Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Flytta båten fra vinterbeite på Sætre til midlertidig hjemmehavn på Slemmestad. Flytter videre til Bjerkåshlmn. på tirsdag

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Rev innvollene ut av dama i dag. En grisejobb, ble litt søl men nedvask og maling står uansett på tapeten. 

 

Gruet meg mer enn nødvendig for jobben. Ble ikke så grusomt som jeg trodde da jeg hadde kjørt mye vann gjennom systemet på forhånd. Brukte en svær grensaks til å klippe slangene, armeringen klipte jeg av med tang. Til tross for kapping av slangene så var det mye dra og hoi for å få ut alt. Noen plasser lå slangene så trangt at jeg måtte smøre opp for å få de ut. 

 

100% av alt som har vært i kontakt med mannsjit eller septik er nå ute av båten. Lot slangen som er inntak vann til toalettet stå igjen, planen er å kjøre pisset direkte ut gjennom den. 

 

Fikk også tatt første test av fotavtrykket til Separetten. I og med at den er høyere enn vanlig toalett skal jeg ta ned pidestallen gamledoen stod på slik at sittehøyden på Separetten blir omentrent lik gammel høyde. Blir en del arbeid men ikke noe komplisert og vanskelig.  

Link to post
Share on other sites

Byttet til splitte ny kalesje rundt akterdekket.

 

Og fylt opp med den sedvanlige tørrmaten i forkant av sesongstart.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Fjernet presenning og stativ. Fylte opp sjøvannsfilteret for å prime impelleren, skrudde på dieselkrana, åpna kjølevannet og fyra opp for første gang i år. Herlig, putra så fint :-)

 

Driver fortsatt på med tilpassning på badet for biotoalett. Senket ned pidestallen/dørken som forrige toalettet stod på. Gikk veldig greit men som vanlig så stopper arbeidet når jeg mangler et verktøy eller noe annet. Trenger en overgang fra 20mm til 30mm slange for å få ut urin. 

 

Ryddet litt på dekk og gru så skitten båten har blitt i vinter...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...