Fritidsfiskrn Svart 25.Mai.2017 Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 (redigert) Montert dobbelt trompet horn. Bra lyd, så nå kan jeg gi signal i tåke, når noen ikke overholder vikeplikten og lignende situasjoner. Redigert 25.Mai.2017 av Flistren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 25.Mai.2017 Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 Rubbet og polert skroget. Brukte Autosol rubbing og Autosol hardvoks fra Clas Ohlson, ble bra. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 25.Mai.2017 Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 Montert toalettet tilbake på plass etter en større service, skiftet girolje, skiftet hydraulikkolje og luftet styresystemet, vasket båten, støvsugd, polert over fenderlist (resten var tatt fra før), renset og "sealet" utvendig teak. Fornøyd med dagens innsats Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 (redigert) Hentet nyebåten. Storkost meg på sjøen i strålende sol på vestlandet. La båten til brygge før alle panlet ble demonter i håp om å finne smutthull å trekke kabler i.. Fy fxxxx så trangt . Uansett, alt monter nå og klar for morgendagen og innkjøring av motor. Nb! duger kaffedregg til noe på 1,5t båt? Redigert 26.Mai.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 I dag har jeg på tross av ryggprolaps klart å rette opp motor, og det helt uten hjelp fra andre....... Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Monetert ny kalesje. Beholder den gamle til vinterbruk. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Skiftet bånd på den ene daviten og kost oss i godværet. Herlig på sjøen når det passerer 28 grader i skyggen. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Konstatert at grovfilter m/vannutskiller sitter heeeelt utilgjengelig på skottet fram mot cabinen. Her blir det flytting..... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Jeg har sett på svinghjul i påvente av at verksted skal gi lyd fra seg om at kon på gearet er fikset. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Montert opp solcellepanelene på rekka så kona får igjen solplassen sin akter på flybridgen Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frode Stiansen Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Skiftet slange fra innvendig på transomplate til sjøvannspumpe på Kadèn. Prøvekjørt og gjort klart for pinsetur...Skulle skifte eksostemperatur sensor men den nye hadde større gjenge dimensjon. Det får vi fikse over helgen. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyF Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Stoffet,polert og byttet sink. klar for en ny sesong :) Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
Frissy Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Fått den på vannet etter 3 dagers landligge med vask, polish, sink og stoffing. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Byttet børster på motoren til baugpropell. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Montert Victron BMV 702. Blir godt å få kontroll på forbruksbanken - og spenning på startbatteriet som bonus. Sitér dette innlegget Link to post
tomjo7 Svart 5.Juni.2017 Del på Facebook Svart 5.Juni.2017 Reparet timeteller vp Sitér dette innlegget Link to post
crazymm Svart 5.Juni.2017 Del på Facebook Svart 5.Juni.2017 Jeg har impregnert kalesjen i dag. Rullet på impregneringen med en liten rulle, ble veldig bra da det dekte mye bedre enn å bruke sprayflasken. Skal da impregne på innsiden en annen dag Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
Joltus Svart 5.Juni.2017 Del på Facebook Svart 5.Juni.2017 Testet dreggen og båt grillen! Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Jeg har gjort unna en midlertidig kosmetisk reparasjon. Nyinnkjøpt båt som har hatt lekkasje under vinduer i salong. Blir en større reparasjon til vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 (redigert) Har montert Gass - & Brann Alarm. Redigert 10.Juni.2017 av Flistren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Montert batteriovervåking med blåtann overføring til mobil. Byttet alle innvendige lyspunkt til ledlamper. Montert ventilator på luke. Planlagt neste økt :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Billa Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Byttet propell. Kvittet meg med vibrasjoner, Sitér dette innlegget Sushi Link to post
crazymm Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Tatt av trim/tilt unit på påhengeren,(1991 yamaha 85aet) viste seg att jeg måtte løfte motoren av båten for å få dette av :( Men fikk den av og opp på arbeidsbenken så fikk jeg løsnet "mutter" på tiltsylinder og byttet tettering og pakning :) I morgen blir alt montert tilbake og båt sjøsatt Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
sandman1 Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Baderapport. Da gikk gammelWithen (little Somali) ned. I regnet i går natt. Må ha vært lokalt mye nedbør, for skrog er tett og den var vel tom for vann på fredag.. fikk god hjelp av Aksel og kamerater til å få snudd den og tømt den. Trodde motor var borte og på bunn. Dykket ned til 9-10 meter og fant ingen båtmotor på bunn, men faktisk en motorsykkel..(.?) Jaja, den var (heldigvis) forbi restaurering. Dårlig sikt i overflaten. Båtmotor hang heldigvis i styrekabel. Og; det er krabber ved brygga! ? I dag: Yamaha... De japsene.... Startet å plundre da regnet ga seg... Båt opp og motor plassert. Ca 3 timer dill og plunder... Så da jeg tenkte at det var på tide å prøve... Startet på første drag... ? Ny forgasser også montert, så nå skal 9,9 hk være 20 hk.. ? Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
crazymm Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Fikk montert tilt tilbake i dag og satt båten på havet. Tilt fungerte på land men etter litt kjøring ble det bare klikkelyd fra den :( Men var Nydelig på sjøen i dag her oppe i Troms :) Kanonvarmt Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.