Chilli Solbris Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August TrikkerN Lønning skrev for 1 time siden: Det blir noe som løser seg vesentlig bedre opp i vann hvertfall!😅 Og en god instruks til vår datter på 5. 😊 Jeg har gjort tester på det der. Alt dopapir av nypapir er bra. Lamborghini er ikke noe verre enn annet. Tvert i mot. Test ut selv! Ta ett ark av de du vil prøve og legg i bløt. Gjerne et glass med lokk. Rist og se hva som løser seg kjappest opp i vann. Jeg har brukt nypapir av diverse slag og aldri hatt et problem. Alle mine gjester får beskjed om å sløse med vann i do! Har aldri hatt tette dasser! Og nå har jeg bodd i båt i ti år. Tror du kan friskmelde Lambi! ☺️☺️ Men alt av returpapir er fy-fy! Det inneholder for mye lim og løser seg ikke så fort opp. Og om man ønsker spesialpapir har jeg det i sortimentet. Men det er nok bare mer dyrt enn så mye bedre…….. Lykke til med åpne dasser!👍👍😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August Chilli Solbris skrev 15 minutter siden: Jeg har gjort tester på det der. Alt dopapir av nypapir er bra. Lamborghini er ikke noe verre enn annet. Tvert i mot. Test ut selv! Ta ett ark av de du vil prøve og legg i bløt. Gjerne et glass med lokk. Rist og se hva som løser seg kjappest opp i vann. Jeg har brukt nypapir av diverse slag og aldri hatt et problem. Alle mine gjester får beskjed om å sløse med vann i do! Har aldri hatt tette dasser! Og nå har jeg bodd i båt i ti år. Tror du kan friskmelde Lambi! ☺️☺️ Men alt av returpapir er fy-fy! Det inneholder for mye lim og løser seg ikke så fort opp. Og om man ønsker spesialpapir har jeg det i sortimentet. Men det er nok bare mer dyrt enn så mye bedre…….. Lykke til med åpne dasser!👍👍😂😂 Jeg har i ettertid snakket med flere angående Lambi og flere har hatt problemer med dette. Kjenner til testmetoden, forresten 😉 Resirkulert kjenner jeg til er et problem. Jeg har tidligere benyttet "spesial" papir fra BT. Det har i hverfall ikke resultert i den drittjobben jeg fikk nå.😅 Ryddejobben etter er forøvrig det som er mest styr. 😅 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August TrikkerN Lønning skrev 8 minutter siden: Jeg har i ettertid snakket med flere angående Lambi og flere har hatt problemer med dette. Kjenner til testmetoden, forresten 😉 Resirkulert kjenner jeg til er et problem. Jeg har tidligere benyttet "spesial" papir fra BT. Det har i hverfall ikke resultert i den drittjobben jeg fikk nå.😅 Ryddejobben etter er forøvrig det som er mest styr. 😅 Bare si i fra så skal du få BP pris på dasspapir!😁😁😁🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August Chilli Solbris skrev 2 minutter siden: Bare si i fra så skal du få BP pris på dasspapir!😁😁😁🤣🤣🤣 Er det tilstoppingsgaranti??😅 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August TrikkerN Lønning skrev 2 minutter siden: Er det tilstoppingsgaranti??😅 🤣🤣🤣 Men Biltema sitt er uansett billigere!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August Chilli Solbris skrev 15 minutter siden: 🤣🤣🤣 Men Biltema sitt er uansett billigere!😁😁 De kjøper nok enormt kvantum. Jeg vil uansett skryte av Mudin, det funket bra!😊 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.August Link til dette innlegget Svart 3.August TrikkerN Lønning skrev 10 minutter siden: De kjøper nok enormt kvantum. Jeg vil uansett skryte av Mudin, dret funket bra!😊 Muffin gjør en gnistrende jobb! Har åpnet tett vask i gammelt hus med det!😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Blouberg Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Jobb 1: Service på dassen.. Pumpa på Jobscoen lagde plutselig en ny lyd her for noen dager siden, det utløste et momentant angstanfall og bruks forbud på dassen. Bestilte ny pumpe/kvern og gikk på med dødsforakt i går. Hadde heldigvis kjørt igjennom ferskvann og eddik før operasjonen ble satt i gang. Pumpa ligger selvsagt helt i bunnen, alt av greier måtte ut. Resultatet ble heldigvis bra. Bruks forbud opphevet. Reima på den gamle nesten avslitt, så "katastrofen" var nok bare noen få dobesøk unna. Jobb 2: Installere Google Nest Protect, kabin, stikk kabin og cockpit. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Eika Svart 5.September Link til dette innlegget Svart 5.September Holder på med salgsannonsen på alle båtene, alle motorene, alle propellene, alle formene, alt av deler, alt av glassfiber og carbon +++ Ett kapittel i livet lukkes og ett nytt åpnes Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 6.September Link til dette innlegget Svart 6.September Eika skrev On 5.9.2025 at 15.48: Holder på med salgsannonsen på alle båtene, alle motorene, alle propellene, alle formene, alt av deler, alt av glassfiber og carbon +++ Ett kapittel i livet lukkes og ett nytt åpnes Oisann, det var voldsomt! Så du bytte yrke OG hobby? Bort fra båtlivet også privat? