Popeye70 Svart 12.Januar.2016 Del på Facebook Svart 12.Januar.2016 Var innom båten og sjekket tilstanden. Alt ok. Banket snø av presenningen og satte opp varmen for å være klar nå som det skal bli kaldere. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Arvid_A Svart 12.Januar.2016 Del på Facebook Svart 12.Januar.2016 (redigert) Jeg var en tur og besøkte skuta på opplagsplassen i dag. Fikk rista snøen (5-10cm) av presenningen og sjekka at alt var OK på innsiden. Tidligere år har solcellepanelet fått nok lys gjennom presenningen til å holde batteriene med vedlikeholdslading gjennom vinteren. Den presenningen vi har i år er imidlertid ikke gjennomsiktig nok til at dette funker. Batteriene fikk derfor bli med hjem til "garasjeladeren" for videre forpleining frem til våren. Redigert 12.Januar.2016 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Var på sjøen og dro Torskeruser i dag. Det var lite torsk, men det var et fantastisk fint ver. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 15.Januar.2016 Del på Facebook Svart 15.Januar.2016 Skjært til overmadrass til front lugar. Kjøpte en dreamzone fra jusk og tilpasset denne til sengen i båten Nå gjenstår det bare å sy til trekket igjen så det ser fint ut. Håper på en overnatting 30. januar så vi får testet den. Men da må det smelte en del is, så vi får ut båten Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 16.Januar.2016 Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Tilsyn, måket snø og sjekket at frostvakten i motorrom fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 17.Januar.2016 Del på Facebook Svart 17.Januar.2016 (redigert) En liten time på fjorden og diesel fylling. Grytidlig i morgen er det av sted for å ha service på motoren og da er det greit å slippe slike trivialiteter. Gikk kun på en dieseltank da luftingen til babordtank var tett, enten av is eller voks. Litt varme og det gikk seg til. Fyller rødsprit i skrog gjennomføringene/ slangene i morgen for å inhibitere en evt vannlås som jeg tror mest på at det er. Redigert 17.Januar.2016 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Runabout Svart 17.Januar.2016 Del på Facebook Svart 17.Januar.2016 Pusser og pusser på mahoganyracer prosjektet jeg håper er klart til sommeren Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Januar.2016 Del på Facebook Svart 17.Januar.2016 Koblet strøm til varmekablene rundt bunnventilene. Holdt på å fryse fingrene av meg. Oppdaget at jeg hadde knekt skjermen på mobilen når jeg kom hjem. Helvetes båtliv! :-( Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 17.Januar.2016 Del på Facebook Svart 17.Januar.2016 Koblet strøm til varmekablene rundt bunnventilene. Holdt på å fryse fingrene av meg. Oppdaget at jeg hadde knekt skjermen på mobilen når jeg kom hjem. Helvetes båtliv! :-( Kunne vært værre Pinkvin Sommeren kommer i år også Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Brigg Svart 17.Januar.2016 Del på Facebook Svart 17.Januar.2016 Årets første overnatting denne helga, bare i hjemmehavna dog. Har utført diverse vedlikehold. Men fikk som vanlig bare gjort halvparten av det jeg planla. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eureka Svart 17.Januar.2016 Del på Facebook Svart 17.Januar.2016 -måket snø av båten og kalesje. Tung fuktig snø... Brigg, om du klarer å få gjort halvparten av det som er planlagt, så vil jeg si det er bra gjort. Kan ikke skryte på meg det samme. :) Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 18.Januar.2016 Del på Facebook Svart 18.Januar.2016 (redigert) hehe ang få ting gjort... kjenner meg igjen her, blir stort sett sittende å drømme ;) På med radio, på med varmeapparat og en medbrakt kaffe.. Redigert 18.Januar.2016 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 19.Januar.2016 Del på Facebook Svart 19.Januar.2016 Satt batteriene til lading. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 19.Januar.2016 Del på Facebook Svart 19.Januar.2016 Vasket og lagt tilbake ting og tang i motorrommet. Ble ryddet bort i forbindelse med service. Fisket en passelig sto torsk som jeg og fristerinnen skal ha til middag i kveld. En flott dag på og ved sjøen, ser på kalenderen at våren nærmer seg om en ikke med stormskritt. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Frode Stiansen Svart 21.Januar.2016 Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 Måket snø av båten, demontert Mikuni varmeren og tatt denne med hjem for service. Var en del fastbrent sot i glødepluggbosset. Fikk også laget til noen nye 12mm sjakler. Disse skal brukes til å skjøte inn kjetting på ankertauet. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 22.Januar.2016 Del på Facebook Svart 22.Januar.2016 Måket snø av båten, kjørt motor med belastning,samt varmeapparat i en time. Ladet batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 22.Januar.2016 Del på Facebook Svart 22.Januar.2016 Skrudd sammen dieselvarmeren på garasjebenken, etter rengjøring og bytte av pakninger. Var litt arbeid da det var to skruer som knakk ved demontering. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 22.Januar.2016 Del på Facebook Svart 22.Januar.2016 Bestilt ny kalesje og trekk til flybridge på Nord West 390,fra Eliassons seilmakeri. Burde vel kjøpt i Norge,men orginal var svert prisgunstig,så da vart det orginal Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 22.Januar.2016 Del på Facebook Svart 22.Januar.2016 Polert opp 46 år gamle rekker til fjord 21 dc i dag. Gammel crom på messing rør blir som nytt. Litt før og etter på samme bilde. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Januar.2016 Del på Facebook Svart 23.Januar.2016 (redigert) Vært og besøkt den og sjekket at den har det bra og ordnet litt med router og div. Har vært kaldt de siste ukene. Rekordnoteringen var tidligere denne uken og sees på bildet under. Blir nesten bekymret når det blir så kaldt, men sparte ikke på frostsikringen av motor og septik i høst, så det bør gå bra tror jeg. Målte vel ca -25 graders frysepunkt på det som kom ut av eksosen om jeg husker rett... I dag var det blitt litt mildere, men båten var gjennomkald så det var mye rim utvendig. Godt å tenke på at våren nærmer seg sakte men sikkert :-) Redigert 23.Januar.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Skudenes Svart 23.Januar.2016 Del på Facebook Svart 23.Januar.2016 Primet, bunnsmøring i morgen. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Frode Stiansen Svart 24.Januar.2016 Del på Facebook Svart 24.Januar.2016 Montert inn dieselvarmeren igjen, prøvekjørt og funnet i orden. Varmeren startet med en gang uten noe form for røyk og hosting slik det var tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 25.Januar.2016 Del på Facebook Svart 25.Januar.2016 Måkt henne: Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Viknes 6BY Svart 25.Januar.2016 Del på Facebook Svart 25.Januar.2016 Dugnad, inspeksjon av brygge fortøyninger og fester. https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4433/under_brygger_ende.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4433/1453759238.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 25.Januar.2016 Del på Facebook Svart 25.Januar.2016 Montert opp kjølevannssløyfe mellom hovedmotor og dieselvarmer. Rakk dessverre ikke og test kjøre den før jeg måtte dra. Men fikk smakt på litt kjølevann i ett halvhjertet forsøk på og tømme slangene og dieselvarmeren for luft... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.