Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Alltid morro med ny brukt båt. Dvs det vet jeg jo ikke. Dette er min første brukte, og jeg koser meg med det :-)

 

Vindusdpylerne virka ikke da jeg overtok båten. Håpløs patent med liten pumpe kobla til vanntanken. Jeg bygde om til pumpe fra spylervæske kanne. Enkelt og greit :-).

 

Vannpumpa sugde luft og funka sånn passe. Skikkelig bråkebøtte. Etter tips i annen tråd lærte jeg om speed lick vannkoblinger. Ut på Maritim og handle koblinger, støttehyler og ikke minst få slanger inn til pumpa for enklere å koble fra om vinteren.

 

Trang i en 30 foter, så litt improvisasjon måtte til :-)

 

Vindusspyler kanne. Borra hull i toppen. Kjøpte ny slange på Biltema

bilde

 

Vannpumpe med filter ble sånn:-)

bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fått skrudd sammen motor til båt. En Yamaha 40Hk 3.syl. 1993 mod ble kjøpt i biter, blir å få skrudd fast siste bolter i undervannshuset imorgen og få start på den. :D

 

Tipper den skal gå greit på en Yamarin 4300. 

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Bytta matepumpa til gjestedoen i går. SEK 2650 hos Sea Sea på Torskholmen, Strømstad (tidligere Watski)

Pumpa var direkte bolt-on i de gamle festehullene, men tilgang til el. terminaler et h'vete.

1434532152.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...