Chilli Solbris Svart 28.September.2016 Del på Facebook Svart 28.September.2016 Montert ny plotter..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Frissy Svart 28.September.2016 Del på Facebook Svart 28.September.2016 Montert ny plotter..... Fått beskjed om at min nye plotter er kommet, så da må den gamle ut for innlevering og innbytte..... Ser frem til å få en plotter som virker.... Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Båten er tatt opp, gjort rein og kjørt på lager. Servise og vinterkonservering er foretatt. Her står den klemt i mellom båtene til 2 av mine naboer. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Billa Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Hjemme sykemeldt med kompresjonsbrudd i ryggen. Tenker på alt jeg skulle ha gjort på båten nå. Får karre meg til Maritim for å kjøpe olje og deler etterhvert! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
hanto1 Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Klargjort båten til hummerfiske. Det er nå båtsesongen begynner. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Begynt å koble om forbruks/start batterier og ladesystemet som var helt på bærtur i båten. Etterpå følger landstrøm og 230V lader til batteriene. Det blir nå VSR istedet for feilkoblet skilledioder. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 Montert frostvakt ovn i kabin og motorrom. Sjekket slangeklemmer og gjennomføringer. Sjøtemperatur på 13.8 grader i dag, så ingen krise enda. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 tok en tur ned på sørlandet og gikk over reimene på en KAD44-P før det blir kaldt og reimene blir stive... fellesopptak i den havna, ellers så skulle jeg nok legge på vannet en måned til. Været har vært fantastisk her nede i høst. Sitér dette innlegget Link to post
Ricardo Seiboth Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 Hei Hei =) Ja vi fikk tatt av toppen/taket fra bunnen/skroget og skal til med å for bytte bakplaten (treplaten / motorplaten) ved motoren. Da denne etter sine sirka 40 år (ukjent alder ???) har sitt sine bedre og mer tørre dager. Etter dette blir det pusse ned clearkoden på resten som jeg ikkje kom til med når taket var på. https://baatplassen.no/bildearkiv/65/65170/img_3529.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/65/65170/img_2547.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/65/65170/img_2558.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/65/65170/img_2584.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 Klargjort båten til hummerfiske. Det er nå båtsesongen begynner. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 Tatt opp. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Pequod Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 Tatt den på land. Men bare i helga, forhåpentligvis. Skal bytte skroggjennomføring og ny talgpakning i pakkboks samt vaske, polere og stoffe. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Arvid_A Svart 1.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2016 Fikk byttet registerrem på motoren i går.I dag blir det å rydde ut en del av "løsøret" med tanke på opptak til uka. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 1.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2016 Byttet ut 10 år gammel varmtvannsbereder som hadde en liten lekk. Det er kanskje ca. så lenge de holder? Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Ricardo Seiboth Svart 1.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2016 Revet motorveggen fått ned resten av gamle malingen fra tidligere eiger samt støvsygt heile båten. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 1.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2016 ENDELIG satt ut båten for vinteren ? Kjørte en liten runde ut av havna og inn igjen Den likte dårlig 3 voksne ? så blir test kjøring imorgen alene ? Kommer muligens en mye etterlengtet film?og bilder imorgen ? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 1.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2016 handlet meg ny båt:) fairline 43 squadron Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Salt Svart 1.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2016 Sjekket at vinden denne uka ikke har skadet båten. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Ricardo Seiboth Svart 2.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2016 handlet meg ny båt:) fairline 43 squadron Wow gratulere med tøff og grom båt! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 2.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2016 Sjekket at vinden denne uka ikke har skadet båten. Bra, det burde alle ha gjort. Det så helt jævlig ut for noen. Presenningene hadde blåst av ved første høststorm på flere båter i Son!!! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Jakob T Svart 2.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2016 Satt på vinter kalesje,litt vasking og klargjering for vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2016 I går: Montert ny sikringsholder og ryddet i litt kabler. Og i dag er det bare å fortsette! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Arvid_A Svart 4.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2016 Tatt den på land i går! Olje og oljefilter er byttet og motoren vinterkonservert. Tømt båten for det meste av løsøre som skal hjem for vinteren. Det var kun litt ruer innerst på propellbladene, der hvor jeg ikke var så omhyggelig med blankpoleringen sist vår. Nå gjenstår stort sett bare tømming av vann-/varmtvannstank og litt skrogvask før stativet kan monteres og "vinterfrakken" trekkes over. En flott og problemfri sesong 2016 er dermed over (kun byttet en temperatursensor på eksosslangen)! Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 4.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2016 polert resten over fenderlist, vasket og flekkmalt litt på de to grønne i kjelleren, bestilt dør til dusjen nede. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2016 Polerer litt på båten og følger bergingen av RS Ægir live på iPaden. Neste uke går båten i opplag, så benytter sjansen til å få gjort litt nå i finværet. http://www.fvn.no/lokalt/lister/I-dag-skal-Agir-endelig-berges-3073065.html Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.