Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Vakkert gulv Bergstad, veldig bra. Var vel ikke gjort på noen kveldstimer det her? Syssler med de samme tanker selv. Hvordan laget du malene?

takk REM dro på staples og kjøpte 70 ×90 papplakater som butikkene bruker til utebukkene for tilbudsprodukter.tapet dem sammen med gaffatape etter vert som jeg fikk skjært ut buer og lengder. La hele malen rett opp på dørk platene og tegnet etter malen med vanlig blyant.bruk en stikksag med de tynneste bladene for buer + en god sirkelsag. Hele jobben har tatt totalt 6 sene kvelder timer til nå.Den verste jobben syntes jeg er lakking. Engstelig for bobler i lakken, men har gått bra hittil. Har brukt 3 stjernes lakk i silkematt for at gulvet ikke skal bli for blankt og glatt.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Dobbelpost

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

takk REM dro på staples og kjøpte 70 ×90 papplakater som butikkene bruker til utebukkene for tilbudsprodukter.tapet dem sammen med gaffatape etter vert som jeg fikk skjært ut buer og lengder. La hele malen rett opp på dørk platene og tegnet etter malen med vanlig blyant.bruk en stikksag med de tynneste bladene for buer + en god sirkelsag. Hele jobben har tatt totalt 6 sene kvelder timer til nå.

Smart. Dørkplatene satte du sammen på forhånd sikkert på ei stor flate? Hadde kanskje vært enklere å ha lakket platene før du la de i båten?

Platene er vel laket fra fabrikk? Trenger vel egentlig ikke så mange lag da kanskje. 3-4 burde holde kanskje. Når jeg har lakket paneler silkematt har jeg brukt blank lakk hele veien og kun avsluttet med ett lag silke. Lett for å bli grumsete og melkehvitt hvis man legger for mange lag halvmatt på hverandre.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sitter på jobben og tenker på den! Men det er blitt gjort en del de siste dagene! Montert ferdig Raymarine EV 100 autopilot, byttet ut Supercool (som overhodet ikke coolet noe somhelst supert!) med Isotherm kompressor og mer enn halverte strømfobruket og fikk plutselig under fire grader i boksen! Og så fikk jeg montert opp et 42 liters Isotherm kjøleskap i tillegg. Så skal det monteres 100 wattts solcelleanlegg. Og etter at den er montert skal du se at båten skal brukes!!! :fireworks2::fireworks3:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Tenkt på hvor misunnelig jeg er på det fine været rundt på østlandet. Her i Trondheim er det regn og 5-6 grader! Holder timetallet nede på motoren da;)

 

Jeg lånte bort båthengeren i går, men den ble for stor så fikk den kjapt tilbake igjen. 250 cm bred, så man merker at den er med..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Tenkt på hvor misunnelig jeg er på det fine været rundt på østlandet. Her i Trondheim er det regn og 5-6 grader! Holder timetallet nede på motoren da;)

Jeg lånte bort båthengeren i går, men den ble for stor så fikk den kjapt tilbake igjen. 250 cm bred, så man merker at den er med..

Det er fint på Østlandet men det blåser. Nok til at sjø står over båten og man finner noen lekasjer. Kos deg med RBK!

Sushi

Link to post
Share on other sites

Fyllt diesel og brukt båten

Brukbart med folk i middagsbukta i dagbilde

Var noe kjent på bildet der, KK :-)

Man sitter jo å glaner når man ligger i middagsbukta og så vel 5-6 stk N24 i ettermiddag. Tenkte at en av de kanskje var deg :-)

Bare å stikke innom en gang du er forbi :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Var forbi deg da vi kjørte den obligatoriske turen gjennom bukta før vi snudde og gikk inn og la oss på svai. Var ingen å se på båten din da vi passerte, så antok at du gnikka på noe nede i motorrommet for å gjøre det enda litt blankere eller no'... Svinger innom neste gang.

 

Kk

Link to post
Share on other sites

Fått lakkert drevet etter overhaling. Tre strøk Glasurit Epoxy Primer og Tre strøk Glasurit 2-komponent billakk - beste oppskrift mot groing. Ingen "drevbunnstoff" nødvendig.

Polert strålpropellen så den er blank og skinnende igjen. Så er det klart for montering.

Link to post
Share on other sites

Fullført polering og voksing av skrog under fenderlist. Vasket og sprayet drev. Skiftet sink på drev og baugpropell. Regnet satte en stopper for videre poleringsarbeid :worry:. Er litt misunnelig på de som kan utføre vårpussen under tak..

 

Blir sannsynligvis sjøsetting i morgen :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Montert propeller, dobbeltsjekket låsesplinter/bolter på drev, kontrollert giring, sjøsatt, kjørt en kort testrunde og lagt den i båsen. (Måtte ha 3 forsøk på å treffe båsen :rolleyes:...)

Bortsett fra det fungerte alt fint :smiley:!

 

Har også ryddet på opplagsplassen og fraktet hjem opplagsutstyret.

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Testet ovnen som jeg fikk til jul. (Ja i Trøndelag trenger vi ovn ennå) og den varmet greit.

 

Fylte en 20 liter med blyfri 98 på båten, som jeg fylte opp på veien til båten. Glemte å ha på tanklokket på dekk før jeg spylte båten. Håper det gikk bra. Så det akkurat i det jeg spylte mot åpningen.

 

Ellers ble det en liten vask med svamp..

 

Håper på litt sol snart!!!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Montert ny TV, montert nytt vannfilter til ismaskinen. Bestilt et par nye innmater til dusjkranene. (mixeren). Forberedt litt til rensingen av varmevekslerne på motorene. Kanskje kommer ånden over slik at den prosessen blir gjort i uka sammen med en del andre servicepunkter på motorene for året.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...