Astor Svart 23.Februar.2016 Del på Facebook Svart 23.Februar.2016 En fin dag i havna i dag med deilig varme i sola. Burkaen plassert i bilen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bisse Svart 24.Februar.2016 Del på Facebook Svart 24.Februar.2016 I dag har jeg montert fjernkontroll til autopiloten. Ble bra. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Scand 360 dc Svart 24.Februar.2016 Del på Facebook Svart 24.Februar.2016 Byttet olje,oljefilter på begge maskinene. Bestilt nye luftfilter og sink til motorer og girkasser. Vasket litt i motorrom og blitt litt mere kjent med disse grønne i kjelleren. Hyggelig jobb nå som sola varmer.....lurer på når jeg skal tørre å ta av burkaen.. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Kjørt motor og varmeapparat en times tid. Motor med belastning selv om vinterpresenning fortsatt er på. Må vel vente minst en måned før den kan tas av Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 I går har jeg vasket og ryddet. I dag har jeg vasket og ryddet. Og fikset en dårlig kontakt til utvendig lys ved babord dør. Og så har jeg pusset på eksospotten slik at jeg kan lime den sammen igjen! Og det skal jeg gjøre i morgen når denne nattevakten er over! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Scand 360 dc Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Byttet girolje,luftfilter og veivhusfilter på begge motorer. Fint arbeidet å gjøre. Nå er det bare sink igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Begynt å flytte ombord det vi trenger til påsketuren og hjem med det som er brukt i vinter til vedlikehold. Herlig tid! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
imens Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 (redigert) Demontert, tatt heim og reparert seteryggen på kaptein/passasjer-sofaen som var begynt å løsne. Vart god som ny men enda meir solid! Redigert 27.Februar.2016 av Platypus (see edit history) Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
ezach Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Demontert, tatt heim og reparert seteryggen på kaptein/passasjer-sofaen som var begynt å løsne. Vart god som ny men enda meir solid! Et parogtjue bilder og en beskrivelse hadde vært lekkert! ?⚓ Sitér dette innlegget Link to post
imens Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Et parogtjue bilder og en beskrivelse hadde vært lekkert! ? Tok få bilder og det var ingen stor operasjon men her er en kort oppsummering. Snitta opp undersida med tapetkniv for å komme til og prøvde å kutte så lite som mulig. Platene for rygg og sete var festa sammen med lange stifter som gradvis var gått meir og meir ut, så seteryggen på venstre side hang så og si etter stoffet og ville nok revna til slutt om det ikkje hadde blitt utbedra. Drog ut stiftane som var komt seg lengst ut og banka inn igjen resten. Fann fram tynne treskruer som eg skrudde i med ca 5 cm mellomrom ettersom stiftane ikkje klarte å holde ryggen og sidestøtta lenger. Etterpå var det bare å stife stoffet på så godt som mulig. Det vart ikkje superfint men greit nok og ettersom dette er undersida vil jo ingen kunne sjå det uansett. Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
ezach Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Ble jo riktig så bra. :) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Limte sammen lydpotta igjen. Står og herder. I morra skal den testes for å se om den er tett! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TB22 Svart 28.Februar.2016 Del på Facebook Svart 28.Februar.2016 Tohatsu 1987, 40hk. Idag rengjort oljefilter, var litt hvit gugge i bunn. Samt rengjort bensinfilter, det såg rent ut fra utsiden men når jeg åpnet lokket lå det noe svart smårusk i bunn. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Torsen67 Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Har bestilt ny propell. Gjorde godt innhogg i lommeboka. Men ser frem til å prøve den. Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Sjekket at alt var bra med den. Merker godt at man lengter til våren nå !! Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Byttet fra 4bladet propell til 5bladet på baugpropellen. Fjernet den gamle batteriladeren ombord og monterte ny Waeco MCA 1235 lader med fjernbetjent av/på panel. Lakka targabøylen på nytt... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Key Freak Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Sjekket at det store blusset på Eno-komfyren fremdeles virker, etter at jeg byttet flammevakten sist lørdag. Det virket, og dermed friskmeldes komfyren. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Espen Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Var ute og gikk to-tre timer og hadden et lite stopp her.. Sikkert menge som kjenner dette igjen? (Min første tur her) Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Montert fast den nye laderen, limt filterlokket med superlim, ryddet. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 I dag har jeg etterfyllt vann på batteriene. Sikkert en påminnelse til mange om att dette bør gjøres av og til Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 6.Mars.2016 Del på Facebook Svart 6.Mars.2016 Polerat och vaxat allt rostfritt Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 6.Mars.2016 Del på Facebook Svart 6.Mars.2016 Begynt å demontere dasstanken :-) Skal lage svenskestuss/avtapping Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Svensk Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Så är allt rostfritt polerat.Har funnit ett så bra medel att jag inte kan låta bli att lägga extra jobb för att det skall bli 100 %.Lite galen är man.? Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Så är allt rostfritt polerat. Har funnit ett så bra medel att jag inte kan låta bli att lägga extra jobb för att det skall bli 100 %. Lite galen är man.? Hva slags lurium bruker du? ;) Sitér dette innlegget Link to post
lillefot Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 knekket grispikken inni oljtrykksmåleren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.