjort en del de siste dagene! Montert ferdig Raymarine EV 100 autopilot, byttet ut Supercool (som overhodet ikke coolet noe somhelst supert!) med Isotherm kompressor og mer enn halverte strømfobruket og fikk plutselig under fire grader i boksen! Og så fikk jeg montert opp et 42 liters Isotherm kjøleskap i tillegg. Så skal det monteres 100 wattts solcelleanlegg. Og etter at den er montert skal du se at båten skal brukes!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KongKing Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Fyllt diesel og brukt båten Brukbart med folk i middagsbukta i dag Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Tenkt på hvor misunnelig jeg er på det fine været rundt på østlandet. Her i Trondheim er det regn og 5-6 grader! Holder timetallet nede på motoren da;) Jeg lånte bort båthengeren i går, men den ble for stor så fikk den kjapt tilbake igjen. 250 cm bred, så man merker at den er med.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mulligan Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Montert koblingsboks i masta slik at alle lanterner kobles til ved hjelp av en dekkskontakt nede i kjølsvinet. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Tenkt på hvor misunnelig jeg er på det fine været rundt på østlandet. Her i Trondheim er det regn og 5-6 grader! Holder timetallet nede på motoren da;) Jeg lånte bort båthengeren i går, men den ble for stor så fikk den kjapt tilbake igjen. 250 cm bred, så man merker at den er med.. Det er fint på Østlandet men det blåser. Nok til at sjø står over båten og man finner noen lekasjer. Kos deg med RBK! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
sap_2000 Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Fyllt diesel og brukt båten Brukbart med folk i middagsbukta i dag Var noe kjent på bildet der, KK :-) Man sitter jo å glaner når man ligger i middagsbukta og så vel 5-6 stk N24 i ettermiddag. Tenkte at en av de kanskje var deg :-) Bare å stikke innom en gang du er forbi :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
KongKing Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Var forbi deg da vi kjørte den obligatoriske turen gjennom bukta før vi snudde og gikk inn og la oss på svai. Var ingen å se på båten din da vi passerte, så antok at du gnikka på noe nede i motorrommet for å gjøre det enda litt blankere eller no'... Svinger innom neste gang. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Laaars Svart 24.Mai.2015 Del på Facebook Svart 24.Mai.2015 Fått lakkert drevet etter overhaling. Tre strøk Glasurit Epoxy Primer og Tre strøk Glasurit 2-komponent billakk - beste oppskrift mot groing. Ingen "drevbunnstoff" nødvendig. Polert strålpropellen så den er blank og skinnende igjen. Så er det klart for montering. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 24.Mai.2015 Del på Facebook Svart 24.Mai.2015 Listet ferdig et nytt skap Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 24.Mai.2015 Del på Facebook Svart 24.Mai.2015 Fullført polering og voksing av skrog under fenderlist. Vasket og sprayet drev. Skiftet sink på drev og baugpropell. Regnet satte en stopper for videre poleringsarbeid . Er litt misunnelig på de som kan utføre vårpussen under tak.. Blir sannsynligvis sjøsetting i morgen . Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Fått båten på vannet, og kjørt en tur. Deilig!!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Lars Martin Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Bytta irret 12-volts uttak. Byttet flisete dreggtau og byttet knekt hengsle til dasslokk. Deilig å ta en sånn sjau med småplukk :-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Olepo Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 (redigert) Montert propeller, dobbeltsjekket låsesplinter/bolter på drev, kontrollert giring, sjøsatt, kjørt en kort testrunde og lagt den i båsen. (Måtte ha 3 forsøk på å treffe båsen ...) Bortsett fra det fungerte alt fint ! Har også ryddet på opplagsplassen og fraktet hjem opplagsutstyret. Redigert 25.Mai.2015 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Testet ovnen som jeg fikk til jul. (Ja i Trøndelag trenger vi ovn ennå) og den varmet greit. Fylte en 20 liter med blyfri 98 på båten, som jeg fylte opp på veien til båten. Glemte å ha på tanklokket på dekk før jeg spylte båten. Håper det gikk bra. Så det akkurat i det jeg spylte mot åpningen. Ellers ble det en liten vask med svamp.. Håper på litt sol snart!!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Funnet en grei måte å laste opp bilder med mobil igjen!:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Chiefengineer Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Montert ny TV, montert nytt vannfilter til ismaskinen. Bestilt et par nye innmater til dusjkranene. (mixeren). Forberedt litt til rensingen av varmevekslerne på motorene. Kanskje kommer ånden over slik at den prosessen blir gjort i uka sammen med en del andre servicepunkter på motorene for året. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Svært så produktiv dag. Sagaen ble solgt til en hyggelig familie fra Sandefjord, og Trawleren ble kjørt fra Son til Slependen for slipping. Alt gjort etter jobb..... sliten nå..... Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Takk til unga og CSSGT som stilte som mannskap, og tidligere eier som møtte oss og lar oss bruke den gamle båtplassen. CSSGT tar jobben som autopilot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.