Sicpa Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Har demontert og vasket litt av båten innvendig Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Besluttet hvordan den nye "Jabsco Silent Flush" med stor skål skal skrues fast. Elektrisk som sådan ! Vi går da fra pumpe toalett med liten skål, så da tror jeg overfornevnte bli fint. Ser frem til både bimmelibim og bommelibom samtidig, og ikke minst til å kunne "drite" i det å måtte gå på land på gjestetoaletter (når vi er i nærheten av slikt da) for å ha det komfortabelt når Wesenlunds sitater skal gjennomføres etter morgenkaffen. Evt med morrabrød. Nå tar vel dette litt av fra min side, men det er ihvertfall slik jeg ser det for meg Tenker også at en slik doløsning stiller krav til en ordentlig septik alarm? Der den hånddrevne pumpen gav mekanisk motstand ved full septikktank, så åpner en elektrisk bryter for tømming av toalettet uante muligheter for å ødelegge båten ved at knitringen fra en full septikktank, hengt sånn passe høyt på styrbord skuteside, som buler ikke høres pga pumpebråket og dermed blir ignorert av ungene/madammen/gjestene? Og også kapteinen som har glemt å sjekke? Lurer litt på Seatronic sitt produkt faktisk. Ser bra ut. Trenger egentlig bare en sensor slik jeg ser det - og ikke tre stk. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Snusmumrikken Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 Fikk igang 60HKen fra 1992 som skal selges. Ble kjøpt brukt for en symbolsk sum for en stund siden. Startet på andre forsøk etter å ha blitt lagret over flere år!! Ên eier før meg. Kanonbra med de gamle totakterene. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Framtia Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 Unnskyld språkbruken, men det er lite som slår det å kle av en vakker dame... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Snusmumrikken Svart 2.April.2017 Del på Facebook Svart 2.April.2017 Vasket "nye" båten. Fått montert gass/gir, skal ordne med kabelrotet imorgen og få sjøsatt ila uka. Løfteøye til motor ankommer imorgen, greit det! Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Astor Svart 2.April.2017 Del på Facebook Svart 2.April.2017 Astor klargjort til årets påsketur. Drar fredag mot søta bror. Herlig. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S AIOLOS Svart 2.April.2017 Del på Facebook Svart 2.April.2017 Har malt roret med Hammertitelakk, og lagt ene delen av kalesjen i vann med biotex. Blir spennende om den er ren, merker det når jeg kommer fra arbeid i morgen tidlig Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.April.2017 Del på Facebook Svart 2.April.2017 (redigert) Var utpå ca. 4,5 timer og bare koste meg! Redigert 2.April.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tempest Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Vaska propellen. No gjenstår høyglanspolering, så skal eg vurdere om eg skal sette den inn med noko i tillegg... Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Billa Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Snart klar for launch. Bare to lag med Golden på teaken som ble slipt i går (never again) og litt hist og pist så skal jeg ut. Har vært en arbeidsom vår for meg. I tillegg til det vanlige så har jeg gjennomført omfattende tettinger rundt front vindu, byttet skyvetak, anskaffet overtrekkstak, slipt teak og diverse betydelige utlegg på drevet. Det måtte bare komme. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
LuckyFalls Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Igang med å legge Synteak dørk i min Yamarin 5220. Sitér dette innlegget Link to post
Subsea79 Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Endelig fått båten levert, og den er på vannet. Mye stell de siste dagene og innkjøp av diverse utstyr. Koser meg stort med og være reder igjen :) Sitér dette innlegget Det er i motbakke det går oppover, men kanskje ikke på sjøen Link to post
dacapo Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Sjøsatt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 (redigert) Jeg har montert autopilot i dag for å lette "stresset" litt når jeg dorger alene. Ble plutselig fryktelig enkelt å legge inn bilder etter oppgraderingen av forumet? Redigert 3.April.2017 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Montert dekksluke, da den gamle lakk på 3steder Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Torfinn62 Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Flyttet båten til hjemmehavnen. Mange fridager framover, og da blir det båtbruk og jobbing Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Frissy Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Startet opp skuta idag etter vinterdvalen. Startet på første draget og det var jammen ikke gærnt. Fikk også vasket i alle skott. Nærmer seg nå. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Kastet ut 2 x Haze Hzy-12-230 fra under akterkøyene. Tunge beist som ble vinsjet ut med storseilfallet. Inn kom det 2x Exide equipment gel es2400. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Skulle fikse en grei "ripe" og jeg kjøpte rep sett. Begynte å pusse ned litt med 240 papir og der forsvant nesten hele skaden:) Startet litt med våtsliping 800-1200 og det ble meget bra etter litt rubbing. Ble så gira at jeg våtslipte alt blå gelcoat. Rubbing imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind S. Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 (redigert) Kjøpte båten! Redigert 3.April.2017 av Øyvind S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Øyvind S. skrev for 9 timer siden: Kjøpte båten! Gratulere med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Slik blei det etter våtsliping med 2000/4000 på DA maskin. Og rubbing og polering på roterende maskin. Meget fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Jeg har kjøpt ny vindusviskerenhet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Astor skrev On 2.4.2017 at 22.37: Astor klargjort til årets påsketur. Synes jeg så en Saga29 med navnet "Astor" her i Hvaler nå i helga. Det er kanskje flere av dem? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bassjohansen Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Selfa har akkuart montert Zipwake S600 automatisk trimsystem (interceptorer) og Raymarine Evolution 200 på min NB 870 Ardea. Veldig fornøyd så langt. Holder selv på å lage nye rygger til sofa salongen. Det gamle ullstoffet tåler sollys ganske dårlig, og har revnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.