CSSGT Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Kjøpt nytt anker til ferien. Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Fjord28cs Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Tatt siste rest av oppgraderinger, og lagt den på Finn. https://www.finn.no/99665299 Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Nytt ratt på plass ? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Det så snasent ut! selv har jeg byttet septikslange fra tanken til tømmepumpa da det lukter litt. Men det later til at det er slangen til luftinga som slipper igjennom duften.... får bytte den i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 DieselDahl skrev for 7 timer siden: Men det later til at det er slangen til luftinga som slipper igjennom duften.... får bytte den i morgen. Er ikke det jobben til luftinga? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Polert og bunnsmørt i 2 dager.....blir vel ferdig idag ønsker nesten at båten var mindre Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Code0 Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 (redigert) Pumpet opp jolla, prøvekjørt påhenger'n. Starta greit, men vil ikke gå uten choke... byttet bensin.., hjalp ikke... må plukke litt på forgasseren da..., ikke det jeg kan mest om... Redigert 7.Juli.2017 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 (redigert) "Barbert" for høye nater i teakdekket. Brukte en myk og skarp filét kniv. Funka bra det. Forrige eier var glad i å skrubbe teaken, og vi har nok teakdekk å ta av (ref diskusjonen om baugspydgeneraler så håper jeg dette er innafor...) så det var en del høye nater.... Ellers brukes tida på mange småjobber ettersom alle store prosjekter for sesongen er avsluttet. Som feks å bytte ut teakplugger i dekket, plukke fra hverandre dusjen på badeplatformen (rense sil og smøre opp o ringer - den ble så god som ny), montere tappeventiler på doble racor filtre, bytte bryter på dusjdreneringspumpa fra fjærbelastet vipepbryter (som gjorde at man måtte holde bryteren nede mens man dusjet) til en bryter som ikke er fjærbelastet (til stor jubel for skipets kvinnelige passasjerer) og dykke etter mista solbriller... Fant ikke dem, men fant en gammal fortøyning som var festa til en stolpe på plassen min - greit å få opp slikt som man enkelt kan få i propellen en uheldig dag. (kan tillegge at det er like uvant å dykke med snorkel hver sommer. Prøver alltid å trekke pusten under vann et par ganger før jeg kommer på at jeg ikke har flasker på ryggen denne gangen ) Redigert 7.Juli.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Fått byttet ut det siste av gammel radar/plotter. Fått satt Raymarine med nettverksystem. Har plottere, kamera, radar, pilot, og ekkolodd. Oppgraderte plottere og kart. Gml software på nye enheter. Ellers glimrende fremvisning ved bruk av Quantum radar. Veldig lik HD radar jeg har hatt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Snusmumrikken Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Byttet bensinfilter på 75HK E-TECen, var dag og natt i forskjell. Det gamle var sikkert ti år gammelt, hadde røket/revnet flere steder. Tok også med datamaskin og kabel og justerte ned turtallet på tomgang. Nå er det ikke like høyt. :-) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
leopard Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Bitteliten skrev for 7 timer siden: "Barbert" for høye nater i teakdekket. Brukte en myk og skarp filét kniv. Funka bra det. Forrige eier var glad i å skrubbe teaken, og vi har nok teakdekk å ta av (ref diskusjonen om baugspydgeneraler så håper jeg dette er innafor...) så det var en del høye nater.... Ellers brukes tida på mange småjobber ettersom alle store prosjekter for sesongen er avsluttet. Som feks å bytte ut teakplugger i dekket, plukke fra hverandre dusjen på badeplatformen (rense sil og smøre opp o ringer - den ble så god som ny), montere tappeventiler på doble racor filtre, bytte bryter på dusjdreneringspumpa fra fjærbelastet vipepbryter (som gjorde at man måtte holde bryteren nede mens man dusjet) til en bryter som ikke er fjærbelastet . Hva bruker du til smøre opp O ringer med ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Av mangel på annet brukte jeg marin greas her. Tørker bort det meste. Etter det kom jeg over en tube med Mares silikon fett på xxl Den er bra egnet til å smøre oringer ol med. https://www.xxl.no/mares-silikonfett/p/1089242_1_style Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Tatt ut på helgetur mutters alene. Endte på Skartveit ikvelt. Regnet endel, montert sammen ribbebunn fra Ikea for å bedre søvnen, stekt karbonader til kveldsmat Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Fikk påhenger'n (6 hk) til å gå uten choke. Var en tett dyse i forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Montert ferdig intervall brytere. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Ikke idag men for litt siden monterte jeg elektrisk vinsj med fjernkontroll for løfting av jolle med motor på davitten på min Scand Baltic. Med større jolle og tyngre motor ble det etterhvert litt tungt å heise opp på motorsiden. Kjøpte en billig el-vinsj på kun 5kg og 1000-lappen og monterte den oppå davitten bakerst. Monterte så en kjettingrulle framme på davitten så vaieren gikk oppå davitten før den gikk vertikalt ned til jolla. Monterte selvsagt hovedbryter samt sikring. Utrolig deilig å bare feste vaieren til jolla og trykke på fjernkontrollen for å heise opp! Foran er ingen sak da det ikke er noe vekt der. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Anskaffet en liten båt og kjørt meg en kveldstur Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 (redigert) jørn skrev On 11/7/2017 at 16.51: Montert ferdig intervall brytere. Er det disse du har satt inn, jørn ? Fornøyd ? https://www.maritim.no/pine-intervallbryter-ct41#.WWc584TyjRZ Redigert 13.Juli.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 I mangel av feste til line i salingshorn har jeg improvisert båtplassen-vimpel Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
jørn Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Worry II skrev for 5 timer siden: Er det disse du har satt inn, jørn ? Fornøyd ? https://www.maritim.no/pine-intervallbryter-ct41#.WWc584TyjRZ Ja, det stemmer. Nå har det ikke vært noe særlig med regn enda, så har bare fått prøvd de med sjøsprøyten. Det virker veldig bra, og enkle å bruke. Skal bli godt å slippe og jobbe som intervalbryter selv når man skal føre båten. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 jørn skrev 1 time siden: ... Skal bli godt å slippe og jobbe som intervalbryter selv når man skal føre båten. Ja, de der er jo "need to have", takk for tips ! Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 kjørt en hel dag! Deilig! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Ikke i dag, men i går: Fikk tatt ut den gamle EP Solar Tracer MPPT-regulatoren og satt inn ny Victron-regulator med Bluetooth-dongle. Nå er det enkelt å følge med på statusen fra hvor som helst i båten, og jeg slipper å krabbe helt innerst i eldstejentas lugar for å lese av status. I dag: Fikk testet at regulatoren og Bluetooth-dongelen fungerer. Ligger midt i båtmølja på Læsø og har ikke landstrøm. Koblet opp panelet, og alt funker greit! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
.Snorre Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Byttet eksosbelg på Volvo med drev mens båten lå på vannet. Spennende og vått en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.