Worry II Svart 24.Mars.2017 Del på Facebook Svart 24.Mars.2017 Skjønner. Ble bra det der ! Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 24.Mars.2017 Del på Facebook Svart 24.Mars.2017 Fik lagt folie på lågerne som en test. Nu skal sæsonen overstås så må jeg se om det er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 24.Mars.2017 Del på Facebook Svart 24.Mars.2017 Vasket sprayhooden. Du verden så mye grønt som rant av..... burde sikkert vært gjort i høst. Fikk folie med navnet til båten i posten idag så det blir nok festet i løpet av helga:) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2017 Del på Facebook Svart 25.Mars.2017 Dermed var styringen til den nye baugpropellen koblet opp, og alt fungerer. Nå skal det bli spennende å ta trusteren i bruk. Og så er alt verktøy og rot ryddet bort, og en grundig støvsuging gjennomført. Imorgen blir Trude med til båten, og da blir det grundig vask inne i båten. Og så blir det vel å ta en liten tur rundt odden for å fylle opp diesel slik at vi er klar til helgetur. Jeg får teste trusteren både inn it ut av båsen og ved tillegging for dieselfyllingen. Greit å ha litt trening før en kommer inn i en gjestehavn, he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frissy Svart 25.Mars.2017 Del på Facebook Svart 25.Mars.2017 Tatt av presenning og vasket dekket. Stod i t skjorte og koste meg. Nydelig vårvær og mange hadde en fin dag i havna. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 25.Mars.2017 Del på Facebook Svart 25.Mars.2017 Vasket båt og startet polering. Erfarte at glidelåser til fremre kalesjeflak satt fast. Har lagt de i vaskevann og håper korosjonen løser opp. Håper å være ferdig med båten neste helg. Gleder meg! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Christina 3 Svart 25.Mars.2017 Del på Facebook Svart 25.Mars.2017 Startet båtpussen idag. Har fått stoffet drev,vannlinja, trimflaps og baugpropell. I morra blir det rydding inni båten og kanskje start av polering Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Fikk gjort en hel del i går. Barna er sendt til Farmor for helgen, og med flotte været ble det helt super timing for båtpuss. -Tatt av presenning og på med nyrenset og sydd kalesje -Vasket innvendig og utvendig -Byttet startbatteri. Det forrige Exide Maxx.900 hadde konket etter 8 år. Byttet med tilsvarende batteri, Exide EM1000. Fant ut av Ladix 230V-laderen også lader startbatteriet, noe forrige eier mente kun ble ladet av dynamo. Så her må jeg tydeligvis finne ut hvordan ting er koblet. Målte også spenning på kablene til startbatteriet når laderen var slått helt av, så nå lurer jeg på om dette er koblet direkte sammen med forbruksbanken. - Fikk satt inn tre nye slanger til septik-systemet. De gamle var ikke lenger luktfrie og måtte bare byttes. Byttet en av slangene i fjor, men det hjalp ikke stort. Håper det endelig blir bra nå. Dette er en Drittjobb av dimensjoner. Lukta gjør meg ikke stort lenger, men det er en helvette å få løs disse slangene. De sitter jo også på de mest utilgjengelige plasser, og har nærmeste smeltet fast i alle rørstusser. Trikset er å vri de løs, men det er lettere sagt en gjort. Uheldigvis ble det litt lekasje når jeg byttet slangen som satt på selve tanken, så nå stinker det gammelt sjøvann! Håper inderlig jeg klarer å vaske ut den lukta i dag, hvis ikke har jeg bare laget meg et nytt problem :-| Ellers så fant jeg ut av Hugos er helt genialt på det som den vanlige båt-sjampoen ikke klarer å få bort. Særlig på hekken har jeg hatt en utfordring med sot eller hva nå dette gråaktig belegget er. Streak Remover fra Biltema har fungert, men den er ikke helt snill med pakninger har jeg sett. Hugos blir årets vinner. Usikker på hvor mye slipemiddel den egentlig har i seg, men det skal jeg prøve å finne ut. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Hugo lager masse riper og matte felt hvis du er hard med den. