glalaks Svart 19.August.2017 Del på Facebook Svart 19.August.2017 John_Kr skrev for 4 timer siden: 3 eller 4 blader? 3 blader. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Capt.Yorgoz Svart 20.August.2017 Del på Facebook Svart 20.August.2017 jørn skrev On 5.8.2017 at 13.42: Satt inn oljeskiftepumpe. Kan også suge diesel og vann, kjekt når man skal rengjøre motorrommet også. Denne virket meget kjekk. Skal jammen meg montere en slik en jeg å ? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 20.August.2017 Del på Facebook Svart 20.August.2017 Jeg kjøpte på Biltema. Den som Maritim selger er helt lik utseende, og brukerveiledning, så regner med det er samme, men noen hundrelapper i prisforskjell høyere enn Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 20.August.2017 Del på Facebook Svart 20.August.2017 jørn skrev for 2 timer siden: Jeg kjøpte på Biltema. Den som Maritim selger er helt lik utseende, og brukerveiledning, så regner med det er samme, men noen hundrelapper i prisforskjell høyere enn Biltema. Jeg kjøpte denne. Spent på kvaliteten, men den skal ikke brukes hver dag ? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 20.August.2017 Del på Facebook Svart 20.August.2017 Testet ut cm nøyaktig navigasjon på baljen. Rått!! Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Pequod Svart 23.August.2017 Del på Facebook Svart 23.August.2017 (redigert) Våknet litt tidligere enn jeg pleier og siden det var så fint vær i dag og jeg ikke begynte å jobbe før kl.14, så ble det en bitteliten tur utpå med Bergtatt. Bare en liten svingom via Hellviktangen, rundt Husbergøya og tilbake til Oksval, men med blå himmel og sol og speilblank sjø, så ble det en nydelig time på sjøen! I helga vurderer jeg å ta båten til og fra jobben og spandere noen kroner på havneavgift på Tjuvholmen, hvis været tillater det. Er jo meldt regn og overskyet, men lite vind! Redigert 23.August.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
janet Svart 24.August.2017 Del på Facebook Svart 24.August.2017 sjekket at alle lensepumpene funker som de skal sjekket at alle nivåbryterne funker som de skal sjekket om det var noe vann i de 3 rommene i båten som samler vann, det var det ikke Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Joltus Svart 24.August.2017 Del på Facebook Svart 24.August.2017 Vært nede og gjort den klar til en litt ekstra lang tur med overnatting. I går når eg var nede var det en voldsomme tikkelyd som eg fant ut måtte komme fra hydraulikkenheten til flapsene. Den gikk bort når eg tok strømmen. Men hadde ikke anledning til å sjekke så innmari mye i går. I dag var det stilt.... Så det var jo litt snodig! Ellers gikk det mye i tørking og vasking. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 26.August.2017 Del på Facebook Svart 26.August.2017 Seiltur på fjorden , deretter overnatting med familie i nærområdet. Flott solnedgang i dag , men d,et merkes at vi går mot høst, temperatur går raskt ned med solen som går ned Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 27.August.2017 Del på Facebook Svart 27.August.2017 sjekket pumper og nivåbrytere igjen tatt av beskyttelsesdeksel over motoren skrudd av 4 eksosrør og 4 manifold (møkkajobb) åpnet en del kabling, av med tape og åpnet krympe-hun/han av med luftfilter og luftinnsug, av med wire for pådrag gjør klar for å ta i land begge topplokk /med kammer må skifte oljeringene på alle ventilene, + + + Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Joltus Svart 30.August.2017 Del på Facebook Svart 30.August.2017 Montert inn forfilter på bensinen! Endelig! Parker Racor Snap on. Genialt. Eg limte fast innfestningen for å slippe å skru. Tok en testtur, og det ser bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.August.2017 Del på Facebook Svart 30.August.2017 Ja Snapp Filter er genialt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Joltus Svart 30.August.2017 Del på Facebook Svart 30.August.2017 Var nede og fant ut hvorfor nivåvippa ikke virker. Der har ledningene ikke helt likt de fuktige omgivelsene. Den ene var av.... Må gjøre litt mer for å beskytte de. Nå virker den hvertfall. Vil ha melding hvis eg får vann i det rommet. