fluefiskeren Svart 31.Desember.2015 Del på Facebook Svart 31.Desember.2015 Gratulerer Andresh, det var julegaven sin:-))) Her har en tømt varmtvannstanken og satt på litt mere varme før frosten setter inn. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 Sist helg, tre dager og to netter på vannet. Været var forfriskende... Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
MrEbbesen Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 Fått hjem båten. Demontert rekker,mast(er),garnhaler osv. Planlegge renovering. Lage selvdrenerende dekk. Heve rekker. Overhaling av motor og gir. Bytting av isolering,trekk inne i båten.... Montere styring og sete i styrhus. Osv..... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 (redigert) Har ikke vært i båten i år i det hele tatt, bare fulgt med på ståa via webkamera. I ettermiddag planlegger jeg en tur ned for å sjekke tingenes tilstand, i morgen kan det hende det blir en tur utpå... Redigert 5.Januar.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Viknes 6BY Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 Gikk bort på Storasund og bunkret 144 liter diesel til 8,10,-. Derfra gikk turen vest til Røver hvor jeg fikk en torsk på nesten 4 kg. Gikk inn til røver havn og tok en liten lunsj med en ekte nordlandspils. Endelig minus og klarvær på vestlandet i en vintervarm viknes 880. Dette var årets 2 båt tur, uten overnatting. Vel i havn ble alle vannkraner åpnet, og frostvakt i maskinommet satt på, da det meldes opp mot 10 kalde blå. Vinteren er flott tid å bruke båten, sålenge vi har klarvær. Sitér dette innlegget Link to post
Bassjohansen Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 Har flyttet TV fra bakvegg til over pantryet på min NB 870 Ardea 2008 modell. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 byttet til led spot lights, De gamle var jo reine brannfellen Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
finnarne Svart 5.Januar.2016 Del på Facebook Svart 5.Januar.2016 Har vært nede og fjernet litt snø fra båten. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Pequod Svart 6.Januar.2016 Del på Facebook Svart 6.Januar.2016 Startet årets båtsesong med nesten to timer i Oslofjorden i dag. Litt dårligere vær enn meldt, men med varme- og flytedress og kaffe så la jeg ikke særlig merke til det! Herlig med en båttur igjen! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
k1mbo Svart 7.Januar.2016 Del på Facebook Svart 7.Januar.2016 Har bygd om stolfeste og montert dreieskive til kapteinstolen så den ble vendbar :)Skal ned i båten å montere stolen opp igjen og prøve den i dag, samt begynne å skifte ut alle pærer til led pærer. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 7.Januar.2016 Del på Facebook Svart 7.Januar.2016 Sjekket tempen i motorommet. Pluss 4 grader med en liten 200W frostvakt er ikke gale med minus 8 ute. Tettet alle luftekanaler med plastposer for å være på den sikre siden :-) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Startet motor og sjekket alt av varmere, alt ok i minus 9 i luften Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Startet med maskinvask av alt tauverk. Det er mye tau, og jeg får sneket inn noen tau nå og da mellom rundene med klesvask. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Frode Stiansen Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Var 7,99 for avgiftsfri diesel på sjappen idag. Så jeg fylte opp 25 liter i noen dunker og tok en tur til båten. Startet opp og lot den gå i gir i en halvtimes tid. Da hadde jeg tint og brutt opp is rundt båten i noen meters omkrets. Er kaldt for tiden, i salongen målte jeg -9. Motorrommet var det godt å varmt så alt i skjønneste orden. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Gikk fra hjemmehavn kl 1800 med kurs for bakkasund. Knappe 2 timers tur i mørket. Overnatter i båten til i morgen. Ute er temperaturen ca -5c, eberen holder inne temperaturen på 21 grader. Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Har endelig fått vinterkonservert båten idag.. Og montert sms-overvåking av båten.Så nå får jeg sms vist det nærmer seg frost i motorrom, og vanntemp. Kan også skru på ekstra varmeovn, kjøleskapet, landstrøm-lader, og webastoen. Så nå kan båten ligge ute på sjøen, mens jeg kan sitte hjemme uten bekymringer. Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Bisse Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Har endelig fått vinterkonservert båten idag.. Og montert sms-overvåking av båten. Så nå får jeg sms vist det nærmer seg frost i motorrom, og vanntemp. Kan også skru på ekstra varmeovn, kjøleskapet, landstrøm-lader, og webastoen. Så nå kan båten ligge ute på sjøen, mens jeg kan sitte hjemme uten bekymringer. Hva slags system bruker du til sms overvåkning? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Tom Rør Svart 9.Januar.2016 Del på Facebook Svart 9.Januar.2016 Har kjørt 50 mil i dag, og fikk en hyggelig opplevelse da jeg så resultatet av strekken på skuta. Nypolert fra topp til vannlinjen, og reparert teak på plattformen. Teak i cockpiten var også shinet opp. Sitér dette innlegget Link to post
HerJo Svart 10.Januar.2016 Del på Facebook Svart 10.Januar.2016 Plukket ut Wallas 2400'en og skiftet veker og glødespiral. Så egentlig ikke så ille ut, så det spørs om det skal mer til for å få den til å levere noe mer en en liten lunk... Det vil morgendagen vise! Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 10.Januar.2016 Del på Facebook Svart 10.Januar.2016 Var en tur til Selje og Bunkra. Prisen med Shell var Kr. 8,12 for Båtdiesel. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Januar.2016 Del på Facebook Svart 10.Januar.2016 Nede i båthavna og tok årets første snømåking... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Wallas Service Svart 11.Januar.2016 Del på Facebook Svart 11.Januar.2016 Plukket ut Wallas 2400'en og skiftet veker og glødespiral. Så egentlig ikke så ille ut, så det spørs om det skal mer til for å få den til å levere noe mer en en liten lunk... Det vil morgendagen vise! Tre en isolasjonsstrømpe utenpå varmluftslangene. Hjelper betydelig Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Januar.2016 Del på Facebook Svart 11.Januar.2016 Måkte snø. Ble litt forundret over å høre at dieselvarmeren til en av nabobåtene så ut til å stå på uten at det var antydning (spor i snøen) til at noen har vært ombord de siste par døgnene. Med de blodprisene på strøm som er i havna, pluss diesel, må det bli forferdelig dyrt, og jeg skjønner ikke helt vitsen.. Sitér dette innlegget Link to post
HerJo Svart 11.Januar.2016 Del på Facebook Svart 11.Januar.2016 Tre en isolasjonsstrømpe utenpå varmluftslangene. Hjelper betydeligDet blir nok gjort når det blir litt varmere i været. Er så fordømt trangt i den skuta... Temperaturen kom seg noe, men er ikke i nærheten av de 120 gradene (direkte på utløpet) jeg har lest om i en eller annen tråd her. On topic: Knyttet på nok en fortøyningstamp - den åttende.... Vintervær er noko dritt! Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 12.Januar.2016 Del på Facebook Svart 12.Januar.2016 Tilsyn, alt ok. På førstkommende mandag blir det service på motor, så i dag at det er en liten rydde jobb for å bedre tilkomst i motorrommet. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.