Faxen Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Venter på høyvann, så jeg får tatt opp båten. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Benji Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 I dag har damen blitt flyttet over til vinterhavn, og ligger nå godt der, og klar for turer i vinter. Tømt vanntank i samme slengen. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 (redigert) I dag har det vært en trist dag. Trudelutt er tømt for alt av klær, dyner og puter osv. Og så tok jeg med all løs elektronikk som kartplotter, AIS transponder, TV osv. Samtidig ble det avtalt opptak torsdag i neste uke. Da blir hun plassert lett tilgjengelig slik at hun kan flyttes inn i hallen til Polyglass som har lokaler i selve havnen en gang i løpet av vinteren for å få montert baugpropell under kontrollert temperatur og luftfuktighet. Jeg håper det blir i løpet av november. Jeg får ikke pakket inn damen før arbeidet er gjort og hun er på plass igjen ute. Hva mer jeg får gjort før opptak er litt usikkert. Trude er i Kristiansund da moren er dårlig, og det går nok på det siste. Da blir det å få på vinterdekkene på bilen og dra til Møre når det er slutt. Red. Da ble dagen enda tristere. Svigermor ble nesten 99 år, det manglet bare en uke. Så da blir det å finne frem mørk dress og legge om til vinterdekk. Den greieste ruten å kjøre til Kr.sund er vel E6 til Dombås, så E136 til Åndalsnes, riksvei 64 til Åfarnes, ferjer over mot Molde og strake veien til Kr.sund? Redigert 24.Oktober.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wallas Service Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Kondolerer Lars, trist, men slik er livet. Reiseruten er helt grei, rett frem og vanskelig å kjøre feil. Om du vil unngå ferge må du om Oppdal, Sunndalsøra og Tingvoll. Omtrent samme kjørelengde og kjøretid, men da får du ikke kaffepausa på ferga. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 (redigert) Uten ferge må jeg gjennom Gråura (ikke greit dersom det blir glatt) pluss den kronglete og elendige veien mot Tingvoll. Nei, greit med en fergepause. Har kjørt mye til Surnadal og Kr.sund, og det har vært greit med en pause på fergen Halsa/Kanestraum. Ellers blir det jo greit med turen om Åndalsnes. Den ruten har jeg faktisk aldri kjørt før selv om jeg vel har kjørt til Nordmøre hvert år de siste 30 årene! Men tilbake til trådens innhold. Nå blir det vel å utsette opptak av båten neste uke. Begravelse på Nordmøre og opptak av båt på Østlandet går ikke sammen. Og til deg Wallas Service: Wallas kokeapparatet har ikke gjort et feilslag i hele sesongen. Og det er vel nå nesten på 120 overnattingsdøgn. Jeg skal sjekke loggen og telle opp etter hvert. Redigert 24.Oktober.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Goodwill Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Landsatt, spylt undervannsskrog og skrubbet aksling og propell. Der var det mye groe, gitt... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 (redigert) Har strekt noen flere ledninger. Nå er det slutt på at sigarettkontakter sklir ut, skifter til disse. . Har Finlux tv som er var på spenningen og det samme med en PC vil bare ha 12 V den og, så nå blir de foret fra denne, Redigert 25.Oktober.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Trophy Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 I dag har det vært en trist dag. Trudelutt er tømt for alt av klær, dyner og puter osv. Og så tok jeg med all løs elektronikk som kartplotter, AIS transponder, TV osv. Samtidig ble det avtalt opptak torsdag i neste uke. Da blir hun plassert lett tilgjengelig slik at hun kan flyttes inn i hallen til Polyglass som har lokaler i selve havnen en gang i løpet av vinteren for å få montert baugpropell under kontrollert temperatur og luftfuktighet. Jeg håper det blir i løpet av november. Jeg får ikke pakket inn damen før arbeidet er gjort og hun er på plass igjen ute. Hva mer jeg får gjort før opptak er litt usikkert. Trude er i Kristiansund da moren er dårlig, og det går nok på det siste. Da blir det å få på vinterdekkene på bilen og dra til Møre når det er slutt. Red. Da ble dagen enda tristere. Svigermor ble nesten 99 år, det manglet bare en uke. Så da blir det å finne frem mørk dress og legge om til vinterdekk. Den greieste ruten å kjøre til Kr.sund er vel E6 til Dombås, så E136 til Åndalsnes, riksvei 64 til Åfarnes, ferjer over mot Molde og strake veien til Kr.sund? Dette er den beste ruten til Kristiansund ja Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
navid Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 ... Den greieste ruten å kjøre til Kr.sund er vel E6 til Dombås, så E136 til Åndalsnes, riksvei 64 til Åfarnes, ferjer over mot Molde og strake veien til Kr.sund? Jeg pleier å kjøre Romsdalen fra Dombås via Åndalsnes - Åfarnes - ferga over til Sølsnes - tunellen over Fannefjorden til Årø - og E 39 til Kristiansund. Kondolerer! Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Sista turen för i år till upptag på Smögen.Vaskar allt och är klar för att komma in i värmen Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Festet en 230V-kontakt i masterlugaren med 2 skruer! Også tittet sola frem i hele 20 minutter her på østlandet! (men nå er det grått igjen) . Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2016 Litt på etterskudd, men tirsdag satte jeg på vinterkalesjen ettersom jeg må få reparert den som var på - glidelåser som løsner, sømmer som har gått opp osv. Vinterkalesjen har jeg aldri brukt før, den fulgte med da jeg kjøpte båten og er den originale kalesjen fra 1974 - litt møkkete, men i overraskende bra stand! Uansett tettere enn den jeg hadde på. Men den er som sagt fra 1974... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Frissy Svart 29.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2016 Fått montert inn ny plotter og skulle gjerne fått prøvd den ut noe mer, men klart det går jo fort mot våren.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Gikk ut av sommerbåsen og over til vinterlagringsplassen, skal løftes opp på Torsdag. Er nå så blåskjellfarm at båten nesten ikke rikka seg i vannet. Skal bli spennende å se på elendigheten når vi løfter den :-) Og skal bli spennende å finmanøvrere inn i "båsen" for løft med traverskrana. Tok ut de siste matgreiene som ikke bør stå i vinter, tømte ferskvannstankene og fikk en god prat med fruen i bilen på vei hjem om hvilke oppgraderinger osv som bør gjøres i løpet av vinteren. --------- Nydelig vær og litt rart å gi seg så tidlig, på den andre siden så har vi knapt brukt båten i høst så... Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Idag gikk seilene ned og pakket bort før vinteren. Skulle egentlig sette opp presenningstativet men fikk det ikke sammen......grrrr....... Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Flyttet skuta over til vinterfortøynings båsen. Demonterte kranen på fly'en forhåpentlig for siste gang. Bardunene til denne er bare i veien der oppe og blir aldri brukt uansett.Ellers fikk jeg tappet ut litt ferskvann av tankene, men sparte en del til å skylle kjølen med efter en vask. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
HansO Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Demonterte i går drevet på Nor Staren og dro i hus dyner og tepper. Skal sende propellene til Winrace for overhaling. Regner med å gjøre ferdig vinterkonservering av motoren (D4-225) i løpet av et par dager. Med litt flax står hun under presenning i løpet av helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Kjørt siste tur 2016. Deilig og vindstille. Hilst på Bonus og toppet tanken. Sjekket om flagget jeg fikk passet, men det var et nummer for stort. Opptak i morgen. Snart april. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Ms Fortuna Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Så var det tid for Fortuna og gå i vinteropplag etter en flott siste tur i helgen, og vinterhabitten ble tatt på. Nå følger jobben med å rydde ut av båten, konservere motor og klargjøre ferskvannsanlegg og septikanlegg mm. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 Så var det dags for siste tur og opptak gjennom helgen og i går. Møtte Bonus her på forumet i Moss. Veldig morsomt å møte hyggelige forum-folk face to face. Vet jo ikke hvordan dere ser ut. Det måtte jo være en ivrig kar siden han kom ut fra en av de få gjennværende båtene på brygga i Moss. Han tok bildet av undertegnede på årets siste tur. Deretter til Søndre Brevik for opptak og transport på henger: Så er det inn i teltet for første gang. Selv om det horisontale staget i gavlveggen er på mere enn 4,5 m så måtte vi ta ned lyskasteren på taket. Båter blir veldig høye plassert på henger. Foldeveggen falt også ned så vi lærte en del foran neste sessong. Fikk vasket kalesjen innvendig og utvendig før opptak. Vanlig høst arbeid som bæring av puter, slått på avfukter, lagt varmeovn i motorrommet osv. Olje og filter er skiftet. Mekanikker kommer senere. Har en stor jobb i år. Jeg må ta ut det store frontvinduet og erstatte svampepakningen mellom vindu og ramme. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Popeye70 Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 Har tatt av seil og stæsj fra mast og rigg. Enda ett steg nærmere vinter. Hvis bare det presenningstativet og den presenningen hadde lagt seg på selv, så hadde jeg vært fornøyd... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Frissy Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 Vinterkonservert motor for første gang med kyndig hjelp. Det var vel i grunn ikke akkurat hokus pokus.så neste år blir det helt selv gjort. ... fikk også satt opp presenningstativet. I morgen formiddag skal presenningen på og på fredag kommer snøen. Perfekt timing:) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 Monterer ekstra 4kw dieselvarmer kun for akterdekket. Eber 5kw til inne i båten og Planar 4kw til kun akterdekket. Skal bli "fyr i teltet", selv i minusgrader nå. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 Vært nede i båten og satt på litt varme, det er min form for vinterkonservering... Har en legetime i morgen og hvis alt går bra der kan jeg rekke en liten kosetur før det mørkner. Håper i alle fall på det! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
BOBO II Svart 3.November.2016 Del på Facebook Svart 3.November.2016 Da er Prinsessa klargjort for den første snøen som er meldt her på Østlandet i morgen, trist men da kan vi se frem til varmere tider i April Ups glemte jolla... Men der fikk hun sitt varmeteppe hun også Blått ble det også i alle slanger og gjennomføringer . Bestemte meg for og bruke Biltema`s blå frostveske i år da den matchet håndtaket på gjennomføringene i år Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.