wabby Svart 9.November.2016 Del på Facebook Svart 9.November.2016 Trist... Jeg var ute å gikk langs havna i går og så at båten jeg solgte fortsatt står på sjøen. Veldig surt å se en båt bli behandlet slik etter at jeg har brukt så mye tid og penger på båten og ikke minst motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 9.November.2016 Del på Facebook Svart 9.November.2016 Polerat lite. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.November.2016 Del på Facebook Svart 9.November.2016 Ny Raymarine plotter og autopilot ferdig montert. I morgen kommer Navionic på besøk ombord og det blir godt båtstoff til bladet. Mye nytt skjer på kartfronten om dagen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bergetun Svart 9.November.2016 Del på Facebook Svart 9.November.2016 Laget meg et relestyrt kontroller som sender en event (SMS/mail/push) gjennom telldus visst landsstrømmen skulle falle bort. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.November.2016 Del på Facebook Svart 9.November.2016 Bestilt en helsikes mye remedier for å få skuta godkjent som skolebåt for D5L praktisk undervisning..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Skrulokk Svart 14.November.2016 Del på Facebook Svart 14.November.2016 Laget inngangsdør på opplagsteltet? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 14.November.2016 Del på Facebook Svart 14.November.2016 (redigert) Funnet frem alle bruksanvisninger til båt, motor, instrumenter mm og begynt i en ende.... tenkte på det flere ganger i sommer at det var mye som kunne vært lest og lært. Nå er tiden inne for det. Redigert 14.November.2016 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.November.2016 Del på Facebook Svart 17.November.2016 Idag har jeg ryddet i salongen og rengjort fremre stuverom for montering av baugpropell. Imorgen trilles Trudelutt inn i hallen til Polyglass i havnen der hun skal tørke opp og få romtemperatur i løpet av helgen før montering av baugpropellen (Sleipner SE60 med 185mm tunnel) til uken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 17.November.2016 Del på Facebook Svart 17.November.2016 Fikk regning pålydende 19500,- for full flush av kjølesystem, demontering og rens av varmeveksler, reparasjon av lekkasje mellom saltvanns- og ferskvannskretsen, bytte av impeller og lokk over impeller, vinterkonservering +++. Det ble plutselig en del jobb, gitt... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TimJ Svart 17.November.2016 Del på Facebook Svart 17.November.2016 Sittet i båten på verkstedet mitt og glanet på alt jeg skulle ha gjort og burde ha fått gjort.... dro hjem?☹️ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.November.2016 Del på Facebook Svart 17.November.2016 Fikk regning pålydende 19500,- for full flush av kjølesystem, demontering og . . . . . Jo takk, regningene strømmer på. I dag fikk jeg regningen fra havnen for vinteropplag, 6600 kroner. Det inkluderer riktignok opptak og utsetting til våren, men det svir for en pensjonist som snart får regning for kommende montering av baugpropell! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Terje_F Svart 17.November.2016 Del på Facebook Svart 17.November.2016 Montert elektrisk septiktømmepumpe i tillegg til den manuelle Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Fikk meg en fin tur utpå fjorden i dag tidlig før jobb. Det var på tide, lenge siden sist! Det føltes godt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Euklid Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 (redigert) I dag fikk jeg regningen fra havnen for vinteropplag, 6600 kroner. Det inkluderer riktignok opptak og utsetting til våren ... Betalte omtrent det samme for løft og en knapp uke på land på Tahiti, med 32 fot båt. To uker på New Zealand kostet litt mindre, men ikke mye. Kikker på muligheten for et kjapt landopphold i Sør-Afrika, blir neppe billigere. Norsk kultur for båtforeninger og frivillighet er verdt å ta vare på. Redigert 18.November.2016 av Euklid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 ikke i dag, men i forgårs: Halt jolla opp av havet, der ho fløt bak båten som ho skulle; lagt ho på henger, kjørt hjem. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Skrudde ut webastoen og tok den hjem for bytte av brennfilt og tennplugg. Greit puslearbeid på spisestua. Sist jeg hadde den oppe så satt jeg i båten og måtte på et tidspunkt ha den i fanget for å dra ut en del. *Svusj* så marinerte jeg slektsjuvelene med en god slump diesel. Herlig... :-/ Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 (redigert) Fikset "propellen" på vindinstrumentet (TackTick T120) som sitter i mastetoppen, som gikk svært tregt rundt i sommer etter å ha vært i sjøvannet da masta veltet i fjor høst. Det er nok noe salt som har krystallisert seg. "Propellen" har i hvertfall ikke gått rundt før det blåste liten kuling, minst... Plukket alt fra hverandre, smurte opp med WD40, og satte sammen igjen - og nå snurrer den som bare det :) Redigert 20.November.2016 av Goodwill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Snudde båten i båsen. Fikk kjørt den varm, konserverte motor. Dusjet over med 6-66. Tørket av. Konserverte ventiler. Plukket av sjøvannsslangen inn på dassen, satte den til munnen og blåste til det bobla utenfor skroget. Helte nedpå frostvæske, lot det sige og stengte ventilen. Konserverte dassen.. Fikk rydda, tok hjem ting som skal vaskes. 4hk-eren tatt hjem og ferskvannskjørt i søppeldunken. Vaska cockpit med siste vannet på vanntanken. -husket å skru av dusjhodet i cockpit. Kontrollerte og smurte opp o-ringen på diesellokket. Blir vel mere i morra. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 21.November.2016 Del på Facebook Svart 21.November.2016 (redigert) Polerat fenderlista o fendrar. Detta fungerar mycket bra. Rengör o beskyddar och lämnar en blank yta Redigert 21.November.2016 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 21.November.2016 Del på Facebook Svart 21.November.2016 Svensk, hva skal du benytte på gelcoaten i år? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Lars H. Svart 21.November.2016 Del på Facebook Svart 21.November.2016 Jeg har alltid benyttet dette på den svarte fenderlisten. Og jeg vil påstå at den 30 år gamle fenderlisten er blant de peneste i havnen. Svært ofte er det som er bra for hjemmet eller til bilen minst like bra som den flasken det står Marine, Sailing Boat osv. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 21.November.2016 Del på Facebook Svart 21.November.2016 Montert Hansen-topp på Sagaen i dag. Den passet perfekt og da har Alf Hansen i Trondheim fått mal til Saga 29 HT også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Espen Svart 21.November.2016 Del på Facebook Svart 21.November.2016 Fått gang på temperatur og fukt overvåking, samt mulighet for å starte ovn fra sofaen hjemme, eller hvor i verden jeg skulle befinne meg :) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 22.November.2016 Del på Facebook Svart 22.November.2016 Fikk endelig lagt på presenningen, så nå kan snøen komme. Jeg synes forøvrig presenningen passer dårligere og dårligere for hvert år. De første par årene satt den ganske bra, men nå henger den som en krøllete, våt klut over båten. Og så møkkete den er - den var hvit da den var ny... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 22.November.2016 Del på Facebook Svart 22.November.2016 tror du må flytte båten til Hurum Popeye, bare lorten der du ligger.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.