Bonus Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Kan man spørre hvor lenge doningene dine har gått Bonus? 10 år og rundt 1.100 timer, Andboats Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Vasket av sorte striper etter regnet i natt. Vasket i går også, men det kommer tilbake så fort det kommer en skur Sitér dette innlegget Link to post
Dagsven Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Vasket av sorte striper etter regnet i natt. Vasket i går også, men det kommer tilbake så fort det kommer en skur Er det ingen kur mot dette? Nyvokset båt men stripene setter seg? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 (redigert) Er det ingen kur mot dette? Nyvokset båt men stripene setter seg Finner du opp en robust kur mot dette, blir du rik Redigert 30.Mai.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Kan jeg spørre hva du bruker for å holde det såpass rent? Utrolig rent og rydding ! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Kan jeg spørre hva du bruker for å holde det såpass rent? Utrolig rent og rydding ! Tja, jeg vasker vel en gang eller to i året med vanlig Zalovann. Men, gjør vel ikke ellers så mye for at det skal holde seg slik ... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Et lite bilde til av motorrommet: Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Ny akterstagstrammer montert (en båtpenge eller seks skal man vel ut med i sesongen). Dessuten ble cockpit-kalesjen montert og gitt en runde med impregneringsspray. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Normarco Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Kjøpt "pryler" til båten, batterimonitor BMW700 og sammenleggbart solcelle fra SeaSea, 100w. Begynner montering og kabling i morgen. Erfaring kommer. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Idag monterte jeg rack til wakeboard. Endelig slutt på å ha brettene på dørken! Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Sier nok en gang Bonus. WOW!.? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 1.Juni.2016 Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 I går havnet jeg på en fire og en halv times tur hvor vi bare "vaset" rundt i Oslofjorden. Eldstedattera og kjæresten hennes tilbragte vel i alle fall tre og en halv time av disse foran i baugen på båten med bena hengende utfor. Da fikk de innviet de nyinnkjøpte stolene jeg hentet på SeaSea dagen før, de med slik rygg som man kan justere. Tilbakemeldingen var at de satt utmerket! :-) Turen gikk fra Oksval og over til havnebassenget i Oslo, kjørte rundt Osloøyene og inn i Bjørvika, deretter forbi Aker Brygge, inn kanalen ved Tjuvholmen og deretter forbi Dyna fyr, inn Lysakerfjorden, gjennom Killingen og deretter rundt Nakkholmen og Lindøya før jeg avleverte kjæresten på brygge ved jobben min, da han skulle ta toget hjem. Deretter dro jeg og Sunniva hjem til båthavna der hun tok et nytt profilbilde av meg... :-) Har funnet ut at jeg rett og slett ikke får tid til å få oppgradert båten med septik og diverse før første båtferie med rederinnen starter om halvannen uke. Derfor stakk jeg innom Clas Ohlsson og kjøpte et slik bærbart toalett - Dometic - som des elger for 195 kroner billigere enn det SeaSea har hatt på tilbud. Rederinnen vil gjerne gå på do med god samvittighet når vi er i svensk farvann... Men i det minste planlegger jeg å få heist båten opp før vi drar avgårde, slik at den kan få en vask, stoffing og polering før vi drar på langtur. I dag stod jeg litt for sent opp til å komme meg utpå - slik er det når man sitter i båt i flere timer og får en god dose sjøluft i lungene - man sover godt om natta da! :-) Nå er det straks avgang til kveldsvakt på jobben. I morgen er det tidligvakt, og da blir det nok en lang kveldstur på meg, regner jeg med... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Andboats Svart 1.Juni.2016 Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 Ser nydelig ut Pequod. Jeg har hatt en forferdelig flott dag på fjorden i dag ! Eber'n viste godt over 30*grader i solen faktisk. Ble et lite bad også Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Ferdig slippe for sesongen og fått forlenga badeplattformen med 60 cm. Ble strøkent med ny teak så det blir oppfrisking og sliping av den gamle teaken når eg bare blir ferdig med sydenturen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Endelig er den satt på sjøen. Nå er det bare resten av shiningen igjen, og den gjøres mens båten ligger i sitt rette element. Fortsatt god pris i Oppegård Båthavn Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Har målt opp madrassene i båten for innkjøp av nye overmadrasser. