Kaftein ØL Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Jeg skal bare gjøre litt rengjøringsarbeider ombord før matrosene mønstrer på i morgen så drar vi på våren første tur. 3 mnd senere enn vanligvis Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Fikk vasket fenderene og doen(portapottin`n) i helga... sånn for å få litt båtfølelse tilbake før våren setter inn for fullt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Skifta anoder utvendig :) Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 i dag har jeg nesten sveiset den nye septik tanken ferdig og bestilt div deler til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Fått ombord diverse pussesaker. Fjernet isvanndammene fra presenningen (øst dem tomme med en pøs). Gledet meg over at verkstedet hadde fått vekk gammel og montert ny septikgjennomføring og -kran. Presenningen og stativet bør kunne gå av i morgen eller mandag, evt regn ned i cockpit renner jo ut. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tom Rør Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Forsøkte å fjerne restene av bunnstoff med tynner, og det gikk for sakte, samt ikke særlig godt for omgivelsene! Dro i frustrasjon til båtmessa, for å få tips av noen i bransjen. Folka på Jotun tipset om et middel som løser opp bunnstoffet, og det skal kjøpes i morra hos Skillebæk fargehandel, som for øyeblikket var tom på messa, men de hadde i butikken! (håper jeg) Nå skal fa....skapet til pers!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Kjørt båten hjem fra Vinteropplag. Nå ligger Bonus og dupper, som eneste båt i havne, klar til en ny strålende sesong! Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Idag har jeg olja trinna til badestigen,så har jeg dratt med meg salongbordet hjem i stua.Så akurat nu har det fått sitt første strøk med Ravi lakk.Håper det blir bra ,når jeg har fått på 6- 7 strøk . Har litt for mange ting på gang nå ,men ismessing så haster det jo ikke :( Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Vegardlw Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 montert ny stereo inne i byssa/salongen. Så nå gjenstår bare stereo ved styreposisjon. Fortsatt med glassfiber/polyester støping for å reparere dashbordet etter flytting av gear, trim/tilt og bryterpaneler. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Pusser teak og oljer rekka. Vinteren har satt sine spor. I morgen blir det vask utvendig og muligens etterfylling av vanntankene slik at alt tankene er fulle til påskeferien. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
emilljone Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 I dag har jeg tømt siste rest av is ut av båten og byttet powertrimpumpe. Måtte bare høre om det var reaksjon da jeg vrei det siste hakket på nøkkelen, og joda- motoren turnet rundt. Lurer på om jeg må dra fram tønna i morgen og fyre den gode gamle yamahaen min... Powertrimpumpa funka fint også:) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 (redigert) Sjøsatt riben:)) Redigert 25.Mars.2011 av Ella. (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Jawik Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Ringt i telefonen og tenkt litt... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Faxen Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Sjekket burkaen...fri for snø..jippi, endelig. Den går vel av til uka. Men værmeldinga meldte SNØ på søndag!!! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
REM Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 I morgen blir det vask utvendig og muligens etterfylling av vanntankene slik at alt tankene er fulle til påskeferien. Hvor finner du vann på denne tidan av året Astor? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 (redigert) Fra bua i havna. Tre lange slanger og gardena-skjøtestykker. Det er vel like før de setter på vannet på Borgen vil jeg tro. Ikke sant Hilmar? Redigert 25.Mars.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ray Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Fått montert targa . el kobling i morgen hvis det slutter å blåse hunder og katter Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Salt Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 som tenkt, så gjort. presenning ned, presenningstativ ned. akkurat passe start. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Vegardlw Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 har da også vært å måket snø INNVENDIG i båten. flott med kalesjebåt på vinteren. og JA, burkaen kom av litt for tidlig i år. Sitér dette innlegget Link to post
Thega Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Sjekka fortøyninger og landstrøm. Båten er klar til bruk som de andre 364 dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Kjørt båten hjem fra Vinteropplag. Nå ligger Bonus og dupper, som eneste båt i havne, klar til en ny strålende sesong! Da blir det vel første overnatting nå i helgen om jeg ikke tar helt feil.....fantastisk vær ..... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Satt ut båten i dag og gjort klart for helgetur til helgen. Per Harald Du er registrert fra vaktbua i Stavern....... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Kliner på Duxola for å få av rester av bunnstoff og en komponent drittprimer:-( ordentlig møkkajobb, men siden jeg har begynt, så er det ingen vei tilbake! Den første pilsen ombord etter sjøsetting BØR smake godt! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 ... første overnatting nå i helgen om jeg ikke tar helt feil..... Første overnatting har allerede vært Finn Erik. Fra Torsdag til Fredag før vi kjørte hjem ... Sitér dette innlegget Link to post
kvalvåg Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Vinteren kom tilbake på Nordmøre så idag ble det snømåking både utenfor huset og på båten. Er ikke mye som minner om vår nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.