Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Så bra :-) Gratulerer til dere begge :-) nyeier har vel lovet tråd når båten kommer hjem, så skal bli gøy å følge med.

 

Så han hadde skrevet om fraktralternativer i en annen tråd. Fra Stavangeregionen kjører man fint hjem på to dager uten stress på tross av korte dager om man velger riktig tidspunkt med tanke på været.

 

Hadde jø vært knakende gøy med en hentetråd eller to på denne siden av jul :-)

 

Selv har jeg bare vasket noe tauverk i helgen og konstatert at vinterdepresjonene er i rute, hehe ;/)

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Idag er Trudelutt pakket inn. Landstrømladeren er koblet på, og om 2 - 3 dager blir det å sjekke batteriene, eventuelt fylle på vann og deretter koble over til solcellepanelet. Det pleier å gi akkurat nok vedlikeholdslading for vinteren, selv under presenningen som er en lys armert type. Og så skal jeg rydde ombord. Her hjemme ligger kalesjen til tørk midt i stuen i annen etasje. Hovedstuen er i 1.etg.

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

I lørdags fikk vi hjelp av gode venner til å sette opp presenningstativ og legge over presenning. Kalesjene er tatt hjem og skal til vasking, og alt mulig tauverk har fått turer i vaskemaskinen og er rent, mykt og fint.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Montert adapter for EGT probe på stb motor.

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Konservert septik tank toaletter da båten skal ligge på land i år.. 

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Montert adapter for EGT probe på stb motor.

bilde

REM Brukte du den originale flensen og boret opp eller fikk du tak i en som var forberedt og ferdig gjenget for EGT??

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

REM Brukte du den originale flensen og boret opp eller fikk du tak i en som var forberedt og ferdig gjenget for EGT??

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

1448128285.jpg

 

Helgetur til Vågen i Bergen. Ingenting som tyder på at vestlendingene har avsluttet sesongen. Nesten fullt :-)

Hmmm... Ser at jeg må handle større båt... :eek:  Jeg ligger mellom båten nærmest til venstre i bildet og Princess'en men er usynlig på bildet. Du som ligger ytterst av de tre? Godt med båter var det i alle fall, og svært god stemning i den nærmest til venstre ut over natten til lørdag. Han hadde et kraftig pop-anlegg som ikke forstummet før ca 04.45 om morgenen... :headbang: 

 

Utover det har jeg konstatert at Wallasen ikke har tilfredstillende effekt og at jeg har en jobb å gjøre til neste helg!  :rolleyes:  

Redigert av HerJo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

HerJo vi lå på andre siden av piren ved "Juletrebåten" :smiley:  Hadde ikke trodd at det skulle være så masse båter i by'n på denne årstiden. La også merke til at stemmningen var god i noen av båtene og politiet måtte stoppe festen natt til søndag i fire tiden. Da lå det fulle folk på kaien som ikke klarte å gå selv  :giggle:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Sist søndag, tatt opp båten. Det skjærer i hjertet å ta henne opp når det ser sånn ut:

bilde

 

Men hun begynte å bli ensom ved brygga, og jeg har litt lite disponibel tid om dagen:

bilde

 

Så nå har hun blitt IS-medlem for noen måneder:

bilde

 

Ønske-/ handlelisten for morsomme saker til neste år er under utarbeidelse, frem til da får man satse på noen isfisketurer for å stille abstinensen.

Link to post
Share on other sites

Sjekket at alt var OK ombord på Trudelutt der hun står innpakket på land. Jeg målte også syrevekt og om det var nok vann på batteriene, og alt var OK. En uke nå har forbruksbanken stått på lading med solcellene koblet mot startbatteriet. Slo av laderen, og da koblet solcellepanelet automatisk over på forbruksbanken. Ellers ryddet jeg litt.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...