Bitteliten Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Tett dieseltilførsel? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Har ikke gjort noe . går bare og venter på at de skal begynne med rensing eventuelt skifte alt av trekk innvendig i båten Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
tnorderu Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 I går byttet jeg ødelagt tappeplugg på vannutskilleren og tok grovfilteret med det samme. Det var en del grums i vannutskilleren, men ikke noe vann så det ut som Filteret mitt var også ganske møkkete Skulle gjerne kikket ned i tanken, men der var det ikke noe mannhull annet enn det lille hullet til tankmåleren. La-Sa på Lysaker mente det var best å vente med bytte av finfilter til våren på grunn av kondens som kunne komme i løpet av vinteren. Dette var nytt for meg, noe andre som venter til våren med finfilteret av den grunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Tømt den for skrot, og er nå på vei ut Drøbaksundet i nydelig vær. Zhik Skjæløy Onestar i morgen, og det ventes friske forhold :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bay_liner Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Mht inspeksjon av tang og manglende mannelokk. Biltema har et inspeksjonskamera med lys og som er litet nok til å gå igjennom et tennplugghull. Med USB for tilkobling til MAC eller PC. "Viser bildet i HD-kvalitet på tilkoblet datamaskin. For enkel inspeksjon av vanskelig tilgjengelige, trange, mørke og fuktige rom. Med mulighet for å ta stillbilder og å spille inn filmsekvenser. Installer medfølgende programvare, og koble kamerakabelen til datamaskinens USB-uttak. Lysstyrken på lysdiodene stilles med et tommelhjul på USB-kontakten.Tekniske data 5 m fleksibel kamerakabel/svanehals Vanntett kamerahode (IP67), Ø 10 mm Justerbar LED-belysning Kameraoppløsning: 1280x720 piksler, 30 fps eller1600x1200 piksler, 12 fps Rotasjon: 60° USB-tilkobling Tilbehør: Opplukkingskroker, magneter og inspeksjonsspeil som festes på kamerahodet" Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Windy37GM Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 La-Sa på Lysaker mente det var best å vente med bytte av finfilter til våren på grunn av kondens som kunne komme i løpet av vinteren. Dette var nytt for meg, noe andre som venter til våren med finfilteret av den grunnen? Jeg bytter etter 1'ste tur på våren, nettop pga kondens og elende som blir iløpet av vinteren :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Lars H. Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Tett dieseltilførsel? Jeg tror ikke det, da det røyk mye ut eksosen. Men nå blir det i hvert fall biff med løk, stekt hjemme på kjøkkenet. Så skal jeg etter hvert demontere Wallasen her hjemme og gå over alt en gang til og fyre den opp under kontrollerte forhold. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frode Stiansen Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Koblet ferdig fjernkontroll styring til thruster og ankervinsj, kjempefornøyd. Så ble det byttet bryter og installert LED lys under overskap på toalett. Byttet ut gamle bilstereoen med ny DAB+ bilstereo. Brukte splitter på coaxen til tv antennen. Kjempesignal, myyyyyye bedre enn FM. Forstår ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 (redigert) Ble en liten tur på drøye to og en halv time i dag, sen ettrmiddag. Bare fra Oksval til Steilene og tilbake sammen med et reservemannskap bestående av niese og eks-svigerinne. Men flott vær og nydelig solnedgang å beskue! Deilig å være på sjøen igjen! Redigert 11.September.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Drømmende Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Montert og koblet ny lyskaster å så blei det jo ein tur på sjøen i eit fantastisk vær på kvelden... Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Siste lag med epoxy går på i dag før bunnsmøringen. Håper været holder! Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Tok en tur fra Fredrikstad til Skjærhalden med eneste formål å tømme septiken. I sommer ble det tykk på tanken, så byttet lufteslange og nå gikk det fint å tømme på tømmestasjonen. Takk til to på brygga som hjalp meg med tauene da jeg blåste rett ut fra brygga igjen, og for å vise meg hvordan tømmestasjonen virket. Det var faktisk enklere enn å tømme i sjøen, så kommer til å foretrekke det om det er stasjon i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Brukt den Blåste litt, men ellers flott høstvær. Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 14.September.2015 Del på Facebook Svart 14.September.2015 Var om bord og sjekket. "Tilsyn" som forsikrings selskapet sier vi skal utføre med jevne mellomrom. Da kan jeg med god samvittighet ta meg en tur på sjøen i morgen Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.September.2015 Del på Facebook Svart 14.September.2015 La et strøk med Golden Teak Sealer på uteplassen bak. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Frode Stiansen Svart 14.September.2015 Del på Facebook Svart 14.September.2015 Sjekket fortøyninger i og med det blåste i fra "rette" retningen idag. Justert litt på en lysbryter jeg monterte her om dagen og lagt alt til rette for neste tur. Imorgen er det jeg som skal på overhaling.... Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 Var til Selje og bunkret Diesel. Gjorde forberedelser om bord for å drive med Rusefiske etter torsk, som starter 1. Oktober. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 I dag har jeg reparert Wallas kokeapparatet som streiket sist helg. Det var glødestiften som fungerte dårlig og som sviktet til slutt. Jeg hadde kontakt med Wallas Service (kjent her på forumet) lørdag eftermiddag/kveld, og han pakket ny glødestift og sendte meg samme kveld. Den fikk jeg i dag, så nå er vi klar for ny helg i båten med varm mat. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Leif Åsmund Nils Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 Hei jeg skal ha en liten ventil justerin og sjekk av ventil broen på en Volvo Kad 300, er det noem som har verksteds håndbok PDF på denne motoren, trenger å vite hvordan man sjekker ventilbroen, ps det er en 2005 mod, på forhånd takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 Her er en guide på ventiljustering av KAD 44/300 skrevet av en VP mekaniker. http://www.ybw.com/forums/showthread.php?115129-KAD-44-300-Valve-Adjusting Jeg og en kompis fulgte denne oppskriften på en KAD 300. Dyserør og litt annet må bort før man kan ta av ventildekselet. Gikk vel et par timer for oss som gjorde dette for første gang, men var helt kurant da tilgangen over motor var god. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 Oppgradert el anlegget slik at det er klart for radar tilkobling Trekt coacial til TV. Antenna må flyttes pga radarmontasje Trekt radarkabel i targabøylen. Klargjort for skrog gjennomføring og fremtrekk til plotter I tillegg sikra jeg et par genoaer på båter i havna som blåste løs i kulingbyga som kom Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 Nå har jeg endelig fått ryddet plass i båtbua, så nå fikk jeg inn både sjekta, finnmasteren og witten. Og blir været for ille så er det plass til GH'n og:-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bitteliten Svart 16.September.2015 Del på Facebook Svart 16.September.2015 Montert TV antenna på ny plass foran VHF antenna. Testa både VHF og TV signaler for å være sikker på at alt er OK. Bedre nå enn før jeg startet ombyggingen Bare å montere radarantenna og trekke kabel og koble til igjen...... Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 16.September.2015 Del på Facebook Svart 16.September.2015 Satt på navn. Krom folie fra Dekorshop.no Pent Husker du hvilken linjehøyde og skrifttype du valgte, må ha noe alla dette på båten min og Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bitteliten Svart 16.September.2015 Del på Facebook Svart 16.September.2015 Klart det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.