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Vasket båten og venter bare på at et firma blir ferdig med å gjenge et av hullene til klemflensen Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Montert vhf antenne Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Dermed var styringen til den nye baugpropellen koblet opp, og alt fungerer. Nå skal det bli spennende å ta trusteren i bruk. Og så er alt verktøy og rot ryddet bort, og en grundig støvsuging gjennomført. Imorgen blir Trude med til båten, og da blir det grundig vask inne i båten. Og så blir det vel å ta en liten tur rundt odden for å fylle opp diesel slik at vi er klar til helgetur. Jeg får teste trusteren både inn it ut av båsen og ved tillegging for dieselfyllingen. Greit å ha litt trening før en kommer inn i en gjestehavn, he he. Nå mangler det bare litt vask av kjøleskap og skuffene for bestikk, og så er vi klar for tur. Bugpropellen var grei når jeg bakket ut av båsen i hjemmehavnen. Det er ikke langt over til neste flytebrygge, så det var en god hjelp å få vridd baugen i retning videre ut mellom bryggene. Og 60kg. trusteren (Sleipner SE60) trøkker ordentlig til. Diesel fikk vi også fylt opp. Det er grei med diesel rett utenfor hjemmehavnen, kailangs ved lang ny flytebrygge. Pris idag? 9,96kr. pr. liter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jakob T Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Satt på mahogny lister,festa med borrelås.Vaska på flybridgen,sett på netting klysepresenning. Setter på sommer kalesjene etter slipping. Klar til påske tur Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 To runder med Menzerna denne helgen. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
KARILLA Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 @Jacob T ble inspiret av din fine rene båt så ble vårvask i dag. Bra resultat selv om selve hovedpoleringen må vente til varmen kommer til vestlandet. https://baatplassen.no/bildearkiv/24/24307/1490628752.jpg Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Frissy Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Polert og satt inn båten med voks. Ble veldig bra. I år ble det hempel. Voksen var tungdrevet, men pusheren sa det var bra for da holder det lenger.... r det fakta eller ble jeg lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Malt utgangsdøra på utsiden med shipolin Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Pequod Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 I dag begynte jeg faktisk - endelig - å pusse litt på treverket ute i kabinen. To-tre økter til så er det vask (med rødsprit har jeg lest?) og deretter tas penslene fram...Blir spennende å se om jeg får dette til! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Brukt den! Rikgtignok ikke i dag, tirsdag, men i hele helgen og mandagen! Til kurs for damer. Full aktivitet ombord i ti timer pr. dag og en tur hjem fra Sand marina til Fredrikstad i usedvanlig tjukk tåke! Radar er virkelig forskjellen på trygg og utrygg under slike forhold! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Salt Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Kjørt motor, kjørt Wallas (som virka - etter å ha trykket på den røde reset-knappen! Bra for helgeturer!), fjerna isolasjonsmatter over kalesjen, tatt ut varmerør i motorrommet, olja fastrusta hengelås for jollemotoren. Bare å flytte inn, fylle ferskvann, og dra! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Jernklumpen Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Tur på flatt vann Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Jeg har idag fylt opp båten med dyner og puter og ellers alt som mangler for helgetur. Så imorgen blir det bare å ta med seg "mat og melk" pluss personlige klær før en langhelg. Riktignok er det meldt litt snø i natt og imorgen tidlig, men det er vel borte utpå dagen. Og jeg har ikke byttet over til sommerdekk på bilen ennå heldigvis. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ms Fortuna Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Har endelig fått fikset en trassig ankervinsj som ikke har villet slippe ut de siste sesongene. Også fått skiftet messingtråd på ankertauet som gjør at den stopper på rett sted når den kommer opp. Litt stolt av meg selv nå, som ikke er mekanisk anlagt i det hele tatt. Men en god venn på telefonen hjelper jo... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Kom meg på vannet i dag. Du verden for en fin dag rundt Badstøya Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Litt trepussing og en tur på to og en halv time! Fornøyd nå! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.