Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2018 Del på Facebook Svart 1.Mars.2018 La en varmekabel rundt sjøvannsinntak og sjøvannspumpa. Pakka håndklær og fleecetepper rundt de andre gjennomføringene. Stramma en fortøying som hang i vannet og truet med å fryse fast. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.Mars.2018 Del på Facebook Svart 1.Mars.2018 (redigert) Glad for at båden er på land i denne tid! Og i dag kom der nyt el-toilet i båden! Ikke installeret af mig, dog. Jabsco quiet flush. Endnu en ting at glæde sig til når våren engang kommer. Redigert 1.Mars.2018 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.Mars.2018 Del på Facebook Svart 1.Mars.2018 MajorAndy skrev for 2 timer siden: ... Jabsco quiet flush. Har dette toalettet selv. Veldig fornøyd. Jabsco Quiet Flush er driftsikkert, lett å få tak i servicedeler til og gode, lettfattelige instruksjonsmanualer til det meste av service og vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 1.Mars.2018 Del på Facebook Svart 1.Mars.2018 (redigert) Intercom er bestilt. Nå vil lettmatrosen høre når jeg roper "Hopp kjetting!" Redigert 1.Mars.2018 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 3.Mars.2018 Del på Facebook Svart 3.Mars.2018 Kjøpt ny vifteovn samt nytt lokk til Sjøvannsfilteret til generatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 3.Mars.2018 Del på Facebook Svart 3.Mars.2018 Har demontert toppen på vår Yanmar 2QM, så slett ikke verst ut. Skal slipe ventiler. Fantastisk opplevelse når ingenting brekker eller ryker ved demontering av en 37 år gammel motor. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Kaskazi skrev On 1.3.2018 at 20.17: Intercom er bestilt. Nå vil lettmatrosen høre når jeg roper "Hopp kjetting!" Akkurat...... Greit å ha kustus på kjettingen..... Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Ti gulrøtter til fingre og den jævla stavekontrollen er en dårlig kombinasjon! Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Kaskazi skrev for 3 timer siden: Ti gulrøtter til fingre og den jævla stavekontrollen er en dårlig kombinasjon! hehehe Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
KARILLA Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Vært på tilsyn i båten etter 3 ukers ferie i Thailand. Alt vel til tross for kulde periode vi har vært gjennom her vest. 10 grader og 10% relativ fuktighet er helt inna for? tror nok det er noe måle feil også men tørt og frostfritt var det. Håper våren får det travelt med å komme til kalde Norge Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
pero Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Fortsetter på oppbyggingen av byttemotoren. Fant ut at pakningssettet manglet ventiltetninger, så ny melding på ebay. Håper på raskt svar Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mars.2018 Del på Facebook Svart 6.Mars.2018 (redigert) Idag har jeg montert en duppeditt som leser temperatur og spenning på batteriet og som sender data til en server hver 4. time. Her kan jeg gå inn og sjekke at alt er OK. Ellers var alt bra med båten, tørt og fint under kalesjen, og med spisst "telt", ingen snø på kalesjen. Men det blir nok ikke sjøsetting om 2 - 3 uker som det har vært de siste årene! Redigert 6.Mars.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hanto1 Svart 7.Mars.2018 Del på Facebook Svart 7.Mars.2018 Sjekket elendigheden, lite kvalitet over båtlivet i vinter med slikt vær. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 7.Mars.2018 Del på Facebook Svart 7.Mars.2018 Cocpitbordet er tatt hjem i vinter for litt stell. Lakken hadde sluppet taket noen steder. Etter pussing tok jeg det femte strøket med Epifanes teaklakk i dag. Men det blir nok minst tre strøk til. Det er fortsatt mye igjen av vinteren ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Mars.2018 Del på Facebook Svart 7.Mars.2018 (redigert) Startet bb motor og etter to sekunder sa det poff! og bunnen hadde blåst ut av lydpotta! Det var en ispropp gett! Så da er det bare å sette igang med støping gett! Redigert 7.Mars.2018 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lunde14 Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Har vært en tur ombord og sjekket at alt står bra til, sattser på at nå forsvinner isen og våren kommer? Har også vært og handlet in solcellepanel så en har noe fordrive tiden med fremover ?? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Banket is av akterspeilet og eksosutløpet. Festet varmekabel rundt eksosen på maskinene og agregatet. Må få vekk isproppen! Jeg vil ha vår!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
BOBO II Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Uff da bra du legger dette ut for dette er til ettertanke for alle som ligger ute. ikke morro for oss som har pottene under vannlinjen hvis dette skjer hos oss Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
lasmarquezas Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Hva jeg har gjort med båten i dag? Jeg har solgt den. Nå får den et godt og nytt liv i Trøndelag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Har startet eberen og der var ikke alt ok, varmt og godt med lugaren full av eksos. Ny slange i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 lasmarquezas skrev 58 minutter siden: Hva jeg har gjort med båten i dag? Jeg har solgt den. Nå får den et godt og nytt liv i Trøndelag. Grattis med salg, har du noe nytt i kikkerten eller? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fyrlykten Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 M/S AIOLOS skrev 14 minutter siden: Har startet eberen og der var ikke alt ok, varmt og godt med lugaren full av eksos. Ny slange i morgen Det var kjedelig, håper det ordner seg Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Bergstad skrev for 9 timer siden: Uff da bra du legger dette ut for dette er til ettertanke for alle som ligger ute. ikke morro for oss som har pottene under vannlinjen hvis dette skjer hos oss Rett og slett en meget kostbar forglemmelse! @Bergstad Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lasmarquezas Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Fyrlykten skrev for 12 timer siden: Grattis med salg, har du noe nytt i kikkerten eller? Tusen takk! Jeg har allerede handlet. Kjøpte meg en Bavaria 46 Cruiser for noen uker siden og hentet den fra Søgne (se egen tråd). Nå kaster loss om en times tid for en liten tur på Romsdalsfjorden. Tenkte bl.a. å teste ut litt ankring. Blir bra! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Ny potte på plass! Litt mindre enn den andre så den gir litt mer lyd. Så når varmen kommer blir den gamle reparert og satt inn igjen. Men nå er skuta klar for tur til Strømstad i morgen. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.