VannTro Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Solgt "Bitteliten V" De 2 lykkeligste dagene for båtfolk, den dagen vi handler båt og den dagen vi selger den Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Worry II Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Solgt "Bitteliten V" Gratulerer ! Lykke til med valget av seilbåt ! Følger med i spenning.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Solgt "Bitteliten V" Gratulerer :-) håper det ikke var alt for smertefullt... Gleder meg til å se hva Bitteliten VI blir for noe, men har på følelsen den blir høy :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MIMA IV Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Solgt MIMA.... Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Bytter sm.o. og oljefiltere på SB og BB motor. Bytter olje på kompressorene på begge motorene. Koblet opp og startet CIP-rengjøringsprosessen for kjølerne på BB motor. Bare bytting av kjølevæske og dieselfiltere samt gearolje/filer på gearene som gjenstår av årets utvidede service (5-års) på motorene nå. Må vel bli ei råd ila. uka til å ferdigstille så man kan få støvsugd og vasket ned motorrommet og begynt på det utvendige over fenderlista. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Hentet nye båten over Oslofjorden til hjemmehavna i går kveld, en ganske frisk seilas. Bildet under var det beste jeg klarte å få tatt i bølgene. Men fikk testa båten og den bestod! Her er nye skuta, en Askeladden Beetle med Mercruiser 1,7 dti - kjøpt etter flere sjekker og prøveturer, samt gode råd og hjelp her på BP. Veldig fornøyd med å være kaptein for egen båt igjen. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
MajorAndy Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Jeg er sikker på at du kommer på vandet igen, Bitteliten. Det kan du ikke undvære. Og hvad med Vanntro? Skal du ikke søsætte i år? Sitér dette innlegget Link to post
ChrisCraftPirate Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Renset septikkverna for plast og diverse dritt! #KOSEJOBB !! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 (redigert) Utelukkende positiv opplevelse å selge Bitteliten V. Jeg gleder meg nå til å hente innbyttebåten - en Nimbus 30S fra 2007 med D6 310. Om noen er på utkikk etter en slik båt så sitter den løst hos meg. Denne er i topp teknisk stand, og får bla ny plotter før jeg henter den. Redigert 3.Juni.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Kjøpt en støvsuger på rusta i dag. 12v Sikkert topp kvalitet;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 (redigert) Feilpost.. Bilder blir bare sorte Redigert 3.Juni.2015 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
MajorAndy Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Fået løftet radaren op fra targabøjlen med en piedestal. Virker allerede lovede! Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Avsluttet renseprosessen av kjølerne på BB motor. Kjølerne er gullende rene nå kan man konkludere med etter inspeksjon av lokket til ladeluftkjøleren. Montert ny sink i frostpluggene og satt sammen systemet igjen. Ellers byttet frostvæske på begge motorer samt begynt rengjøring/rundvasking av motorromet etter servicearbeidet. Her skal det i bruk både oppvaskbørste og skrubb under dørkplatene, skjønt det ser ikke så ille ut fra før.:-) Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Feilsøkt det elektriske anlegget som er tilknyttet septikpumpen, dette da pumpen sluttet å virke da familien var på tur sist helg Etter mye feilsøking viste det seg å være dårlig kontakt i et rele Fant dog et ukjent objekt som er tilknyttet septiktanken. En "regulator" hvor min første tanke var en tankmåler, men har ingen instrumenter i båten for dette. Prøvde å følge ledningene, men det er vanskelig å se hvor de tar veien.. (Gul og svart går til septiken) Så hvis noen har et tips er jeg takknemlig for det :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Fået løftet radaren op fra targabøjlen med en piedestal. Virker allerede lovede! Jeg vinklet min radar noen grader fremover i fjor ved å legge c 1 cm mellomstykker mellom radar og targa i akterkant. De ga betydelig bedre effekt på opp til 6nm range Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 satt på dette: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 (redigert) satt på dette: Redigert 3.Juni.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 satt på dette: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sap_2000 Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 (redigert) Bare brukt den for en gangs skyld. OK da, har vasket og ordnet litt småting underveis. Var en tur innom Astor i Sætre og slo av en hyggelig prat :-) På vei videre så jeg Framtia med den nye båten. Jeg er motorbåtmann, men selv jeg så at det var en båt som lyste prestasjoner lang vei. Lekker båt :-) Killingholmsundet Astor Blåste godt fra vest i dag. Filtvet Redigert 3.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Her er lidt billeder af min indsats i dag: Det tog ikke mindre end fem uger at få piedestalen leveret fra CactusNav, men de var meget gode til at holde mig orienteret undervejs. Jeg er specielt stolt af dette: Her var ikke mindre end otte huller fra den tidligere installation. Alle huller blev forseglet med Tech7 og fyldt med gelcoat spartel og herefter vandslebet. Man ser det stadig meget tæt på, men ikke ellers :-) Næste trin bliver som Bitteliten siger at lægge nogle skiver under radaren bagpå for at se om det har en effekt når jeg sejler. Så skal den sat.... vind lige lægge sig først Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Lagt båten over i båsen på den nymonterte flytebrygga 4,20 m lysåpning, som nesten er for mye :) spørs om det ikke blir større båt med tiden. Mye arbeid, men veldig bra til slutt. Stålbrygge med stag til land. Dønn solid. Sitér dette innlegget Link to post
Poopadoop Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Satt inn 2 downlights og koblet dem på en ledig bryter foran. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Bonus Svart 4.Juni.2015 Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 Installert eget betjeningspanel for kartplotteren. Slipper da å bøye meg framover mot skjermen ... Blitt bedagelig med årene, skjønner jeg .. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 4.Juni.2015 Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 Dette var både smart og lekkert. Skikkelig "pilot-følelse" Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Framtia Svart 4.Juni.2015 Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 (redigert) Jeg er motorbåtmann, men selv jeg så at det var en båt som lyste prestasjoner lang vei. Lekker båt :-) Takk for det, men hadde du fulgt med videre ville du nok blitt litt skuffet over gårsdagens prestasjoner i onsdagsregattaen. Med liten kuling og vindkast rundt 15 m/s seilte vi langt fra imponerende. Endte med at vi brøt 50 meter fra mållinja, Da hang det er løs blokk i den ene revelina og en seilspile fløy over båten, så vi skjønte det var på tide å legge inn årene Redigert 4.Juni.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.