John_Kr Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 (redigert) Solgte båten i kveld (fikk pengene), Bestilte en 2018 modell i samme tia Redigert 18.September.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
janet Svart 19.September.2017 Del på Facebook Svart 19.September.2017 montert høyre topplokk og høyre kamaksler montert camshaft cover montert innsugsmanifold med injectorer montert luftinntak montert registerrem (og timet den) montert crankshaft pulley for vifterem montert eksosmanifold, begge sider (møkkajobb) montert avstiverwire mellom motor og hylserør for drivaksel skiftet et par dårlige 8 mm slanger her og der Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
janet Svart 26.September.2017 Del på Facebook Svart 26.September.2017 (redigert) i går; montert 4 stykk eksosrør montert pluggkabler montert pluggkabel deksler montert begge fordelere og begge rotorer montert begge coiler med tilhørende kabelsuppe montert begge ignitere med tilhørende kabel suppe montert dynamo og to andre hjul for vifteremmen, koplet opp kabler mot dynamo diverse taping og wd40 av kabler og kontakter montert en bunke deksler på motorens forside koplet opp en god del av motorens lednings surr trenger ca en halv dag til så er det klart for prøvestart, den gikk som en klokke før jeg begyte å demontere me lyt sjå gjenstår; radiator, radiatorvifter, nødkjøling og alt stålet som skal til for å få dette på plass luftinntak og luftfilter gjenstående el-plugger og kabling Redigert 26.September.2017 av janet typo fix (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Ludde30 Svart 26.September.2017 Del på Facebook Svart 26.September.2017 Tatt opp for vinteren. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Frissy Svart 28.September.2017 Del på Facebook Svart 28.September.2017 Tatt ned seil, og cockpitkalesje og pakket de bort for vinteren. Tømt vanntanken og bereder. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Henta ny båt til hjemmehavn. Endelig med i Windy 37 GM klubben? Hyggelig tatt av ett annet båtplassen medlem? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Velkommen i gjengen skal dere være. Alltid hyggelig å ta i mot nye båteiere Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Tatt av mahogny dekor, satt på vinter kalesjene, drenert utedusj, klar for vintersesongen Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Takk for det Bonus? Ble ikke lange turen. Hentet båten på Oppegård båtforening og hjem til Son. Skulle vært Mai nå? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Tatt service på motoren og kjørt den bort der den skal på opplag. Fikk til og med bada med klær og sko på, ufrivillig sådan, men heldigvis fungerte den oppblåstbare vesten når jeg forsvant ned i dypet. Glad jeg har det som rutine med vest på når jeg driver rundt på dekk, for våte klær blir fryktelig tungt. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 I går fikk jeg skiftet olje og oljefilter på motoren, og ferdig bunnsmørt.. Klar for sesongen. Regner med å gå på sjøen på mandag.. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 @jørn, bading nå er "no go"! . Greit med vest da. Har ikke gjort så mye med båten siste dagene, bortsett fra å fortøye den ennå bedre. Stiv kuling og ugunstig vindretning drar godt. To rykkdempere har gitt tapt i nattens mørke, så snart er det på butikken og finne nye, samt få lagt opp et par spring til. Til uken går båten opp på land. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fjord21DC Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 Tatt opp båten! Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 Tatt opp ?? Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 Tømt avfukter og sett at alt er ok. Tok jollen en tur og satt hummerteiner. Snart er det høstferie :-) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Solseng Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 (redigert) For å omskrive ordtaket litt: "De to beste dagene i båteiersesongen er den dagen man sjøsetter og den dagen man får båten trygt på land". Her er det utsatt for sørøst-vind, og på bildet har det vel akkurat bikket fra frisk bris til liten kuling. Stiv til sterk kuling utover kvelden og natten. Da er det godt å ha båten på land kjenner jeg. Redigert 1.Oktober.2017 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 Satt på spring. Men måtte knyte meg på brest foran da kryssholt ligger så langt inn at tau ligger å jokker på reilingen.. Var det sjakktrekk tro? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
176-671 Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 Solgt den. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Bonus Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 torkelmj skrev 16 minutter siden: Solgt den. Såpass! Kan man spørre om det ny tonnasje på vei inn i rederiet? Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 Hehe. Nei, det er p.t. intet konkret på gang. Jeg sliter med ny jobbturnus og en tilværelse/fritid som er snudd på hodet - så nå skal jeg prøve å være uten egen båt et par år. Det er i hvert fall det jeg for tiden går og prøver å overbevise meg selv om. Så får vi se, på sikt... Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Salt Svart 7.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2017 Tatt ned seila. Tømt vanntanken. Montert DAB+-adapter. Kjørt motoren. Krandag neste lørdag. Det blir krybbemontering til uka, bare badegjestene tar med bilene sine vekk fra plassen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Ida Marie III Svart 7.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2017 Sjøsatt i går, sesongen i gang igjen.. Hadde meg en test tur utpå i dag.. I morgen blir det havfisketur, for å se om det er bit i Doradoen.. ? Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 9.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2017 (redigert) Min VP D6-435 har fått ny olje. Sugde ut omlag 15,5l gammelolje med hjelp av min nyinvesterte Marco oljepumpe. Ca 15,5l er så godt som all gammelolje ut av systemet, det er jeg fornøyd med. D6-435 rommer 16,5l inkl. volumet i 2 stk. filter. Jeg har fylt på 16,5 l og startet motoren med OK oljetrykk. Nå venter jeg bare til morgendagen når all oljen har runnet ned, slik at nivået kan eksakt sjekkes med peilepinnen. Redigert 9.Oktober.2017 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 9.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2017 Montert krybbe, i morgen skal båten opp. Hmmm, bare noen mnd til sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2017 Landsat den. Nu venter et par måneder eller fem med diverse projekter, så den kan være 100% klar til en ny, lang sæson i 18! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.