Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Ingen ting.
Tora og Jon, derimot, de har vært på opplagsplassen i stedet for meg under utsettingsdugnaden i går, og flytta skipet til rett bås etter at krana hadde satt det ut.

Hurra! Godt å ha gode venner når krandagen er mangedobbeltbelagt!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Ingen ting.

Tora og Jon, derimot, de har vært på opplagsplassen i stedet for meg under utsettingsdugnaden i går, og flytta skipet til rett bås etter at krana hadde satt det ut.

Hurra! Godt å ha gode venner når krandagen er mangedobbeltbelagt!

That's what frieds are for. :thumbsup:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Etter en liten ekspedisjon for å rette opp en geocache, ble det et lite besøk til havna for å fylle ferskvannstanken og la motoren svive en halvtimes tid. Temperaturen er pluss 10 og det er solskinn. Flott dag for maidagsfeiring og konfirmasjoner!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Har ribba ferdig dassrommet, og fått avdekket skjulte feil, med potensielle store konsekvenser, bla en slangeklemme til overbordventil som var tærer bort.slangen satt løst, så her kunne skagerak enkelt tatt turen inn!! Og skuta tatt turen ned til Neptun!!

bilde

Link to post
Share on other sites

Sydd trekk til jolla, med symaskin til kjærringa. Fikk et lynkurs i trådtreing og pedalbruk først.

bilde

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kjørt den ut til nykjøpt båtplass.

 

Fikk samtidig testet defrosteren som ble montert tidligere i år, varmer meget bra.

Den er montert høyere enn motoren, uten sirkulasjonspumpe, og det fungerer☺

 

Med så mye ressurser og innsats som jeg nå har lagt inn mtp. dårlig sommer, regner jeg med at vi får en knallfin en.

 

Så kam jeg sitte å "ergre " meg over at jeg ikke får brukt for varmerene mine☺☺

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

I dag, etter to dagers regnvær, var Navic II så klar for å få røre litt på seg etter bare å ha blitt lunket frem og tilbake i havna på tomgang et par ganger etter sjøsetting. at jeg ikke klarte å stå i mot. dermed var det dags for  årets første saltvannsdusj for skuta.  :yesnod:  etter en times test-tur i alle hastigheter, og fått konstatert at alle innretninger fungerte som de skulle, så var det bare å tusle tilbake til Leangbukta, og bakke seg pent inn i sommerplassen (som var ledig f.o.m. i dag) og få spylt hun ned skikkelig.  :wink:  da er alt på stell, og langhelg i vente. da erklærer jeg ihvertfall at sesongen er igang.  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Polyestertrekk. Jeg kjøpte jolletrekk fra BT til 14-16 fots båt, og tilpasset dette. Faktisk ganske mye jobb da ingen ting egentlig passet. I tillegg er polyestertrekket tynnt og glatt og vanskelig å jobbe med. Enklere tror jeg å kjøpe kallesjestoff fra Stoff&Stil eller tilsvarende og starte fra scratch. Gå på You Tube og søk på boat cover og du får svært bra instruksjon i hvordan det skal gjøres. Lykke til. Morro er det

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ser jo helt proft utført dette REM. Aner vi en grunderspire på egen sømstue i fremtiden..

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Vasket båten igjen etter siste regnvær. Var full av sørgerenner igjen :-( Heldigvis går de noenlunde lett bort da båten er relativt nyvokset.

 

bilde

Handlet inn noe poleringsremedier. Trengte noe mer ull og mikrofiberpadder. Kjøpte også en liten 80mm bakplate og padder for å komme til på trange plasser.

 

bilde

 

Tenkte å prøve noe nytt i kampen mot sørgerenner i år. Får spesielt mye stygge renner på siden av FB.

 

bilde

Fikk prøve CarPro Reload på bilen tidligere, og den imponerte med vannprelling og at møkka ikke fester seg. Holder stort sett med høytrykk.

ReLoad er en spraysealer som blandt detailere er kjent for lang holbarhet (til spraysealer å være) og gir overflaten vannskrekk. Det påstås 6 mnd, men tror det er vel optimistisk. Blir fornøyd om det holder seg sånn noenlunde i et par måneder.

 

Kan legges på ren og våt flate før tørking med håndkle. Men best er det å påføre på ren og tørr overflate. Spray i en mikrofiberklut og gni inn, så polere bort med et annet håndkle.

 

Har ikke hørt om noen som har prøvd den på båt, så hvorfor ikke. Tror fortsatt det vil bli sørgerenner, men håper å unngå at de fester seg og blir vanskelige å får bort utover sessongen

 

Her er en video som viser vannprellingen

 

http://youtu.be/1lPSLkz1bVY

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...