lasmarquezas Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Duppe skrev On 22.2.2018 at 19.24: Kjøpte Top-Snapper, et verktøy til å ta av og på vanskelig posisjonerte trykknapper, noe jeg har savnet på min båt (275,- med frakt og spedisjon fra Amazon: https://www.amazon.com/Top-Snapper-Snap-Tool-Boat-Snaps/dp/B00GHU5PXO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1519317074&sr=8-1&keywords=Top-Snapper ) Den var rett og slett genial, Duppe. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Jeg har montert tilbake Engbo styringsenheten til akterankeret etter at jeg har trodd at det har vært defekt. Nå blir det å montere et rele i stedet for hovedbryter, men det er litt kaldt ute nå ;-( Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Sjøholken Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 i dag har jeg fjernet endel nater som har løsnet fra dekkplankene.... Ser det er meget varierende kvalitet på natene.... Har også fått drevet litt nategarn med mitt nyinnkjøpte rabatjern. En ny erfaring.... så får vi se hvor bra det blir til slutt... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Skiftet til high flow termostat på barbord motor Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Inter 9000 Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Polert ferdig siste rest. Klar for sjøsetting:-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
dacapo Svart 25.Februar.2018 Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 Ferdig polert Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 25.Februar.2018 Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 I dag har jeg montert inn harddisker som benyttes til både underholdning og nytte. Jeg har også frest inn kjenningstegn. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Bestilt søsætning til den 6. april. Så må det briste eller bære :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Pynta litt på hatten. Kjedelig når man ikke kan jobbe ute Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 (redigert) Polerte opp den nye vimpelstanga som en kollega sveiset til meg av vanlig syrefast matt stål. Redigert 27.Februar.2018 av mmosberg (see edit history) Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Inter 9000 Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Worry II skrev for 7 timer siden: Pynta litt på hatten. Kjedelig når man ikke kan jobbe ute Skal faktisk gjøre det samme. Har ordnet med nye merker. Har ikke sett på det enda, men hvordan tar du av lokket? Litt trangt i toppen av hallen pga høyde. Alt annet ferdig klargjort? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
jtfidje Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Fikk ut den gamle motoren i går! Nå skal det vaskes, males og isoleres! Her er bilde før den forsvant ut - i "kampens hete" glemte jeg helt bort å ta bilde av motoren når den hang og dinglet i kranen. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Inter 9000 skrev for 2 timer siden: .. men hvordan tar du av lokket? Litt trangt i toppen av hallen pga høyde. Det sitter i 4 unbracoskruer fra undersiden. De løsnes men blir sittende, så du skipper å passe på at de ikke ramler ned Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Worry II skrev 26 minutter siden: Det sitter i 4 unbracoskruer fra undersiden. De løsnes men blir sittende, så du skipper å passe på at de ikke ramler ned Takk!! De klister har irritert meg. Så skikkelig flott ut med nye. Gleder meg. Fikk laget disse lokalt. Før jeg så du hadde kjøpt på ebay? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Worry II Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 (redigert) Mulig de lages på bestilling de jeg kjøpte også. Ikke rare prisen. Kan velge annen farge også: https://www.ebay.com/itm/Simrad-Decal-Sticker-5-5-7-5-11-GO7-NSS-7-9-12-GPS-Transducer-Radar-Sonichub/262487780252?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=561299715878&_trksid=p2060353.m2749.l2649 11 x 2" var samme størrelse som originalt. Redigert 27.Februar.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonassigurdson94 Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Jeg har vasket og polert båten mens kona har rengjort hytta Sitér dette innlegget https://www.billigvvs.no/ Link to post
jtfidje Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 24 minutes ago, Jonassigurdson94 said: Jeg har vasket og polert båten mens kona har rengjort hytta Dette var god deal syns jeg! Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 I ettermiddag har jeg sittet i S/Y Karma og lest et par kapitler i boka til polarhistoriens kanskje aller største helt, Sir Ernest Shackleton. Imponerende og inspirerende lektyre. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Laget kant i taket , slik at damp fra koking holder seg innenfor. Og da drar vifta i taket dampen ut. Så slipper jeg og få dugg i hele skuta når jeg koker kaffe. Satt også inn 2 lamper , slik at jeg ser når maten er passe svidd. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 lasmarquezas skrev for 1 time siden: I ettermiddag har jeg sittet i S/Y Karma og lest et par kapitler i boka til polarhistoriens kanskje aller største helt, Sir Ernest Shackleton. Imponerende og inspirerende lektyre. Enig, største helten ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lunde14 Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Har vært å sjekket og frost vakten klarer ikke og holde det frostfritt i denne kulden så nå har vi startet diesel varmeren for og få lit mere temp i båten, det er jo gått og få noen timer på varmeren også ? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Satt på litt mer varme... Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Måtte lufte litt. Synes 28 varmegrader ble for drøyt i kabinen. Minus 9 ute. Reflexen gjør absolutt jobben!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
jeb Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Har kjørt varmeren siden desember godt og varmt i båten 16 grader inne -8 ute satte på vifte ovnen i tillegg varmen steg enda mer Måtte også fylle på mer diesel 75 liter holder kun en uke med denne temperaturen, så nå håper jeg det gir seg snart ellers blir det dyrt. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Ttor Svart 1.Mars.2018 Del på Facebook Svart 1.Mars.2018 Ble tatt litt på sengen med denne sprengkulden. Var på vinterferie på fjellet, da temperaturene plutselig ble meldt mye lavere enn hva de var da jeg reiste. Frostvakt og sorbsjonsavfukter lager nok ikke nok varme under slike forhold. Satte på dieselvarmeren i går, og har tint opp igjen noen halvfrosne vannrør. Trykket var tatt av, men det slo fortsatt litt vann i rørene. En maskin fikk ikke kjølevann ut eksosen, og jeg fant noe slush/is i sjøvannsinntaket. I dag var alt ok igjen. Kom nok hjem fra fjellet i grevens tid. Ca 7 cm is rundt båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.