Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Fått den på slipp, høytrykkspylt, pusset propellen, sparklet skade i bauen, pusset vekk gammel løs bunnsmørning, bunnsmørt, nye sink, polert skrog! Sjøsetting på mandag! :flag_bp:

ferdig meg kahytten etter en liten overhalings:) no er det bare uteplassen igjen gitt, det skal bli herlig :giggle:

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

I går monterte jeg den nye dynamoen, ble som gull. I dag har jeg montert ny tankgiver og måler + rævkjørt polarn i krapp sjø for å se hvordan den oppfører seg med kraftig motor i. Gikk som f.... Tjo hoi . Satser på båtferie i år om været blir sånn noen lunde :cheers:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Ikke jobbet med moderskipet i dag, men med Skibsplasten, eller motoren til den omman skal være pirkete. Fyra`n for første gang på 2 år. Fyrte etter hvert.... Men digg å vite at den fyrer.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Løfta svensken ut av båten (KAD44) :flag_sw: Ringte Volvo for å kjøpe ny D3-220. :fishing: Fikk beskjed om at jeg i beste fall kunne få en levert uke 35.... :puke::sweat::tongue::confused:

Har venta i snart 2 uker på å få en jæ..a volvo topppakning :discuss: Så kjøpte jeg en spagetti motor, den kommer til uka :cheers:

Neste gang jeg leser noe her på forumet om at grønne motorer har slikt et fantastisk støtteapparat så tilter jeg :puke:

Nå skal jeg vaske motorrommet og gjøre klart til den nye. Så skal jeg lage en enkel pastarett.. Det har vært en tøff dag :flag:

I dag innså jeg at tiden var inne for å bite i det ofte omtalte eplet, og gå til innkjøp av, og montere, en "Gullsweep" måkejager. Hittil har jeg bare hatt en topphatt for bil over kalesjen, men i år syntes jeg at måkedrittproblemt har vært verre enn noensinne. Tror våre fjærbefengte venner har blitt rammet av en kollektiv mageinfeksjon i år. Blir spennende å se hvordan måkejagersaken funker!

siste 2 dager har jeg tatt opp nidelv15 båten. fått den hjem

demontert gammle stoler. revet vekk elanlegg å gammle lanterner.

slipt hele båten innvendlig å skal i gang med oppmaling igjen.

samme på skråget når jeg er ferdig innvendig:)

Bare kost meg og cruiset rundt.Var en tur innom Langøya. Politiet kontrollerte nærmest samtlige båter, men ikke meg :cryin: Blåste en del i dag og var en del brattsjø. Fikk tatt et lite hekksjø bilde.

imag0018.jpg

Ikke i dag riktig nok, men igår tok jeg meg en tur i sjøen med maske og snorkel, og skrubbet vannlinja og undervannsskroget med en oppvaskbørste. Siden vi har holdt på å flytte de siste førti dagene eller så har båten blitt brukt alt for lite. Så det hadde grodd litt, særlig på den siden som får sol hele dagen. Testkjørte i kveld, og fikk rundt 1,0-1,5 knop høyere fart enn dagen før skrubbing.

Her er Far i gang i sjøen innerst i Frognerkilen (mye brennmaneter, men det gikk bra):

p7100168.jpg

p7100167.jpg

Måkejageren jeg monterte her om dagen har fungert over all forventning. Ikke én eneste liten lort etter at den kom på plass!

dsc03157.jpg

[sitatslettet] quote name='FredrikW' date='11.07.10' timestamp='1278883179' post='993348']

Ikke i dag riktig nok, men igår tok jeg meg en tur i sjøen med maske og snorkel, og skrubbet vannlinja og undervannsskroget med en oppvaskbørste. Siden vi har holdt på å flytte de siste førti dagene eller så har båten blitt brukt alt for lite. Så det hadde grodd litt, særlig på den siden som får sol hele dagen. Testkjørte i kveld, og fikk rundt 1,0-1,5 knop høyere fart enn dagen før skrubbing.

Her er Far i gang i sjøen innerst i Frognerkilen (mye brennmaneter, men det gikk bra):

p7100168.jpg

p7100167.jpg

Måkejageren jeg monterte her om dagen har fungert over all forventning. Ikke én eneste liten lort etter at den kom på plass!

dsc03157.jpg

Lagde du hull i kalesjen for denne?

bilder?

[/sitatslettet]

Mvh Beertrip

Lagde du hull i kalesjen for denne?

bilder?

Mvh Beertrip

Måtte lage to små hull for å få montert saken. Brukte en skarp syl til å lage hullene. Fikk da "skjøvet" fibrene i kalesjeduken til side, i stedet for å stikke hull med en kniv slik at stoffet kuttes. Når kalesjen skal av til vinteren er planen å sy inn en forsterkning av noe slag der festebøylen til måkejageren er tredd gjennom kalesjen.

Kjøpte meg tresnekke i går, så i dag har jeg brummet litt med pussemaskin og sauset litt med treolje :) Og det lukter såååå godt :)

Nordkappen har jeg jeg fikset et hull i skroget på, og lappet dette med glassfiber og polyester, og lagt på plass dørken igjen. Ny dørk kommer litt senere.

Jolla flyter. Har vel ikke gjort annet enn å slenge den i vannet (8ft)

Hjulpet guttungen med hans Flipper 470 GT, han fikk et ekkolodd av meg. Artig sak.

Og tatt meg litt pils i varmen :)

Deilig med båt :)

fravannet.jpg

Føkk deg...

kjøpt kjetting og sjakler til bruceankeret framme, montert den, og dessuten kjøpt en åttekilos paraplydregg som også kan være daumann på ankertauet framme.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Installert Tiki Navigator Pro 6.2 med nye BSB-kart, herlig, uovertruffent.. Demontert original bøyle til kalesje over inngangsdør. Fått på plass ny lader til generatorbatteri. Drukket en del øl på akterdekket og derunder filosofert og tenkt en del på forskjellige prosjekter om bord.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...