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Trekt nye fall i masta, og fikk med det endelig byttet ut wirefalla fra 19pilogbue. Montert strikktau langs relingen for å stroppe fast genoa når den ligger på dekk. Fixa på spinnakerbommen. Og ikke minst: seilt på fjorden for første gang i år med egen båt. Har seil regatta med annen båt i det siste, så jeg har lært meg å puche grenser! -kanskje på tide å blåse liv i prosjekttråden igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Seilene er ombord, og genuaen er rullet opp på forstaget mens storseilet er beslått på bommen. Dessuten har jolla fått et sett med reflekser for radarsignaler (se en annen tråd om det) og for synlig lys. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Snusmumrikken Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Har tatt bilder av Yamarinen, for den må nå dessverre selges. :/ Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Pequod Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Fin tur med døtrene mine innerst i Oslofjorden før kveldsvakt. Prøvde meg gjennom det lille Ormøyasundet, der var det ganske grunt, men jeg stikker jo bare 85 cm, så det gikk fint! I morgen har jeg fri, så da blir det også tur. Søndag er siste jobbedag på tre uker! Grunt ja... Men pent! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Har tilbragt noen timer som kaptein i denne lille rakkeren i dag. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Windy37GM Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Bytta fra diesel på kokeapparatet (Wallas Safeflame) til fritidsparafin. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 I går havnet jeg på en fire og en halv times tur hvor vi bare "vaset" rundt i Oslofjorden. Eldstedattera og kjæresten hennes tilbragte vel i alle fall tre og en halv time av disse foran i baugen på båten med bena hengende utfor. Da fikk de innviet de nyinnkjøpte stolene jeg hentet på SeaSea dagen før, de med slik rygg som man kan justere. Tilbakemeldingen var at de satt utmerket! :-) Turen gikk fra Oksval og over til havnebassenget i Oslo, kjørte rundt Osloøyene og inn i Bjørvika, deretter forbi Aker Brygge, inn kanalen ved Tjuvholmen og deretter forbi Dyna fyr, inn Lysakerfjorden, gjennom Killingen og deretter rundt Nakkholmen og Lindøya før jeg avleverte kjæresten på brygge ved jobben min, da han skulle ta toget hjem. Deretter dro jeg og Sunniva hjem til båthavna der hun tok et nytt profilbilde av meg... :-) Har funnet ut at jeg rett og slett ikke får tid til å få oppgradert båten med septik og diverse før første båtferie med rederinnen starter om halvannen uke. Derfor stakk jeg innom Clas Ohlsson og kjøpte et slik bærbart toalett - Dometic - som des elger for 195 kroner billigere enn det SeaSea har hatt på tilbud. Rederinnen vil gjerne gå på do med god samvittighet når vi er i svensk farvann... Men i det minste planlegger jeg å få heist båten opp før vi drar avgårde, slik at den kan få en vask, stoffing og polering før vi drar på langtur. I dag stod jeg litt for sent opp til å komme meg utpå - slik er det når man sitter i båt i flere timer og får en god dose sjøluft i lungene - man sover godt om natta da! :-) Nå er det straks avgang til kveldsvakt på jobben. I morgen er det tidligvakt, og da blir det nok en lang kveldstur på meg, regner jeg med... Du har en flott båt å dra på tur med, og er du heldig så får du alle med. God sommer Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 I dag har henneshøyhellighet og jeg testet ut ankervinsjen på ymse dybder og er storfornøyd med at ryggen slipper den årlige høylytte ropingen på hjelp i båtsesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Har vært innom Jysk og handlet overmadrasser til "ny"båten. Så i morgen blir det ut til og med skuta for tilpassning i forpiggen.... Litt usikker på hva som er lettest men er redd stanleykniven må med. 8 cm med skumgummi blir vel for tøft for saks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.