Svensk Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Hva slags lurium bruker du? ;) Återkommer med bild på boxen Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Flytta båten fra vinterbeite på Sætre til midlertidig hjemmehavn på Slemmestad. Flytter videre til Bjerkåshlmn. på tirsdag Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bahia Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 I dag har jeg laget nytt panel til instrumentene. Utgangspunktet var rimelig miserabelt. Alt er montert I boks med lokk til å ta av. Beholdt den gamle volvo nøkkelen litt av nostalgiske hensyn. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Rev innvollene ut av dama i dag. En grisejobb, ble litt søl men nedvask og maling står uansett på tapeten. Gruet meg mer enn nødvendig for jobben. Ble ikke så grusomt som jeg trodde da jeg hadde kjørt mye vann gjennom systemet på forhånd. Brukte en svær grensaks til å klippe slangene, armeringen klipte jeg av med tang. Til tross for kapping av slangene så var det mye dra og hoi for å få ut alt. Noen plasser lå slangene så trangt at jeg måtte smøre opp for å få de ut. 100% av alt som har vært i kontakt med mannsjit eller septik er nå ute av båten. Lot slangen som er inntak vann til toalettet stå igjen, planen er å kjøre pisset direkte ut gjennom den. Fikk også tatt første test av fotavtrykket til Separetten. I og med at den er høyere enn vanlig toalett skal jeg ta ned pidestallen gamledoen stod på slik at sittehøyden på Separetten blir omentrent lik gammel høyde. Blir en del arbeid men ikke noe komplisert og vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Skrapa bunnstoff. Ser ut som en smurf, blå over hele kroppen... Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Fjernet gamle klistremerker i dag? Driver å leker med tanken om å fjerne burkaen.. Er det lurt? Kommer vel ikke mer snø i år?? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Bårdp Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Tømt ho Siri. Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Ny dass på ny plasering Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Tatt av presenning og demontert stativ. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Svensk Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Återkommer med bild på boxen Köpt på Bertils Järn Kungshamn 89.00 kr Räcker i två år till en Viknes 1030. Släta ytor tog jag med maskin och annat med frotté och polerade av med mikrofiber duk. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Byttet til splitte ny kalesje rundt akterdekket. Og fylt opp med den sedvanlige tørrmaten i forkant av sesongstart. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Viksund Bravo Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Båtpussen går lettere når en kan gå på snøfonnene rundt båten :-) Fikk vasket hele båten, og rubbet, polert og vokset under fenderlist. Ikke mange grader over 0. Men trivelig likevel. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Inter 9000 Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Dette liker jeg Viksund, jeg har bestilt sjøsetting til torsdag førstkommende. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Viksund Bravo Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Da er du i rute. Så bra :-) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Inter 9000 Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 (redigert) Da er du i rute. Så bra :-)Jepp Jepp. Ser jo bra ut for deg og. Ble fin :-)Når skal du ut. Redigert 12.Mars.2016 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Pequod Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Kost meg i båten med kaffe, matpakke og herrestafetten i VM i skiskyting på iPaden. Alt mens jeg var på tur i Oslofjorden i to timer og 50 minutter.... :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Viksund Bravo Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Vet ikke helt når det blir Inter. Jeg må helst ha det frostfritt siden det ikke er strøm på båtplassen. Men du verden som jeg gleder meg :-) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Inter 9000 Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Vet ikke helt når det blir Inter. Jeg må helst ha det frostfritt siden det ikke er strøm på båtplassen. Men du verden som jeg gleder meg :-) Langtidsvarsel Ser jo lovende ut. Mulig vi sees da? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Frode Stiansen Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Sjøsatt båten igjen etter noen uker på slipp. Har skiftet kon, alle tettninger og noen lager på drevet. Belger ble tatt i samme slengen. Har også polert skroget under fenderlist. Klar for påsketur nå. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Gir et signal om det blir tur, Inter :-) Idag ble skuta klar utvendig. Mør i armene nå.... Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Inter 9000 Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Gir et signal om det blir tur, Inter :-) Idag ble skuta klar utvendig. Mør i armene nå.... Det høres bra ut. Jeg har ledig plass ved siden av min med strøm. :-) Det ser veldig pen ut. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Astor Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Klargjort av fruen og meg til årets påsketur. Nå nærmer vi oss med knall værutsikter. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bisse Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Skiftet olje og oljefilter. Skiftet også dieselfilter. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Fjernet presenning og stativ. Fylte opp sjøvannsfilteret for å prime impelleren, skrudde på dieselkrana, åpna kjølevannet og fyra opp for første gang i år. Herlig, putra så fint :-) Driver fortsatt på med tilpassning på badet for biotoalett. Senket ned pidestallen/dørken som forrige toalettet stod på. Gikk veldig greit men som vanlig så stopper arbeidet når jeg mangler et verktøy eller noe annet. Trenger en overgang fra 20mm til 30mm slange for å få ut urin. Ryddet litt på dekk og gru så skitten båten har blitt i vinter... Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Vært på båtmessen. Sikkelig vår stemning! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.