Jernklumpen Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Koblet litt. Og snekret front på hyllene Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Dratt på årets første båttur :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Dratt på årets første båttur :-)Var de grønne skjønne glad for at dvalen var over? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Billa Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Montert to nye batterier på garanti. Impregnert kalesje. Startet jobb med tetting av frontvindu. Her straffer det seg med stor og fancy frontrute, Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Kjøpt bunnstoff, støvmaske, beskyttelsesbriller, sandpapir osv. Løsnet klemflens og tatt ut aksling/propell. Pusset propell og rengjort aksling. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Hentet to flasker kalesjeimpregnering på posten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Scand 360 dc Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Lagt opp strømkabel fra Batteribank frem til skap i rederlugar, planlagt hvor jeg skal gå gjennom dekk med kabler fra solcellepanel som er bestilt. Satt på kalesje bak, og rigget klart for sjøsetting som nærmer seg om noen uker. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Montert ferdig nytt cutlesslager Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Fått satt punktum for lengre prosess med registrering i skipsregisteret/NOR. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Krysset av enda en dag på kalenderen til båten kommer Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Goodspeed Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Fått litt lunk i motoren og nytt vårdagen. Venteligge for å komme til kai for å få bunkers. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Jernklumpen Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Hatt visning av gamlebåten, håper på napp Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Hantoen Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Tatt av presenningen, vasket og fått på kalesjen. Våren er her!!! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Tatt av tak, renset og gjort klart for nytt foldetak. Gikk greit. Fjernet alle vinduspakninger og satt på nye rundt front vindu. Sleit med å få av de gamle. Satt fast og revnet og biter ble sittende fast mellom ramma og vindu. Vasket motorrom og startet på rekkene. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Idag fik jeg polert fra dollboardet og ned, TCnano på den blå stripen, og SelaClean polish pluss forsegler på det hvite skroget. Så ble både bunnen og propellen stoffet. Dermed er egentlig Trudelutt klar til sjøsetting. Men jeg venter til jeg har fått vasket og polert overbygget. Det er greiere å stå på toppen av en gardintrapp og jobbe enn å balansere på dollboardet. Men mandag bestiller jeg utsetting, og da blir det nok vann under kjølen før neste helg. Innvendig ser båten ut som en "dass", men rengjøring der kan jeg ta når båten er på vannet. Og så må jeg få strukket kabler og koblet det elektriske for baugpropellen. Det hadde vært fint å ha det klart til første helgeturen, men jeg har jo klart meg uten siden 1987. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Joltus Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Du skal jo spinne rundinger i havna du nå! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Klar for årets sesong Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Lørdagskos ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Montert nye vindupussermotorer og ny kartplotter. Fortsetter ilorgen med montering av ekkolodd svinger. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Gew77 Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Kjørt en tur og lagt den på Finn? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Slipt 39 fot undervannskrog ren for rester etter rur med eksentersliper. Gikk overraskende lett og greit, men tok noen timer. Bra sliten i armer og skuldrer og fikk den årlige og klassiske ansiktsmaska bestående av svette og slipestøv fra blått bunnstoff. Kjempet med å få ut rester etter cutlesslager og er i ferd med å få det nye på plass. Halvannen cm igjen så er det rens av lager og hylserør før rengjort aksling blir montert igjen. -- Kjempegod stemning på opplaget. "Ungdom" som skrapte båt, spilte god musikk (dvs ikke svensktoppar, russelåter, osv) i bilen og drakk øl mens de holdt på. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Idag ble det polering av alt over dollboardet. Så imorgen bestiller jeg sjøsetting. Jeg tok med meg hjem tepper og antiskliunderlag for fask. Også fenderne ble med hjem for fylling av luft og vask av fendertrekk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
furhan Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Byttet dieselfilter (grov og fin) etter å ha kjørt 3 år på samme filter. De gamle filtrene så ut som nye innvendig fremdeles, men greit å få byttet allikevel. Flyttet også litt på kontrollkabel for gassen da den gikk litt tregt akter (litt kraftig bøy et sted). Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
kringsjå Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Skiftet grovfilter og finfilter på Volvo d2-55. Det nærmer seg. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Revet sittegruppe, og skal lage ny køye på 200x130cm Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.