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 jørn skrev On 05/08/2017 at 13.42: Satt inn oljeskiftepumpe. Kan også suge diesel og vann, kjekt når man skal rengjøre motorrommet også. Ja, nå er det snart tid for oljeskift. Jeg vurderer å kjøpe en slik pumpe til UT-suging via peilepinnerøret. Siden det er trangt å komme til det ordinære oljepåfyllingspunktet i min VP D6-435, tenker jeg at det må la seg gjøre å OGSÅ pumpe INN den nye oljen via det samme peilepinnerøret med innsuging av olje direkte fra en 20 liter oljedunk. Dette ved at pumpen kan "snus" - slik at pumpingen går i motsatt retning. Spørsmål1: (til alle som kan svare ) Pumper du ut oljen peilepinne-hullet? Spørsmål2: (til alle som kan svare ) Er det noen av dere som har erfaring med å PUMPE INN ny olje via det samme peilepinnerøret? (Pumpen skal da kunne "snus" - slik at den suger olje fra en 20 liter oljekanne og inn i motor - via det samme peilepinnerøret) Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 sjekket at alle nivåbrytere funker som de skal (det gjorde de) sjekket at elle pumper funker som de skal (det gjorde de) sjekket batterimonitorer og landstrømsladere heist propellen helt ut av vann Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Joltus Svart 2.September.2017 Del på Facebook Svart 2.September.2017 Byttet de dårlige sigarettenner uttakene med usb. Sitér dette innlegget Link to post
Getix Svart 2.September.2017 Del på Facebook Svart 2.September.2017 Montert ny plotter (922xs), montert 2x usb og 1 sigarettuttak, noe nytt lys innvendig, nye fenderholdere, mistet en hammer så den slo hull i gelcoat før den ramlet på havet... Tja en god del faktisk Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 2.September.2017 Del på Facebook Svart 2.September.2017 Satt på navn ? Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Ida Marie III Svart 3.September.2017 Del på Facebook Svart 3.September.2017 I dag har jeg tatt båten opp for sesongen . I morgen begynner stor jobben å pakke den inn for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 Du er tidlig på an ida Marie? Vi var ute på overnatting i helga: Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 sjekket nivåbrytere sjekket lensepumper demontert/tatt ut venstre kamaksler og venstre topp lokk Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Dykker Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 Da har motorbåten vært en time på land for høytrykkspyling under vannlinjen og klar for nok en vinter på sjøen. Kjekt å bruke båten året rundt. . Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 Joltus skrev On 2.9.2017 at 22.43: Byttet de dårlige sigarettenner uttakene med usb. Hvor fant du denne kontakten? Passer den inn i "rundt" sigarettuttak? HAr et par slike som aldri er i bruk og kunne i grunn trengt et par slike som du har fått på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 Eg byttet 1 for 1 med sigarettenner uttaket ja. Samme diameter på hullet. Kjøpte de å ebay: http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Car-Cigarette-Lighter-Socket-Splitter-12V-Charger-Power-Adapter-Outlet/172400797648?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 De er merket med 3,1 A og lader hvertfall telefonen min kjapt, så er positivt overrasket. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 Joltus skrev 13 minutter siden: Eg byttet 1 for 1 med sigarettenner uttaket ja. Samme diameter på hullet. Kjøpte de å ebay: http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Car-Cigarette-Lighter-Socket-Splitter-12V-Charger-Power-Adapter-Outlet/172400797648?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 De er merket med 3,1 A og lader hvertfall telefonen min kjapt, så er positivt overrasket. Glimrende. Takk Da er det 2 stk på vei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.