KARILLA Svart 17.August.2015 Del på Facebook Svart 17.August.2015 Jobb i morgen, tok med båten og sparer ca en time bilkjøring. Når en i tilegg får vakkert vær og kaiplas i Norges vakreste by, ja hva mer kan en ønske seg da :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Frode Stiansen Svart 18.August.2015 Del på Facebook Svart 18.August.2015 Skiftet et plastikk y stykke på varmt tappevann slangen i maskinrommet som hadde gitt seg etter 12 år i tjeneste. Vasket båten utvendig fra topp til fenderlist. Ganske lei av å ligge på alle fire å skli rundt i at hav av såpeskum ( ikke et fint syn nei) ,etter vasken gikk turen til Bestmarin for innkjøp av Deckmate vaskekost med forlengerskaft. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.August.2015 Del på Facebook Svart 18.August.2015 Vasket og pusset litt i motorrommet. Kontrollert oljenivå og gjort en visuell sjekk av motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 18.August.2015 Del på Facebook Svart 18.August.2015 Temperaturen gikk som en jo-jo idag, helt plutselig. Ikke samsvar med hverken fart eller mening. Ved en sjekk av tempgiver så jeg at kontakten var irret kraftig. Sprayet på elektronikkrens og deretter 6-56. Og plutselig virket den normalt igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Pusset fire propeller til trøsterene. Malte andre strøk på dekorlinja over vannlinja og tok av maskeringstapen. Ble ikke så værst gett! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Goodspeed Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Fikk montert på flaggholder (synes det er litt spesielt at dette ikke er standard på alle båter) - men nå er det i alle fall på plass. Fikk også tatt en liten kveldstur og sjekka at det virka (tenkte selvsagt ikke på å ta bilde av flagget i fart..)! Men det virka i alle fall. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Cgundrosen42 Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Samboeren har bytte stoff på putene Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Samboeren har bytte stoff på putene Ta godt vare på den samboeren, for det der ble bra ! Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Kjøpt ting til den nye båten, Aquador 22c. Kart og oppdateringer til plotter. Klargjør meg mentalt for hentetur over Sletta på lørdag. Satser på at det blir en fin tur. :) Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 montert en dieseltank som jeg håper ENDELIG er tett Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Tror mysteriet om ferskvann i bunnen av båten er løst. Mannlokket på toppen av vanntanken var løst, så når jeg toppet opp vanntanken tøt vannet ut.... Tatt opp ca 25 liter vann under tanken. Ikke rart sengetøyet i stikk køya var rått. Vanntanken er under køya... Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Kjøpt ny støvsuger til båten siden den gamle tok kvelden. Så da kan kjærringa støvsuge igjen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Hatt med foreldre og min kjære mormor på 93 år på en tur rundt øyene i A og B. Utrolig gøy å endelig få med den gamle damen på tur :-) Hun var selv pådriveren og fast bestemt på at dette skulle hun klare på tross av litt helsemessige utfordringer. Vi fikk laget til enkel ombordtigning med noen skamler og hun kom seg til og ned opp på FB'en og gliste som en sol hele turen :-) Her gjennom Slependrenna under Nesøya-brua. Hun er fremdeles sylskarp i toppen og fortalte og pekte på stedene de gikk og badet på slutten av 20 og 30 tallet da de bodde på Billingstad. Ting var litt annerledes da sa hun, men i samme åndedrag sier det nye og moderne er flott også. Både Windyer, princesser og Azimuter ble kommentert som lekre båter :-) Ikke mange hadde båt på den tiden, men en onkel hadde en robåt som lå i Nesbukta ved Holmen Yachtverft. Av og til rodde de ut og campet på Norde Langåra i sommerferien. Hun husker de handlet på den nedlagte butikken midt i middagsbukta på bildet over, men var litt usikker på om den var der når hun var liten. Fattern kjørte litt på veien tilbake. De hadde båt i nesten 40 år og fartet rundt i dette området så har full kontroll på grunnene og hvilke steder man kan gå trygt litt utenfor "hovedledene". Forbi Storøya på Fornebu. "Gud så flott det her blitt her etter flyplassen ble lagt ned" sa hun og tenkte på det nye friarealet og badestrendene. Hun husker godt tiden før Fornebu ble tatt i bruk i '39. Øst-Vest rullebanen som endte i vest på bildet over ble bygget i 53/54 og da ble Storøya like utenfor mindre aktuell som badeøy de neste 40 årene. Alt i alt flott dag jeg har drømt om lenge :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
kjeros Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 De siste dagene har gått med til å tømme båten for alt løsøre. Det blir 14 dagers pause fra båtlivet, siden båten skal benyttes i utstilling på "Båter i sjøen". Vi satser på noen flotte helger etter båtmessa. Vinteropplag er planlagt medio oktober. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Efre Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Rydde & Vaske For i morgen kommer sommeren her. Det er den fineste dagen i året. Da blir det tur :-) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Enn så lenge: Våknet i båten i Dragsund, spiste en bedre frokost med familien, og nå er det slæppåff og kaffe i påvente av Popquiz på P1. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Snusmumrikken Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Fikk kjøpt fullt putesett til Yamarinen, putene ser ut som nye og kostet meg bare 500Kr for alle 4, kjempefornøyd! :D Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
kjeros Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Vinteropplag ? Nå ? Det var da svært så depressiv tenkning. Neida, ikke nå. Jeg fortsetter å bruke båten etter messa - og et par uker ut i oktober. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Bitteliten Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Montert kuleventil på vannutskiller. Den gamle skruen satt noe inn i h.... hardt. Prøvd flere ganger i helga. To ganger dro jeg løs hele filteret. ..... Jeg som har skrudd den fast..... ( for mye tran? ). Remontert filteret med større skruer enn de 3x15 mm Nimbus har brukt... Med litt positive tanker og litt mer tran løsna den endelig. Brukte pakningssilikon Fint med kran. Enklere å tappe ut. Drevtilten har vært litt treg syntes jeg. Gikk over el kontaktene i dag. Mye irr. Nå funker den bra. Sitér dette innlegget Link to post
crazymm Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Brukt båten i dag(og i går) har vært noen helt utrolig fine dager her i salangen og ser ut som det fortsetter. Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
Team Colibri Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Fredag: Fisketur med TV2 på slep. I dag: Stått mest mulig i skyggen av båten (på henger for anledningen) på Rådhusplassen under Fiskefestivalen i Oslo. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Teerex Svart 23.August.2015 Del på Facebook Svart 23.August.2015 Startet opp min nye motor for første gang, så kanskje det blir noen turer før høsten kommer. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
gixen Svart 23.August.2015 Del på Facebook Svart 23.August.2015 Montert nye høyttalere samt strammet en del løser skruer rundt om.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.August.2015 Del på Facebook Svart 23.August.2015 (redigert) Vært på badetur. Hjem litt tidlig pga jobb. I går startet jeg jobben med å rennovere trallverket i dusjen. Forrige eier hadde limt litt her og der for å holde det sammen. Mer oppå treverket enn der det trengs Plukka treverket fra hverandre i går. Rengjorde for alt gammelt lim. Limte alle deler med tokomponent epoksy lim. I press til i dag. Slipte ned teaken med min kjære eksentersliper og 40 papir. Gammelt limsøl forsvant raskt og ny, pen teak kom frem. Redigert 23.August.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.August.2015 Del på Facebook Svart 23.August.2015 Pussa ned og lakka dørken på dass. Svenskene må ha lakka med en steinbasert lakk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.