Ulv I Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Jeg fikk nå vasket rundt dashen og forsøkte meg på koblinger, men måtte gi opp.. ryddet ut av 'stæsj' jeg ikke trenger ombord, og lagres i garasjen i stedenfor.. sendte så ut en invitasjon til båtpuss dugnad på facebook, da jeg er for lammet fortsatt til å kunne vaske og polere skroget effektivt.. Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Viksund310 Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Dårligt vær på mørekysten , så båtpuss får vente en stund til. Har begynt med 5års service på maskinen, endel punkter å gå igjennom så det tar vel ett par dager vil jeg tro. Link to post
jørn Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Satt på maskeringsteip ved vannlinja, rigget til med rulle og kost, åpnet bunnstoffboksen, konstarterte at jeg er fargeblind, lukket boksen og kjørte hjem. Link to post
kvalvåg Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 fylte vann og skulle vaske og gjøre klart til påske. Åpnet til motoren og fikk sjokk. Motorrommet var halvfylt med vann. Akumulatortanken hadde frosset i vinter og vannet fossset inn. Heldigvis en bagatell. Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Vasket heile båten innvendig, og overbygg utvendig ! Tuuusen takk for eit nydelig vaskevær. Alle dager mad forbannelser over båten med kryping ved skifte av trykkvannsslanger og septikslanger er glemt Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mysigt Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Har ikke gjort noe med båten enda, ligger igjen noe snø her enda men har nå hvertfall begynt å tenke på hva søm må gjøres (skal renovere alt med drivstofflinjen, og lage ny innredning i cockpiten) Vært oppi skuta i dag og sett at det så greit ut etter vinteren..en sped begynnelse Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Kjappfot Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Endelig sjøsatt og unnagjort jomfrutur. Gleder oss til påskeseilas og håper på knallvær Heller lite, men lekkert laget Link to post
Draco20DC Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Daglige oppdateringer på hva jeg gjør med båten finner dere her Prosjekt:Draco 2000 DC Link to post
Tom Rør Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 lagt på bunnstoff! Flytter båten tjue cm på opplagshengeren i morra for priming og stoffing der støttene stod Link to post
Renita Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Kosetur på fjorden i det flotte vårværet Mvh BB Link to post
Sitrin Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 I helgen fikk vi polert og stoffet båten, montert zink, montert propellkniv + div småting. Så nå blir det muligens sjøsetting til neste helg. Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Lars H. Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Idag har jeg ikke gjort annet enn å fylle vann og prate med andre båteiere. Men kona, Trude var med, så da vasket hun i skuffer og skap og la rene duker på bordene. Så nå er vi klar for båtlivet. Sverre og Ulf (som jobber i havnen) skulle lagt ut landgang til de innerste bryggene idag tidlig, men fikk motorproblemer med arbeidsbåten. Men når det ble iorden, skulle landgangen på plass. Litt is er det mellom noen utliggere, men det minker for hver time som går. Så på torsdag (imorgen er det meldt drittvær og på onsdag skal jeg hente nybilen), blir det sjøsetting kl.1200! Dette blir litt av en uke, ny bil og sjøsetting av båten! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Finn Erik Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Stemmer det Baatsman,takk for tipset og gratulerer med ny båt til deg/dere. Du sa vel også så vidt jeg husker at båten var dårlig utstyrt? Det stemte også. Nå har jeg brukt . Det var jammen ikke småtteri Rem....Det er da de sier: Nå er den bedre enn ny Jeg har sakt det før, men da kan jeg jo si det igjenn: Gratulere med en fantastisk fin båt Rem.... Om jeg skulle hatt turbåt/hytte på vannet hadde en sånn liggi høyt oppe på lista.... Link to post
Viksund Bravo Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Idag har jeg sjøsatt En fantastisk følelse Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Ulv I Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 grattis.. lå brygga mi der fortsatt eller har den flytt bort? Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
cheetah Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Har ikke gjort noe i dag men får se om jeg kommer meg i båten og får tømt dieseltanken i morgen igjen Trodde at den var tom for vann men neida. oppdaget det i går når motoren stoppet og det var vann og ikke diesel som kom når jeg luftet Det er en fordypning under tanken der vannet sikkert har vært og ikke fått pumpet opp. Nå får jeg tappe av siste rest i kjølen ved å løsne slangen som er koblet i fordypningen. Da skal jeg vel få tømt tanken helt Link to post
Salt Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Jeg har handlet ei neoprenplate som skal tette mellom Volvo-drevet og yttersida av skroget, gjort rent der plata skulle limes på, tredd plata over propellen og drevet, brukt Sikaflex (etter råd fra Volvofolka), limt fast. I morgen blir det priming av neoprenplata (hvis det ikke regner for ekkelt), og onsdag blir det stoffing av den. Så skulle det være klart. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
svein1 Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 i dag har eg skiftet vifte reim og til min store frustrasjon fant eg ut at slangen mellom ekspansjons tanken og kjøle røre var sprukket så da måtte eg skru av tanken å kjøpe meg nye slange i morgen. HATER folk som ikkje kan gjør ting skikkeligt bruker vanlige vannslange som ikkje tåler varme.. vare jo ikkje lenge såg han hadde klatta me fugestoff også så er vel ikkje første gong de leker. godt eg har skiftet ut alle slangene på båten. Link to post
Polarn Svart 11.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Lagt på heavy duty burkan Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
30føtter Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Har i dag byttet til et større startbatteri, fra 100Ah til 170Ah. Lettere start i kaldt vær. Flytter det lille fram til bauvispen Link to post
Astor Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 jeg hente nybilen), blir det sjøsetting kl.1200! Dette blir litt av en uke, ny bil og sjøsetting av båten! Lars H. Da får vi ta en prat på 77 i det vi passerer Bevøya på vei sørover. Gratulerer med ny Opel! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Vegardlw Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 i dag har jeg og fruen lagt nytt teppegulv over hele linja. ble fantastisk flott med nye gulv. Også er andrestrøket med lakk lagt på styrekonsollen etter at tidligere hull og gjennomføringer er sparklet igjen. Så nå begynner det å bli hjemmekoselig igjen... Link to post
jaja Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 I går sjøsatte jeg og tok en prøvetur. Alt virker bra. Link to post
Salt Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 I morgen blir det priming av neoprenplata (hvis det ikke regner for ekkelt), og onsdag blir det stoffing av den. Så skulle det være klart. Det regner for ekkelt, og skal regne enda mye mere, iflg Yr.... ett døgns forskyvining av det hele. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Viksund Bravo Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 grattis.. lå brygga mi der fortsatt eller har den flytt bort? Hei. Den lå der, men så jo ikke spesielt bra ut, nei.... Isen har visst herjet godt med den. Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn