Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Var innom båten i dag og satte hovedbryterne st/bb på on og begge Cumminsene startet som vanlig og koselyden var som før :smiler:

Også Westebeken startet og gikk fint, leverte også plenty med 230

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

I dag har jeg rubba, vaska og polert båten over fenderlista, klistra på nye navnemerker, kobla ferdig kartplotter, montert ny stereo med DAB, montert nye høyttalere, tilpassa skumgummi til ny pute i solsenga bak, bestilt kinavarmer, bestilt noen nye brytere, og ekstra tenningsnøkkel.

Nå er det kveld 😆

Screenshot_20250311_233648_Gallery.jpg

Kjøpt inn motorolje, gearolje, pakninger, filter og vannutskiller. 8,2 liter på motor. så Ikke akkurat billig, men premium Gulf. Er nok som helt andre oljer til formålet.  må på biltema å kjøpe filterkopp, Da Suzuki sin kostet 8-900, sa han bak disken! :forvirret:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg fikk rask service på påhengsmotoren etter at jeg ringte Vestfold Maritim igår. Idag festet jeg Yamaha 9.9 hesteren til kassehengeren i forkant, og kjørte ned til Tønsberg, ventet et par timer og fikk motoren med meg hjem igjen :smiler:

Neste gang skal dette gjøres på høsten, sa den vennligsinnede hjelperen i en noe formanende tone. Det er jo riktig.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Idag har jeg ikke gjort annet enn å pusse og lakke flaggstangen, så nå er den klar for nytt flagg. Før helgen ble båten vasket utvendig fra "topp til tå", og imorgen blir det polering og etter hvert litt bunnstoff.

flagg_og_flaggstang.jpg.984e480e37cb588e3828f174a4b099a1.jpg

Jeg skal selvfølgelig ta med meg "navneskiltet" som har fått en runde med pussing og olje og lakk.

navneskilt_2025.jpg.520727646e4fb92f4c5d8554222f7d3d.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

pipe skrev 14 minutter siden:

'

Det er fint for da får du frigjort anda mer tid til å holde andre på fjorden :fniser:
Gratulerer eller var det kanskje kondolerer med salget

Jeg er mer eller mindre ferdig med og holde andre på fjorden, nå handler det om og få enda mer tid på sjøen selv. Når alle speedbåtene er solgt, da er spørsmålet hva jeg ender opp med 

Men man kan trøste seg med at istedenfor at det er 1 eier på alle de båtene, så kan man heller se alle på vannet samtidigt nå med fprskjellige eiere. Så sånn sett så holder jeg andre på fjorden :p 

Da fikk jeg fødselsdag, julekvelden o.a. på forskudd i går. Nå kan våren bare komme med fint og varmt vær og jeg kan flekke over der hvor jeg synes lakkeringen jeg gjorde ble for dårlig, + at jeg skal lakkere benkene i hardtopen og motorbrønnen. Jeg fikk selvfølgelig også noen sår i skroget som jeg skal sparkle og pusse. Takker til https://www.dycas.no/ og Maurice for ypperlig service og mange gode råd og tips  :tommel_opp: :ler:

.

001.jpg

jeg tørker ut på land....!

Ikke idag, men igår ble båten klargjort for sitt rette element. Polering og stoffing ble gjort tidligere i uken, men nå ble det litt rydding inne i båten og så var jeg ute og festet tampene på utriggerne. Jeg tok også en start på den 39 år gamle Yanmar'n, og den startet på snaut 2 sekunder!

Nå teller jeg bare ned dager og timer til onsdag klokken 1130 da det er bestilt sjøsetting i godværet som er meldt.

vaer_020425.jpg.479181d9e616e05352fa8b908d71f36b.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...