Salt Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Ooops! Signalene fra VHFen kommer ikke fram til antenna (eller bare så vidt) - får henge opp "nødantenne" for turen, og ta en kabelskifting senere - må opp i mastetoppen da. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
TB22 Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Smilefjes utgår med høye kneløft :p Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Pequod Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Har ikke vært utpå med båten siden jeg kom hjem fra Sverige forrige søndag! Sov riktignok i båten både natt til mandag og natt til tirsdag, men først i dag var jrg nedom og tok en sjekk. Kombinasjonen jobb og vær har ikke slått helt heldig ut denne uka. Abstinensene er store, men uka som kommer skal jeg tilbringe på fjellet, så første båttur for meg blir nok ikke før tidligst neste søndag.. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hebbe Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Var nede i Skjebergkilen å hentet hjem båten i dag. Litt vask og og ettersyn så skal den få en uke i Mjøsa mens sommeråpent er på Skibladner. Blir hyggelig å besøke Mjøsa igjen. Etter det så er det tilbake i Skjebergkilen igjen. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Bonus Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Flaut. Hadde nettopp en alvorsprat med serviceavdelingen ombord ;-) Er det innenfor Bunos-spec nå, eller må jeg sende servicemedarbeideren ned igjen? Det var bedre ja SAP, nå tilfredstiller du Bonus' krav til sporbarhet Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Var en tur i båten for å legge fra meg noen ting før vi reiser på ferie i morgen. Nytt SUP-brett, ny lampe som kan henge under cockpit-teltet samt redningsvester er på plass. I morgen kommer all vanlig bagasje, og så drar vi! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Billa Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Polert båten innvendig med AGlaze, altså i cockpit. Vasket utvendig og fjernet noen striper Speedfinnish. Renset teak med Teaksealer og lett slip. To lag med Golden i dag. Deretter 2 uker på Sørlandet. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
lano2 Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Dere motorbåtfolk har et anstrengt forhold til teak. "lett slip" ... Jeg har ALDRI rørt teaken min, og har ingen planer om det heller... Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Fått på plass baatplassvimpelen.Ligger i Mandal super sommer så langt Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Mandal har bare super sommer ! Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Har hatt en extreeme makeover på ribben. Fjernet jockey sete , vasket og renset den. Satte den tilslutt inn med autoglym si rubber & vinyl care for å friske opp igjen potongene og gummidetaljene. Fikk en fin glans i båten. Sitér dette innlegget Link to post
crazymm Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Har handlet nye gummibelger til motorbrønn :) Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
Popeye70 Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Har byttet forbruksbatterier i dag. Ut med de gamle (2 stk Haze 110 Ah): Inn med de nye (Ritar 120Ah): Det tok sin tid, fordi batteripolene ikke var like på de gamle og de nye batteriene. De gamle hadde litt mindre minuspol, mens de nye hadde samme størrelse på minus- og plusspol. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Snusmumrikken Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Forgasserens, skikkelig drittjobb. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Tok med en ladning dill og dall til ferien. Kjøpte med et par nye fortøyningstau på vei til båten. Ryddet og vasket. Tok opp gummijolla og ut bunnen for reparasjon hjemme. Fjernet rur og vasket over innvendig og utvendig. Rullet sammen og la på dekk. Skrapte en del rur i vannlinja. Båten lå ute i vinter og når har den grodd noe så inn i granskauen... har ikke merket noe spesielt på farten i våres, men tror nok feriefarten kan bli en knop eller halvannen lavere enn vanlig i år. Skal ta en dykke/skrapejobb når vi ligger på svai hvis finværet slår til. Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Vi skulle ut på båttur i dag . Vridde om nøkkel og batteriene var tomme for strøm. Hadde glemt å skru av radioen fant jeg ut. Da ble det en haste tur til butikken for å kjøpe en ny automatisk lader. Monterte den nye laderen og fant ut at sikringen til strømmen hadde gått.... Nå lader batteriene seg og håper på start i morgen. Fikk også vasket båten og satt den inn med ny hurtig voks. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Montert ekstra lensepumpe med automatisk start. Litt sånn "belte og bukseselesyndrom" men skjer det noe synker jeg langsommere mvh Arne L Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
.Snorre Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Skiftet olje, filter og sink. 95% av sinken var borte i løpet av 12 mnd. Til helgen starter årets ferietur. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TH Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Fylt på 400L diesel, skal en runde til for å ha fulle tanker til ferien! Går an å kjøre litt ekstra bil med tanken for 6kr liter'n! Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Fant ubudne gjester i den ene forgasser. Ble totalt rengjøring alle 3, samt rengjøre alle besinslanger. Merkelig at den motoren har gått i det hele tatt. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Mox Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Byttet ladelampe da det nesten ikke var kontakt så nå fungerer turteller og lading igjen. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Innkjøp av en halv rull toalettpapir før ferien ! No dritt å gå tom !! Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Innkjøp av en halv rull toalettpapir før ferien ! No dritt å gå tom !! ...kan man kjøpe halve ruller ? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Innkjøp av en halv rull toalettpapir før ferien ! No dritt å gå tom !! Sparetips: Husk det er dårlige tider Bruk papiret på begge sider Tenk da også på din venn Heng papiret opp igjen Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
lano2 Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Jeg har nå vasket alle rullene fra fjorårets ferie i oppvaskmaskinen !! Masse sånn fine knagger å henge på !! Gjennbruk er noe vi seilere er opptatt av !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.