Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Ikke så mye men polert nytt brukt motordeksel og satt på dekaler som mangla! Gruet meg litt, men gikk fint!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Begyndt at fjerne bundstof fra propellerne med flapdisk. Det larmer. Høreværn næste gang. Fjernet gammel zink og sat nyt på. Planlægger søsætning slut marts hvis vejret spiller med! 😃

IMG_0620.jpeg.9183b2ffa62e09aeb47b0b1e3e7decb2.jpeg

IMG_0621.jpeg.d4d90c746969db6599bc14414ebad6d5.jpeg

IMG_0623.jpeg.dac89144299387160a1fcab2e4679446.jpeg

Har prøvd å lage mal til Marine Tuft tepper fra By Stene i salongen. De sendte meg et malsett, og sa det var grei skuring. 

Klippet og limt og tapet og strukket og klippet feil og tapet igjen til til hele dørken endelig var papirlagt. I alle kriker, rundt mast etc. Tusj langs kantene, langs skott og benker Ihht instruks. Så tusj rundt 5 luker. 

Da jeg var ferdig så jeg det jeg hadde vært redd for hele tida. Jeg får ikke til å lime sammen papirlapper til å passe den dørken, og så legge det så stramt som det må. Lukene lå ikke der de lå da jeg tegnet opp, liksom.

Så jeg krøllet sammen hele greia, og er nå så misfornøyd med meg sjøl at jeg må gjøre noe med det.:halvliter:

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Jeg har ikke gjort noe i båten, men var kun innom for en liten sjekk. Alt var OK. På hjemturen ble det en tur innom Maritim for innkjøp av en liten boks bunnstoff. Utsetting er bestilt til 1. uken av april.

seajet033.jpg.53f883a89e49887b27149c8b52b71b99.jpg

Det ble også å ta noen bilder av selve havnen. I høst ble alle flytebryggene tatt opp iom. at Sonskilen Båthavn har overtatt etter kommunen. Nå var omtrent halvparten av de nye bryggene på plass. De har vært heldig med været, normalt er det tjukk is i hele havnen mens det nå er isfritt.

nye_bryggerx7_sonskilen.jpg.3915fe82503ee075677821ec46737186.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har begynt å gjøre klar ny lensepumpe til Usynkelig..2. spørsmål: har kontrollpanel jeg normalt har koblet til dette, med manuell start. Det er tre kabler med, minus, en brun for manuell og en hvit brun for auto. Må begge kobles eller kan jeg velge å bare blinde den automatiske?

Monteres på aluppate med vinkel til dørk, forenkler rengjøringen etter sesongen og mer behagelig arbeidsstilling inne i en lun garasje oppe i Nordens Paris.

Screenshot_20250304-163455.png

Snapchat-149433677.jpg

Kappa til en aluminium plate til lokk bake på dørken der vannet havner renner ned til pumpa. Perforert med mange fine hull så slo fra fisk ikke ramler ned når båten er full av fisk og sløying på dekk. Erstattet en gammel røver av sliten forskalingsplate.

Tømt vanntanken for vanntankrens som ble fylt på i helga, fylte dette over i wc, så kan det stå noen dager i septiktanken  også. Renset utvendig teak i går, og satt inn med sealer i dag. 

Ryddet opp i diverse verktøy som i høst ble dratt frem ifbm service, sjekket tilstand ombord, forberedt sesongstart,  ladet batterier,  bestilt diverse materiell ifbm at båten må på land før årets sesongstart, prøvestartet dieseldyret i underetasjen som har stått stille siden september.

og kanskje viktigst av alt, kaffekoppen med båtstemning :glimter:

kaffekoppen.jpg.2c3083e179438e9dcdb02f93e3ee27c0.jpg

Renser dieseltanken. Tror ikke det har skjedd på flere årtier. Absolutt nødvendig. Måtte løsne skott til motorrom og ventiler for cockpitlensing for å dra fram tank og få tilgang til mannhull.  IMG_4571.jpeg.d8565bef77b737ece5ced420a9ab3e53.jpegIMG_4558.jpeg.9fac4bc5104c080fb5d37513fab11e96.jpeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...