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 6.September Link til dette innlegget Svart 6.September Code0 skrev for 1 time siden: Oisann, det var voldsomt! Så du bytte yrke OG hobby? Bort fra båtlivet også privat? Sånn det har blitt nå, skal jeg ha en lang pause ifra båt generellt. Det gir null glede mer, greier ikke kose meg ombord sålenge jeg ser småfeil osv, da tenker jeg bare på hvor mye bedre det hadde sett ut etter 5timers jobb, selv om det ikke er min båt engang. Også er det den ryggen da, fungerer ikke i kinkige arbeidsstiller noe mer, men jeg skulle fortsatt hatt båt på vannet hvis gleden var der. Jeg har liggi på 1000-1500-2000 timer på vannet i året, i år har jeg vært utpå maks 10timer og det har ikke gitt meg nok glede til at det er verdt det Ikke er det verdt det med alle kjeltringene som holder på rundt her heller. I porsgrunn-kragerø området er det ett par kjeltringer som ødelegger svært mye for veldig mange. De fremstår som seriøse på dagen og er ute å stjeler på nettene (også av sine egne "venner") og de er endel av racerbåt miljøet. "Store og seriøse firmaer" kjøper deler de vet er stjelt, kun siden det er billigt og har kort leveringstid. Her kan du se en annonse på en propell jeg valgte og selge, les den øverste delen av annonsa https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=311359123 Og de samme jævla kjeltringene som har stjelt av meg har også trua meg siden jeg ikke vil hjelpe med å fikse glassfiber og gelcoat skader på båtene demmes. Så da er det bare og avslutte hele kapittelet i livet som inneholder båt og bare si: fuck it!!! Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 7.September Link til dette innlegget Svart 7.September Eika skrev On 6.9.2025 at 18.16: Sånn det har blitt nå, skal jeg ha en lang pause ifra båt generellt. Det gir null glede mer, greier ikke kose meg ombord sålenge jeg ser småfeil osv, da tenker jeg bare på hvor mye bedre det hadde sett ut etter 5timers jobb, selv om det ikke er min båt engang. Også er det den ryggen da, fungerer ikke i kinkige arbeidsstiller noe mer, men jeg skulle fortsatt hatt båt på vannet hvis gleden var der. Leit at det skal være sånn Lykke til videre med uansett hva du velger å gjøre Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Trond C Svart Tirsdag 17:00 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:00 Jeg har renset blåskjell og sånt Båten har ligget utpå siden juli i fjor, stammen måtte stå nede da operasjon av manuell tilt kun kan brukes med stor risiko for fingertap. Men fine farger på groen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Onsdag 12:40 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:40 Eika skrev On 6.9.2025 at 18.16: Sånn det har blitt nå, skal jeg ha en lang pause ifra båt generellt. Såpass ja! Jeg lurte litt på hvorfor vi har sett lite til deg på forumet i det siste. Men da vet vi det. Lykke til med det nye du kommer til å foreta deg da, både jobbmessig og hobby! Blir det motorsykkel i stedet kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Clasg Svart Torsdag 20:43 Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:43 i Eika skrev On 6.9.2025 at 18.16: Øv,øv øv! Jeg har haft stor glæde af dine råd @Eika Håber det bedste for dig ! Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart Fredag 10:27 Link til dette innlegget Svart Fredag 10:27 Eika skrev On 6.9.2025 at 18.16: Sånn det har blitt nå, skal jeg ha en lang pause ifra båt generellt. Det gir null glede mer, Triste greier @Eika, dine innlegg her på bp er alltid nyttig og god info. Håper du fortsatt kan bidra fra sofaen frem til du får sterke abstinenser og bare MÅ utpå igjen selv med dårlig rygg. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Bellil Svart igår klokken 08:58 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:58 Eika skrev On 5.9.2025 at 15.48: Holder på med salgsannonsen på alle båtene, alle motorene, alle propellene, alle formene, alt av deler, alt av glassfiber og carbon +++ Ett kapittel i livet lukkes og ett nytt åpnes Trist at det ble sånn Som andre har skrevet så håper jeg du fortsatt kommer innom her innimellom og kommer med dine gode råd og tips Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.