Brigg Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Montert fjernstyring til thrusterene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Rett før midnatt i går kravlet jeg meg frem til mannlokket på den ene dieseltanken... I dag har jeg ingen unskyldninger for å ta tak i jobben med å gjøre rent! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Brukte båten til jobb I dag. Og nå er det blitt så lyst på morgenen at jeg virkelig ser hvor møkkete den er. Så nå er det snart på tide med en skikkelig vaskesjau... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Hadde to fine turer med båten i helga, både lørdag og søndag! Grått, men flott ellers. Skulle jo ha vært utpå i dag, men det gikk ikke på grunn av jobb. Mulig jeg rekker en tur i morgen istedenfor. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 I dag gikk burka'n! Det eneste problemet var å få rullet sammen presenningen på 6 × 10m. Området ved båten var heller sølet og møkket. Men jeg fant litt blaut snø bak båten, så det gikk på et vis. Får rulle den ut og tørke den på parkeringen hjemme når asfalten tørker opp. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ms Fortuna Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Fortuna har endelig kommet ut av vinterdvalen, alle presenninger fjernet og sommerkalesje tatt på. Skroggjennomføringer åpnet igjen og vanntanken fylles opp imens man kontrollerer slanger til og fra ferskvannspumpe og vv tank. Prøvetur i Bunnefjorden, alt i skjønneste orden. I dag er livet helt herlig Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Köpt på Bertils Järn Kungshamn 89.00 kr Räcker i två år till en Viknes 1030. Släta ytor tog jag med maskin och annat med frotté och polerade av med mikrofiber duk. Takk for detaljene. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 14.Mars.2016 Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Planlagt hva jeg skal kjøpe til vårpussen! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 I dag har jeg vasket fra dollboardet og opp pluss skrudd på plass en del av de nylakkerte teak pyntedetaljene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Startet med slangene til ny vvbereder. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
NOR2138 Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Idag ble fall til storseil og genoa byttet. Sydde gammelt og nytt sammen med fiskesnøre, funket fjell og var jo ingenting å grue seg til! Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Jernkjølen som var sandblåst, ble børsta ren for løs rust og smurt med Owatrol penetrerende olje. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Ms Fortuna Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Booster måtte til for å få start på motor i dag, etter vinterens opplag på sjø må startbatteriet byttes for første gang. Så da ble det en tur utpå et par timer for å lade opp igjen... Akk det var skikkelig fælt....NOT Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Handlet alt til båtpussen, kom akkurat på at jeg glemte å kjøpe aceton... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Var nede for å begynne å vaske av båten. Hadde tenkt å skylle av dekk men sjøen var så inn i granskauen møkkete at det var helt uaktuelt. Indre Oslofjord "asså"..... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 I dag vasket jeg fra fenderlisten og ned og spylte med eget pumpeopplegg og medbrakt vann. Og så gjorde jeg klar propellen for stoffing pluss tilbakemonterte roret som jeg måtte ta av i høst da jeg hadde propell og aksling ute for bytte av simmerringer i pakkboksen. Og så pratet jeg med de som driver havnen og fikk klargjort at jeg kunne få sjøsetting til uken dersom jeg ble ferdig med det som må gjøres. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Passbåten Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 Propellen er klar! (og den så ikke ut i måneskinn). Oppskrift: Saltsyre i to runder (selvsagt med beskyttelse) / Ikke syrebasert felgrens fra Bilberry / Swisswax Metal Polish / Swisswax Shield Wax (med teflon). Blir spennende om det er en combo som fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Skiftet fra vinterkalesjer til sommerkalesjer. Byttet også drivstoff forfilter og finfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Støvsugde cockpit for støv etter sandblåsinga i høst. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Benji Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Endelig flyttet båten fra vinterhavn til "hjemmehavn" alltid godt når det er gjort. Vasket den innvendig, bort med alt vintersøl ombord. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Knappern Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Vasket og polert.. Brukt en hel dag på en side? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Bahia Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Overhalt starter og dynamo. Fikk endelig wema turtelleren til og trakk nye kabler til nybygd instrument konsoll og pensjonert den gamle turtelleren og temperatur instrumentet. Happy days :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Begynte som smått å skrape litt bunnstoff. Løsner i store flak helt inn til gelcoat, så jeg må ta alt. Noen har gjort en rimelig slett jobb en gang. Fin kur for 3-fot syken, om ikke annet :-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Syns det var både vondt og vanskelig å få tredd underliket av storseilet på bommen, men fant en arbeidsmetode så jeg klarte det cm for cm. Nærmet meg slutten etter mye slit og mas når jeg oppdaget at storseilet ikke var storseilet men genoa! ------ Så da var det "bare" å tre det ut igjen og fokusere på å få opp genoa. Det gikk kjempefint men siden jeg var alene måtte jeg dra ned langs masta i små tak. Gikk fint helt til det ikke gikk lengre. Oppdaga da at opphalet lå rundt forstaget... Da var det bare å fire alt ned igjen og begynne på nytt. Pinlig nok må jeg innrømme at jeg ikke kan noe skjøtestikk for å feste skjøtene på genua... må google og rette opp i morgen. -------- Etter disse fadesene gikk jeg for noe som måtte være "safe", montering av lazybag. Jadda, alle trådene var pil råttne, så den må med hjem og sys over med ny, og riktig, tråd. En fin dag i båsen. Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Vokset under fenderlista, så kom tilfeldigvis kranbilsjoføren forbi og vips 3timer senere var vi på årets første båtur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.