Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Guest Thostr

Vinterprosjekt: lage koppholdere. Mal i papp, skjært ut og frest i HDPE (Starboard XL 10mm), festet med syrefaste aksling-krager. Litt røffe kanter men som Sokrates sa om nesen sin så ligger det vakre i det funksjonelle - og jeg fant ingenting på markedet som kunne matche dette i funksjonalitet og plassutnyttelse.

20171229_101738-COLLAGE.jpg

Sveiset ferdig 2nye tanker til vann. Brukt gamle varmtvannsberedere. 150+80 liter.  Samlet med de gamle tankene så blir det 750 liter ferskvann ombord. Burde holde for en helgetur det. 

1515691075035864083567.jpg

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

• 2 uker senere...

Var en tur ombord og satte på laderen, forbruksbanken var nede på 90% , men greit å toppe batteriene likevel. Det 10 år gamle startbatteriet holdt 12,7V uten å ha hatt lading siden opptak i oktober.

Og så fikk jeg banket av snøen på presenningen. Det var ikke mye som hang der som bildet viser, men godt å få det bort.

snow_son_20182101.jpg.cfcf3db8d1acd632d06138a1537406fa.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Montert front på ny skuff. Og skrudd på nylaget skapdør. De i bunn.

Skal pusse ned hele barskapet og helse noen strøk,og olje det til slutt. Slik at det blir omtrent lik farge som de nye dørene i bunn.

Viktig at barskapet i skuta ser bra ut.

20180121_151701.jpg

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

har båten på plenen i hagen - 3m fra stueveggen.

for noen dager siden brøytet jeg sti inn fra innkjørselen  med tanke på om  jeg skulle

ta en sjekk på batteriene og ev lade.

I dag har jeg lagt laminat golv på mitt nye hi-fi rom og fått ført frem nettverks kabel.

Og så har jeg tenkt bittelitt på lading og bestemt å vente litt til ...

I dag sjekket jeg om det er noe utstyr som forbruker strøm når batterinøkkelen står i 0. Målingen viste 0,00 amp når batterinøkkelen var i pos 0 og -0,25 amp når den var på. Det forbruket er nok målerene for vann, diesel og septik som forbruker. Sjekket div annet utstyr også, for og se hva forbruket var:

Dieselvarmer: Under oppstart 9-12,5 amp i de ca 2 første minuttene, ved 100% varme 4,25 amp

Defroster: Viftehastighet 1: 3,8 amp 2: 5 amp 3: 8,55 amp

Kjøleskap: 3 amp

Lanterner: Har LED lanterner og når jeg deler det totale forbruket mellom antall lanterner blir det 0,65 amp per lanterne

Har skiftet de fleste lyspærer til LED, og forbruket på 2 pærer som lyser som 2x10watt halogen har et forbruk på 0,2 amp, mens 2 halogenpærer på 10watt forbruker 1,65 amp

Gøyal dag i båten i dag også:thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...