Hakkannen Svart 31.Januar Link til dette innlegget Svart 31.Januar Roger jo skrev 42 minutter siden: Noe av mitt 25 års gammelt teak dekk kom i de i rette hender Kjekt at det kan bli gjenbrukt?? Er litt for dumt om slikt skikkelig trevirke bare går i containeren. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbåten Svart 4.Februar Link til dette innlegget Svart 4.Februar Artig tråd.. dyr tråd også! ? månedens prosjekt er omtrekk av sofa på dekk og flybridge! og ny stol og bord på flybridge.. gler meg veldig til sommeren og langturer Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 4.Februar Link til dette innlegget Svart 4.Februar Min Yamarin 4730 har fått ny kalesje. Fikk fatt i en omtrent flett ny for 2K. Nye anoder og oljeskift på F50'en er unnagjort. Venter på våren...... Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 28.Februar Link til dette innlegget Svart 28.Februar Tatt av presenningen og vasket båten utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars Påført bunnstoff, og startet polering....aldri vært så tidlig ute før...ser ut som det blir bra poleringsvær utover uken også gitt... Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars Starta med utskifting av nater i teakdekket på FB. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars Ikke så mye men polert nytt brukt motordeksel og satt på dekaler som mangla! Gruet meg litt, men gikk fint! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
MajorAndy Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars Begyndt at fjerne bundstof fra propellerne med flapdisk. Det larmer. Høreværn næste gang. Fjernet gammel zink og sat nyt på. Planlægger søsætning slut marts hvis vejret spiller med! 😃 Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars Har prøvd å lage mal til Marine Tuft tepper fra By Stene i salongen. De sendte meg et malsett, og sa det var grei skuring. Klippet og limt og tapet og strukket og klippet feil og tapet igjen til til hele dørken endelig var papirlagt. I alle kriker, rundt mast etc. Tusj langs kantene, langs skott og benker Ihht instruks. Så tusj rundt 5 luker. Da jeg var ferdig så jeg det jeg hadde vært redd for hele tida. Jeg får ikke til å lime sammen papirlapper til å passe den dørken, og så legge det så stramt som det må. Lukene lå ikke der de lå da jeg tegnet opp, liksom. Så jeg krøllet sammen hele greia, og er nå så misfornøyd med meg sjøl at jeg må gjøre noe med det. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Roger jo Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars MajorAndy skrev 46 minutter siden: Fjernet gammel zink og sat nyt på. Hva er dette, ser ikke bra ut? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars Det er rester af bundstof. Den tidligere ejer havde sat spændebånd på begge sider af zinken. Jeg har bare ikke renset det gamle bundstof af akslen endnu. 😇 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Mars Link til dette innlegget Svart 2.Mars MajorAndy skrev for 1 time siden: Svart 1 time siden Det er rester af bundstof Det var betryggende, det så ut som tæring. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 3.Mars Link til dette innlegget Svart 3.Mars Jeg har ikke gjort noe i båten, men var kun innom for en liten sjekk. Alt var OK. På hjemturen ble det en tur innom Maritim for innkjøp av en liten boks bunnstoff. Utsetting er bestilt til 1. uken av april. Det ble også å ta noen bilder av selve havnen. I høst ble alle flytebryggene tatt opp iom. at Sonskilen Båthavn har overtatt etter kommunen. Nå var omtrent halvparten av de nye bryggene på plass. De har vært heldig med været, normalt er det tjukk is i hele havnen mens det nå er isfritt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eika Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Har laga hull i en båt Sitér dette innlegget Link to post
Sjølsøkk Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Har begynt å gjøre klar ny lensepumpe til Usynkelig..2. spørsmål: har kontrollpanel jeg normalt har koblet til dette, med manuell start. Det er tre kabler med, minus, en brun for manuell og en hvit brun for auto. Må begge kobles eller kan jeg velge å bare blinde den automatiske? Monteres på aluppate med vinkel til dørk, forenkler rengjøringen etter sesongen og mer behagelig arbeidsstilling inne i en lun garasje oppe i Nordens Paris. Sitér dette innlegget Link to post
cptKydd Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Tatt av presening. Ikke planlagt men blåste så mye i natt, så det gikk jo nesten "av seg selv" Sitér dette innlegget Link to post
Minegensjø Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Idag har dørene til styrhuset fått sitt 5. strøk D2 etter full skraping, beising og oljing tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Ikke i dag, men i går kjøpte jeg en USB-lader til å montere på båten - så forhåpentligvis går ikke mobilen min tom for strøm som den gjorde da jeg var i Horten en tur i fjor sommer. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/12-v-tilbehor/forgreninger-og-kontakter/usb-uttak-002276/ Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Sjølsøkk Svart 5.Mars Link til dette innlegget Svart 5.Mars Kappa til en aluminium plate til lokk bake på dørken der vannet havner renner ned til pumpa. Perforert med mange fine hull så slo fra fisk ikke ramler ned når båten er full av fisk og sløying på dekk. Erstattet en gammel røver av sliten forskalingsplate. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 5.Mars Link til dette innlegget Svart 5.Mars Tømt vanntanken for vanntankrens som ble fylt på i helga, fylte dette over i wc, så kan det stå noen dager i septiktanken også. Renset utvendig teak i går, og satt inn med sealer i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Skyttern Svart 5.Mars Link til dette innlegget Svart 5.Mars Ryddet opp i diverse verktøy som i høst ble dratt frem ifbm service, sjekket tilstand ombord, forberedt sesongstart, ladet batterier, bestilt diverse materiell ifbm at båten må på land før årets sesongstart, prøvestartet dieseldyret i underetasjen som har stått stille siden september. og kanskje viktigst av alt, kaffekoppen med båtstemning Sitér dette innlegget Link to post
Sjølsøkk Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars Byttet defekt up down switch på Yamaha kontrollboks 703. Endelig går motor opp med bryteren på håndtaket og ikke bare med bryter på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars Ferdig med polering og voks under fenderlista, og 50 % over. Deilig temp i dag, resten av helgen ser ut til å bli kaldere. Sitér dette innlegget Link to post
Minegensjø Svart 9.Mars Link til dette innlegget Svart 9.Mars Renser dieseltanken. Tror ikke det har skjedd på flere årtier. Absolutt nødvendig. Måtte løsne skott til motorrom og ventiler for cockpitlensing for å dra fram tank og få tilgang til mannhull. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Mars Link til dette innlegget Svart 9.Mars I dag ble den trekt ut av halen, targabøyle reist opp igjen, og sjøsatt... sesongen er i gang...herlig.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.