dieselfan Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Har hatt årets siste båttur og tatt opp skjærgårdsjeepen og konservert motoren for vinteren... Siden det er en Evinrude 75/90 E-TEC så gjør motoren det stort sett selv... imponerende og enkelt... For de som ikke har sett det, så ta en kikk her: Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Montert ryggekamera og kamera i motorrommet Hvilke kamera har du benyttet ? Er de koblet mot plotter ? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Biltema trådløs kamera med skjerm.Funker fint i maskinrommet også, bildet er uten lys i rommet, Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Begynnt og montere ny vannvarmer i båten i dag. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
furhan Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Har montert nivåføler og instrument for vanntank idag. Litt knot å få strekt kabler, men ble greit til slutt. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
torbi Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Biltema trådløs kamera med skjerm.Funker fint i maskinrommet også, bildet er uten lys i rommet, Bruker du 2 kamera til ett skjerm.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
nor star 290.. Svart 29.Desember.2016 Del på Facebook Svart 29.Desember.2016 Bruker du 2 kamera til ett skjerm.? Ja. Kan kjøre splitt skjerm eller velge mellom kamera 1 og 2 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Desember.2016 Del på Facebook Svart 30.Desember.2016 Ja. Kan kjøre splitt skjerm eller velge mellom kamera 1 og 2 Hei og takk for sist :-) Hva slags plotter har du. Lurer på å anskaffe kamera selv. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 1.Januar.2017 Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 Sjekket og etterstrammet vinterpresenninga etter stormen. Alt så bra ut. Satt inn en fuktsluker (tørrbolle). Dessuten har alle batteriene (som står hjemme) blitt ladet helt opp. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 1.Januar.2017 Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 Hei og takk for sist :-) Hva slags plotter har du. Lurer på å anskaffe kamera selv. Har Raymarine c80 og c120 på fly. Disse har ikke inngang for kamera, derfor bruker jeg Biltema sin kamera løsning. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 1.Januar.2017 Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 Skiftet ut forbruksbatteriene, overnattet og tatt årets første båttur... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2017 Del på Facebook Svart 1.Januar.2017 I tillegg til å feire prisen på Baatplassen (Takker så mye folkens), har jeg tømt ferskvannet ombord,tømt og slått av kjøleskapene, og fjernet all hermetikk og tørrvarer ombord.Greit å få tømt båten innimellom. Kulda kan nå komme, da jeg også kjørte frostvæske i avløp,gråvannstanken, klosetter og septiktanken. Bruker vannsuger for å fjerne vannet som står i rørene. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 2.Januar.2017 Del på Facebook Svart 2.Januar.2017 Montert hylle over senga slik at jeg kan legge fra meg briller og klokke. Nå slipper jeg å forstyrre fristerinnen bare for å se hva klokka er? Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Fritidsfiskrn Svart 2.Januar.2017 Del på Facebook Svart 2.Januar.2017 (redigert) Har sett torskerusene, så nå er det bare å vente på godt vær. Redigert 2.Januar.2017 av Flistren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 2.Januar.2017 Del på Facebook Svart 2.Januar.2017 bytta hovedstrømsbryter. Kom i båten igår, vrei om men ingen strøm kom igjennom! Merkelig. skiftet idag og alt var ok. Gammel bruter blir kastet, gjort sin plikt i vel 10 år. Såpass lenge at jeg ikke gidder å prøve å feilsøke den. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Joltus Svart 3.Januar.2017 Del på Facebook Svart 3.Januar.2017 Var nede og testet at det nye batteriet er godt nok til å starte wallas selv etter en uke uten lading. 12,9 volt på begge batteriene må være innafor! Startet og fikk uljå heite. Sitér dette innlegget Link to post
TMM Svart 3.Januar.2017 Del på Facebook Svart 3.Januar.2017 Kostet litt snø, kjørt dieselvarmeren og satt frostvakt i motorrommet. Mistet også telefonen nedi der men litt dieselvann tålte den tilsynelatende.. so far so good :) Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 3.Januar.2017 Del på Facebook Svart 3.Januar.2017 Montert nye råder, satt sammen motor og senket den ned igjen og fått på toppen :) Ford 2715e. Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Ettersyn og toppladning av batterier Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Montert ny defroster i trappa. Helios eber 2000 watt. Men må nok ha flere enn 2stk i båten,da det ikke blir varmt nok. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
KARILLA Svart 5.Januar.2017 Del på Facebook Svart 5.Januar.2017 (redigert) Bytta avfukter da den gamle takka for seg etter drøye 10 år. Kjøpte Meaco DD8L som anbefalt av mange her på båtplassen, blir spennende å se om den lever opp til skrytet Passa akkurat ned i vasken som da er perfekt plassering i forhold til avløp. Noe jeg umiddelbart ble veldig fornøyd med var vekten, tilnærmet vektløs i forhold til forgjengeren. Ettersyn ellers tilsa Ca 3 grader i motorrom, -3 ute og 4 grader inne med en relativfuktighet på 56, så Meacoen får ikke så mye å gjøre med det første. Redigert 5.Januar.2017 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Jernklumpen Svart 5.Januar.2017 Del på Facebook Svart 5.Januar.2017 (redigert) Hadde på fire flasker 35%eddik på septiktank i dag, håper det rengjør godt . Slik at tanken og slanger er rene når de skal demonteres og byttes ut i morgen. Skal flytte septiktank over vannlinja for og få frittfall ved tømming. Noen som vet om det holder med at bunnen av tanken er 2cm over vannnivå ute? Og om det er greit med 38 mm slange ut fra tanken til skroggjennomføringen i bunnen av båten? Redigert 5.Januar.2017 av Jernklumpen (see edit history) Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 6.Januar.2017 Del på Facebook Svart 6.Januar.2017 Fyrer opo litt i ovnen (se bilde) og skal prøve og plukke ut dassen i dag Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
torbi Svart 6.Januar.2017 Del på Facebook Svart 6.Januar.2017 Vært inne på finn.no en god del idag. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Arkimado Svart 7.Januar.2017 Del på Facebook Svart 7.Januar.2017 Demontert og skiftet simmeringer og oringer på tiltsylinderen mine. Montere på plass igjen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.