Steini Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Då har eg vert ein tur i båten og gjort litt eg og. Fått på plass litt fleire solcellepanel: Fått på plass ein sikring til ankeret: Laga meg ein ny koblingskinne : Spart mykkje plass med eit nytt grytesett som kan stables: Så får me sjå ka eg skal finna på seinare i dag. No er da tid for ein kaffi kopp. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
shipahoy Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Ryddet opp i det elektriske anlegget i går. Har nå ett batteri til start og ett til forbruk Forrige eier visste ikke hvordan det elektriske var koblet, og det to meg en kveld og finne ut av. Fortsatt en del igjen og ordne, men nå har jeg fått oversikt i ledningsspaghettien. Redigert 24.Juni.2016 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Skulle egentlig bare skifte septikkslanger til toalettet i forpiggen. Endte opp med slipping og komposittgjennomføring.... Korrosjon er noe dritt. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Landcrab Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Koblet fra forvarmer som trekker noe hinsides med strøm de første fem minuttene eller inntil temperaturen når 40 grader. Nå kan vi bare starte opp og dra, og ikke tenke på fare for lave spenninger ved bruk av thustere eller vinsj. Sikkert greit for motor og slippe tomgangskjøring hver eneste gang vi starter opp også. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Skrapet Gamle pakninger utvendig rundt vindu. Vasket og spritet, så kom regnet så ny Silikon eller trans 7 ble ikke tatt på. Skrapt bort dårlig Silikon rundt vinduer innvendig (sitter å gjør det nå) så blir det lagt på ny fin Silikon etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Da dollbordgjennomføring til septiken ble montert i fjor, var fritt-fall-utløpsventilen fra septiktanken bevegelig. Nå lar den seg ikke rikke. Skal prøve med et rør som forlenger, men ikke så hardt at gjennomføringa ryker ... Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Vilma Benita Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Litt stolt av meg selv etter søndag. Jeg kalibrerte begge kompassene, som har vist opptil 30 grader feil. Trodde dette kom til å bli en forferdelig oppgave, men det gikk faktisk overraskende greit. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
VannTro Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Vaska og satt inn jolla med "glanse-middel". I morgen skal den på vannet slik at den er klar til ferien starter på fredag Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frissy Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 (redigert) Har lappet jolla idag. Hullet ble fort funnet og da er det bare å vente på herdinga. Jolla er i hvertfall tett til ferien starter. Samt skjønte at navigasjonen måtte stå på for at jeg få gps signal på vhf,en..... Så nå er det også på plass. Redigert 28.Juni.2016 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Montert "nye" motoren. 97 mod Mariner 50 m/ powertilt. Fikk tak i en Mariner 60 92 mod m/powertilt for 1000kr. Komplett motor, fungerte før den ble satt bort. Satser på å rengjøre forgassere og få meg en oppgradering. Litt typisk at jeg får tak i den noen timer etter jeg fikk montert min nye, menmen. ^^ Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Båt-mann Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Begynt og skjære ut akterspeilet for og fjerne gammel fineer for og bygge opp på nytt (dritt jobb) Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 (redigert) Oppdatering, gjennomføringer. (fikk ikke til å laste opp bilder på IM) Måtte ta av dørkarm, bruke litt baufil og fileteringskniv pluss skohorn... Redigert 29.Juni.2016 av Ingeborgimevind (see edit history) Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
crazymm Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Jeg har fått limt og boltet på aluplate på hekken for å forsterke.(i går) Fått plastet noen sprikker på hekk(en meget dyktig kjenning som har gjort det) og jeg har fått grunnet aluplaten. Så i morgen er det lakking og forhåpentligvis montering av motor :) Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 De siste par dagene har jeg tatt service og sjekk i kjelleren for å få skuta klar til tur. Bytter olja på motor 2 ganger året. Den ene før ferien, og den andre rett før opplaget så,det blir ca like mange timer pr skift. Giret tar jeg en gang i året. Reimer, kjølevæske etc ble tatt i fjor Først giret, en ZF 63A.. Sikkert unødvendig og bytte olje årlig, men har valgt å følge boka. ZF foreskriver en ATF DX II eller III olje som skal oppfylle deres ML-TE 04D spec. Går 4 liter på giret. Så var det motoren. Satt inn en fastmontert tømmepunpe i fjor som gjør jobben enklere og uten søl. Pumpa suger fra en slange som går til tappepluggen i bunnpanna, så får ut tilnærmet all olje. Gikk over til Valvoline i år da maritim ikke fører Castrol lenger. All Fleet Extra 15w 40 heter den som oppfyller ACEA A7/ VDS3 og Cummins CES 20078 spec'en. God følelse å se at den gamle olja er klar og fin selv om motoren nærmer seg 900 timer :-) fyller opp det nye filteret med nye olje så det tar kortere tid å få oljetrykk på første oppstarten Gikk så over reimer, kjøleveske, vannutskilleren samt tappet litt diesel fra bunnen av tankene. Heldigvis var det ikke noe tegn til grums eller vann denne gangen også :-) luft og veivfilter ble tatt i fjor og har indikatorer, så de ble bare kontrollert i år. Til slutt er det skriving i loggbok og motorheftet. I kveld oppdaterte jeg software på nav elektronikken. Praktisk at det er mulig å opptadere alle enhetene i nettverket i en smell. Ikke så praktisk at I70 og P70 displayene må settes opp på nytt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Da burde alt være veldig shipshape, SAP. Savner dog at du ikke signerte under påskriften på filtrene. Ble litt stusslig, synes jeg ... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Hengt opp ny baatplassenvimpel. Vimplene slites når man driver helårs båtliv. Har vært uten vimpel i over et år fordi det har vært vanskelig å få tak i ny. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
crazymm Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Malt hekken på båten med seajet 2komp. Er ikke imponert over den da jeg syns den var alt for tynn og dekte dårlig. får håpe det er god holdbarhet på den i alle fall Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
TB22 Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 ..vurdert å selge den. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
leopard Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Oppdatering, gjennomføringer. (fikk ikke til å laste opp bilder på IM) Måtte ta av dørkarm, bruke litt baufil og fileteringskniv pluss skohorn... Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 montert prodav på båten i dag. Satser på å dra ribben opp i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 (redigert) Da er vi i gang med oppshining av dekket. Først en omgang med 40 papir, deretter 100 papir og til slutt to strøk med Golde teak sealer. Bildet er tatt før teak sealer. Redigert 1.Juli.2016 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 fått opp ribben og skrudd på "øyer" til stroppene?Klar for ferie snart no. Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Montert Baugspyd og bygd om rekkeåpningen for lettere å komme av og ombord i båten Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Da burde alt være veldig shipshape, SAP. Savner dog at du ikke signerte under påskriften på filtrene. Ble litt stusslig, synes jeg ... Flaut. Hadde nettopp en alvorsprat med serviceavdelingen ombord ;-) Er det innenfor Bunos-spec nå, eller må jeg sende servicemedarbeideren ned igjen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Tilsnakk må vel holde for den forseelsen, men gjentakelse resulterer muligens i et gult kort! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.