Zach Svart 14.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 "Parkerte" BEP og monterte et vanlig rele som er D+ styrt Link to post
Skipper Worse Svart 14.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 Monterte ny Triax Ufo i mastetoppen for digitalt bakkenett, påbegynte montering av NASA AIS engine, konstaterte at startbatteriet for generatoren har avgått ved en stille død, drakk en del lettøl på akterdekket for filosofering underveis i arbeidet. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
:båt1 Svart 14.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 for to dager siden monterte jeg annlegg i Classic'n ble meget bra må jeg si 2X 200 watt's Boss Marine høytalere og en Boss Marine 260 watt's cdspiller med intern forsterker ga meget bra lyd og skapte hygge og kos i båten Link to post
TPBS-277 Svart 14.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 Har den i den senere tid gått til anskaffelse av "ventebåt" i påvente av at 70 foteren blir ferdig om noen år. Dermed ble en gammel sliter av en Dorry32 fraktet heim forran garasjen. Så idag er takene på overbygget samt dollbord lakket på nytt.Samt innfeldt gass komfyr under fører stolen slik at kjerringa kan lage en fullverdig middag etter en lang dag til rors med bare røyk og et par pils til trøst. Om værgudene tillater noe arbeid imorra så blir ytterveggene på overbygget lakket imorra.Strekker tiden til så blir også jobben med og skru undervanns skroget påbegynt. Om den ikke blir ferdig til helgen så lurer jeg på om ikke 70 foteren må ut og lufte seg litt i år også.Det er liksom noe feil med og bo i Arendal og se Norwegian grand prix fra land.Man må liksom ut i båt. Link to post
Ludde30 Svart 14.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 Har installert anlegg idag. En gammel Pioneer KEH-M9300 og to Boss Marine 200W høyttalere. Ble en betydelig hyggeligere affere å høre på radio nå. Pioneer-spilleren er uten aux og med kassettspiller, så jeg må innom Clas Ohlsson i morgen for å kjøpe et kassettadapter som gir linje inn til eksterne lydenheter. Bruker kun det for avspilling allikevel, orker ikke å holde styr på en haug med CD-plater ombord. If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Benji Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 I dag har jeg byttet ut dieseltanken, etter att den gammle lakk som fy. Det gikk med noen timer, emn alikevell greiere enn forventet. Startet gjorde den også etterpå, slapp til og med å lufte, holdt med å suge diesel frem til filteret. I samme slengen byttet jeg selvsagt alle slanger til og fra tanken. LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Gran Reserva Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 I dag skulle jeg enkelt og greit sette på plass sjøvannspumpa som når har fått nye pakninger og lagrer av en hjelpsom sjel på Mågerø Men så får jeg det ikke tett og har ødelagt en gummipakning så nå tar en en og håper på en bedre dag i morra Så blir det vel båttur i år åsså Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
torbi Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Tok båten på land i noen dager for vask,polering og bunnsmøring og ut igjen, idag vasket og gjort klar til båtferien i morgen. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
margarus Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 i dag flytta jeg nidelv 15 inn i garasjen da det regner ute. ferdig å slipe hele styrbord skråg side. skal ta andre siden i kveld. Link to post
Polarn Svart 15.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Koblet opp noen ledninger, "uglesett" på en viss båt i en annen tråd Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Servicemannen Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Tømte avfukteren i dag... http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
bjornas Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Sloss med el-anlegget i en Maxi 77. Så liten båt, og så tar det likevel så lang tid å få fikset det... SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Skipper Worse Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Fikk den nye digitale triax ufo antennen til å virke. Selgeren sa det var unødvendig med "power inserter" mellom antennen og Sagem-boksen, men der tok han feil gitt. Jeg kan ikke fordra det når folk ikke har fagkunnskap om det de selger. Han presterte å si, etter at jeg hadde sagt at jeg skulle bytte ut en analog ufo, at med Sagem-boksen trenger du ikke ny "power inserter". Men i Herrens navn DET er jo samme boksen. Grrrr. Masse tid tapt men jeg hadde enda litt lettøl i kjøleskapet så det gikk bra til slutt. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Geir Hel Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 (redigert) Igår. skrapa og støvsugd kjølen innvendig for olje og dritt, prøvde å kappe av meg pekefingeren me å trø på dørkplata når eg sko flytte på plass vinkeljern som dørkplata ligge på ( ble bare blåmeldt) Idag.. Bytta ut vinkeljern med stender (deriblant den eg fikk fingen i klem) bytta ut noe el ledninger siden dynamoreim havariet eg hadde i helga hadde revet av noen ledninger. Heva toalettet litt med treklosser under,siden vinkelstål det har vært skrudd på får så ha rusta sundt. kappa dørkplatene i passende størrelser slik at det er lettere å komme til uten å tømme halve båten for å komme til. Flytta batteriene mer under barbor benk slik at det er lettere å gå rundt motoren. fått nye gardiner fått tak i div tepper bytta ut vaierlås strammet og justert styringen rydda litt i værktøyet begynt å sette opp slingrebeskytelse slik at mindre ting bytter plass i bølger Redigert 15.Juli.2010 av LEVIND (see edit history) Endelig båt igjen Link to post
M/S AIOLOS Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Har montert nytt hydraulisk styresystem med rattpumper ute og inne samt luftet dette, og som dessert har jeg montert en lampett i lugar for moro skyld. Link to post
Gran Reserva Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Jippi - da er sjøvannspumpa god som ny - ingen lekasjer. God følelse Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Bartesam Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Fått montert varmvannsbereder i dag og nå står det bare igjen å koble det elektriske til pumpa, og trekke slanger til blandebatteriene Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Brodern Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 I dag har jeg fått gjort en del. Har montert inn ny ekstra lensepumpe og nivåbryter i snekka (kjekt med 2 pumper)og lakket alle benkene et strøk til + oljet alle spantene. Har også malt dørken et strøk + lakket akterdekket. Og skrudd sammen motorkassa skikkelig. Og jo, den gamle nivåbryteren gikk i lufta. Faktisk så føyk toppen av med et smell !! og tatt meg et par pils mens jeg koste meg med arbeidet :) Føkk deg... Link to post
:båt1 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 snekka de ser ut til å bli en flott gammel sjel den stå på!!! Link to post
Skipper Worse Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Installert Glomex splitter og NASA AIS receiver + en stikkontakt i 220V anlegget, filosofert over mulige årsaker til at NASA og TIKI ikke snakker sammen og derunder konsumert en mindre mengde lettøl. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Polarn Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Justert ventiler Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
TPBS-277 Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Har montert cd spiller,ny radio antenne,montert nye batterier,reparert trykkvanns anlegget,koplet varmtvanns tanken riktig,reparert alt lys innabords.montert nytt signal horn,startet og testet motor og gir samt lading,kontrolert og testet lensepumper,montert landstrøms lader,testet kjøleskapet. Den har en del arbeid forran seg under vannlinjen enda,men det bedrer seg. Dette var når jeg kjøpte den. Dette var idag,så ting bedrer seg sakte men sikkert. Link to post
Pjolter Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Vasket og ryddet hele båten... Luktet deilig grønnsåpe når kona var ferdig.. Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
nimbussen Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 ble litt borring og ledningsarbeid i dag ,montert dimmer til ledlysene i cocpit ,samt montert magnetventil til gassanlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Nå holder jeg på og skal montere lufting i hardtoppen, er lei av måsalyngen på innsiden av kalesjen. Kjøpte en bøtte til av torrbollen også. Nå kan jeg surfe på båtplassen mens jeg venter på batteriet til drillen lades opp. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn