Tom Rør Svart 5.Desember.2016 Del på Facebook Svart 5.Desember.2016 Fikk konservert motorer og generator, så nå er det bare vannsystemet som står igjen før båten pakkes inn. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.Desember.2016 Del på Facebook Svart 9.Desember.2016 Lenge siden jeg har vært innom båten, men i dag kjørte jeg en tur ned og klappet litt på den og konstatert at den har det bra. Satt i nye poser i fuktslukkerene da jeg ikke har varme på, restartet routeren og byttet batterier på sensorene til Netatmo værstasjonen. Er ikke spes glad i vinter og mørke, så måtte våren komme fort :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Desember.2016 Del på Facebook Svart 9.Desember.2016 Ja fredager er klappedag for båten, da må man innom å klappe litt på den og godsnakke litt med den. Så sjekkes strømmeteret ombord og presenningen før man sier god helg og sees om en uke igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.Desember.2016 Del på Facebook Svart 9.Desember.2016 Har Fortuna (båten altså ;-) ) blitt litt skeiv i høst? Diesel og vanntank på hver sin side? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Too Much Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 Vinsj Sørvis på 4x Harken 48.2 St Mange år siden full rengjøring Rent og nysmurt Nye fjærer til Self Tail, de gamle var utslitte og borte. 2 ferdige Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 Montert ny styrestikke til baugtrøster. Den gamle knappesaken var uhåndterlig. Koblet opp til ny fjernkontroll også til trøsteren. Pluss og minus koblingsskinne montert på samme sted i skapet under der regulatoren står. Synes du joystick er bedre enn trykkpanel? Jeg har et defekt trykkpanel på klyseloftet og må bytte ut. Mulig bedre med fjernkontroll? Den kan jeg ha i lomma når jeg fortøyer også. Er joystick vanntett? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
.Snorre Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 Stelt motor. Olje, oljefilter og dieselfilter ble byttet... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 I går ettermiddag: Stått nær sagt på hodet i motorrommet med motorstopp i Vatlestraumen, økende strøm selvsagt og panikken fikk god grobunn før jeg kom på at RS måtte kontaktes helst før jeg gikk i fjellveggen Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 I går ettermiddag: Stått nær sagt på hodet i motorrommet med motorstopp i Vatlestraumen, økende strøm selvsagt og panikken fikk god grobunn før jeg kom på at RS måtte kontaktes helst før jeg gikk i fjellveggen Ouch :( Regner med at det gikk bra siden du kunne poste dette ;) Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 Ettersyn og topp lading av batterier. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 Ouch :( Regner med at det gikk bra siden du kunne poste dette ;) Ja det gikk bra men var på håret :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 Har etter gårsdagens skrekkopplevelse fått orden på båten igjen. Av alle ting så hadde dieselslangen løsnet fra styrbord tank og derfor ble det RS assistanse på meg. Gikk over alt annet mens jeg holdt på der, skiftet filtre, sjekket alt elektrisk, tømte tankene og fylte de opp med "fersk diesel", sjekket dynamoreim og noen slanger. Så nå bør det være helt på stell igjen Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 Vært på en minihelgetur i nærområdet fra lørdag til søndag. Førjulstid og vinter på sjøen er ikke så verst. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Jernklumpen Svart 11.Desember.2016 Del på Facebook Svart 11.Desember.2016 Ser deilig ut. Kos på sjøen. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 12.Desember.2016 Del på Facebook Svart 12.Desember.2016 Åpnet dusjgulv, vasket og primet med corroless. Skal lage ny dusj med 190 cm ståhøyde. Dette er pga min sønn har blitt så j.. La høy. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Fritidsfiskrn Svart 12.Desember.2016 Del på Facebook Svart 12.Desember.2016 (redigert) Montert klistrelapper : Protected by RedKnows Redigert 12.Desember.2016 av Flistren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 12.Desember.2016 Del på Facebook Svart 12.Desember.2016 Ikke i dag - men i går fikk jeg pakka'n inn for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2016 Del på Facebook Svart 12.Desember.2016 Fikke endelig tømt varmtvannstanken i går så nå slipper jeg å følge med på yr Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 12.Desember.2016 Del på Facebook Svart 12.Desember.2016 Satte i gang bygging av løfteklype. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Pequod Svart 14.Desember.2016 Del på Facebook Svart 14.Desember.2016 I går hadde jeg en liten tur utpå med båten igjen - i tåkeheimen. Bare en liten svipptur på halvannen time mellom Osloøyene. Fungerte bra nok til å kurere båtabstinensene mine ettersom det var hele ti dager siden sist! Blir nok ny tur i helga, nå logger jeg av for å ta en kjærestetur til Kiel med en litt større båt... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KARILLA Svart 14.Desember.2016 Del på Facebook Svart 14.Desember.2016 (redigert) Fylt vanntanken og gjort klart for tur til Bergen i helga der julebord og siste innspurt i julehandlinga står for tur. Fristerinnen er med så selskapet er det beste Blir nok siste turen i år litt vemodig, men våren kommer plutselig. Da er det bare å håpe at været ikke slår seg vrangt. Redigert 14.Desember.2016 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Tom Rør Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 (redigert) Montert stativ på båten sammen med leverandøren. Redigert 17.Desember.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Montert stativ på båten sammen med leverandøren. Berre lækkert Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Etter mye surfing ang. avfukter falt valget på Meaco DD8L Junior fra Seatronic. Satt den inn i dag. Overflate fukten i kabinen forsvant i løpt av noen korte timer, så dette ser ut til å svare til forventningene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Meaco gjør jobben Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.