Trawler 42 Svart 18.Desember.2016 Del på Facebook Svart 18.Desember.2016 Var innom og pyntet litt til jul. Led juletre som vil gi meg en indikasjon på landstrøm når jeg kjører forbi oppe på E 18 Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Eureka Svart 18.Desember.2016 Del på Facebook Svart 18.Desember.2016 Smart :) Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 18.Desember.2016 Del på Facebook Svart 18.Desember.2016 Drenert drivstofftankene.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Desember.2016 Del på Facebook Svart 18.Desember.2016 (redigert) Jeg har slått av laderen etter noen dagers topping av batteriene. Det har blitt lite lading fra solcellepanelene på fordekket med baugen mot nord og skygge fra styrehuset, selv med lys presenning. I havnen var det kalt med is mellom bryggene. Redigert 18.Desember.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.Desember.2016 Del på Facebook Svart 18.Desember.2016 Montert tilbake dieseltank, nye filtre, nye dieselslanger, fyllt diesel med bio et eller annet. Hadde selvsagt 30cm for lite slange men det fikser jeg i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Fremad Svart 18.Desember.2016 Del på Facebook Svart 18.Desember.2016 Skiftet gass slangene.Måtte i fire butikker før jeg fant noen med korrekt dato stempel. Er litt rart at båtutstyr butikker selger slanger merket 2013. Men på TESS presset de nye for meg Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 19.Desember.2016 Del på Facebook Svart 19.Desember.2016 Fikk skiftet toalettpumpe etter at den gamle tok kvelden som følge av salt og korrosjon. Etter litt søk fant jeg lik pumpe til den jeg hadde hos Maritim, kjapp og grei å skifte. Fire skruer og to slangeklemmer, og så er det bare å skifte gammel med ny. Godt med alt som er gjort, sa kjerringa.. Noen gode tips for å bevare pumpen litt lenger? Hørt om matolje i ny og ne for å smøre. Er det noe effekt i det hele tatt å skylle gjennom en bøtte med ferskvann I ny og ne for å ta bort litt salt? Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Eureka Svart 19.Desember.2016 Del på Facebook Svart 19.Desember.2016 Skyller alltid ferskvann i do når jeg forlater båten i havn. Først og fremst for å hindre urinstein i slanger, men antar at det også gjør godt for pumpa. Matolje var nødløsningen når den forrige pumpa gikk fryktelig tregt. Det hevdes også at matolje lager et negativt miljø for de gode aerobe bakteriene i septiktanken ved å legge en fin hinne på tankeinnholdet og hindrer luft til bakteriene. Innbiller meg også at matolje relativt raskt vaskes bort. Men nå beveger jeg meg over i en utgreiing som kanskje hører hjemme i egen tråd.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 19.Desember.2016 Del på Facebook Svart 19.Desember.2016 Var ute og fisket. Det ble bra med Julefisk. Håper Torsken biter etter Jul også. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Desember.2016 Del på Facebook Svart 20.Desember.2016 Montert Bontell branslukkerampull i motorriommet. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 20.Desember.2016 Del på Facebook Svart 20.Desember.2016 Fått på burkaen. Ny erfaring for meg. Føltes deilig når den var lagt på. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Desember.2016 Del på Facebook Svart 20.Desember.2016 -kunne vært et byggverk av Snøhetta det der :) Hva tenker du om vindfang? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Desember.2016 Del på Facebook Svart 20.Desember.2016 (redigert) He he. Tror ikke jeg sammenligner dette med biblioteket i Alexandria akkurat :-) Det er helt klart et vindfang, men en Squadron 50 som ligger to båter bortenfor meg har hatt samme løsning i mange år, så jeg er egentlig ikke så veldig engstelig. Det er rimelig rolig inne i Bestumkilen. Redigert 20.Desember.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 (redigert) He he. Tror ikke jeg sammenligner dette med biblioteket i Alexandria akkurat :-) Du har jo radar, så du trenger ikke ta av burkaen om du har lyst på en tur av og til, Tom Redigert 21.Desember.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Æssa han har jo kone med drone. Trenger ikke radar da :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Plotter, autopilot, radar og kone med drone. Bare å legge i vei, da ! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 (redigert) Gode tips for turer i blinde. Hadde blitt litt av en tur??? Redigert 21.Desember.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Da har jeg fått faktura for monteringen av baugpropellen som ble gjort for en måned siden, og lagt den til betaling. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Gode tips for turer i blinde. Hadde blitt litt av en tur Nå har du en god anledning til å teste radarkunnskapen din. Bestumkilen - Borgen tur retur uten å se ut. Sitér dette innlegget Link to post
TMM Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Midlertidig "nødreparasjon" av lekkasje i vindu med gaffatape... får ta en ordentlig fiks til våren. Mye sørvest og vann i luften for tiden. Startet opp og varmkjørt motor, da også ladet littegrann strøm og kjørt dieselvarmeren. Stille og fint i dag til ei forandring :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 (redigert) Dobbeltpost Redigert 21.Desember.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Dratt ledning til fra plotter til kamera som skal monteres akter. Mye slit når en er slene til jobben og kroppen ikke er tyve lenger. Men nå er det gjort. Kjøpt kamera fra Kina til 116 kroner. Knallbilde når jeg testet opplegget. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Nå har du en god anledning til å teste radarkunnskapen din. Bestumkilen - Borgen tur retur uten å se ut. Redd det hadde blitt Bestumkilen - Borgen tur uten tur Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Dratt ledning til fra plotter til kamera som skal monteres akter. Mye slit når en er slene til jobben og kroppen ikke er tyve lenger. Men nå er det gjort. Kjøpt kamera fra Kina til 116 kroner. Knallbilde når jeg testet opplegget. Har du en link til der du kjøpte kameraet? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 21.Desember.2016 Del på Facebook Svart 21.Desember.2016 Har du en link til der du kjøpte kameraet? Den linken kunne jeg tenkt meg også Er dette kameraet vanntett ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.