Ulv I Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Godt den ligger der men ja, den må bygges opp på nytt ja. Leter etter folk som har lyst til å hjelpe meg, må demonteres først så se hva som kan brukes igjen Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bjerknez Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 (redigert) Har ikke gjort noe i dag, men tenkte jeg skulle klargjøre båten for sjøsetting til førstkommende helg :) Heldighvis så rengjorde jeg den grundig, samt rubbet og vokset den før jeg bredde over den presenningen og lot den få sove av seg rusen, så klargjøringen blir bare en god vask samt voks og bunnstoff, så er det ut på me'n :) Lukten av sjø/grill/eksos/ØL gleder jeg meg voldsomt til! Legger ved et bilde fra i fjor sommer for å mimre litt :) Redigert 12.April.2011 av Bjerknez (see edit history) BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Polarn Svart 12.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Henta kalesjen fra Eidsvoll kalesjemaker. 1600,- kom det . Noe midre enn det jeg trodde, så det er gull Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Higre Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Idag har jeg satt inn og prøvestarta generator`n etter en vinter i garasjen med oppstrekk av topp og dieselpumpe :) Link to post
Kim-Kenneth Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 satt inn nytt vindu, vasket utvendig, polert, vokset og nytt bunnstoff Link to post
Roger jo Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Fylte Vanntank og bereder med klorin /vann 1:100 i går i dag har systemet stått på skylling i 2 timer. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 (redigert) Siden jeg kom hjem på Fredag har hovedfokus vært å få på noen olje runder på akterdekket, dør og listverk. Etter 2 runder med Hempell teak colour restorer og 2 runder med Owatrol D2 ble akterdekket seende slik ut. Ikke så galt for en 25 år gammel dørk dette? Døra ble nesten bedre. Litt vask har det også blitt tid til. + at jeg har byttet begge dieselfiltrene og sjekket at det tekniske fungerer. Nå er det bare mer vask i morgen, før jeg tar Påskeferie. Skroget får vente til etter påske Redigert 12.April.2011 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
cheetah Svart 13.April.2011 Link til dette innlegget Svart 13.April.2011 Har vært og tømt dieseltanken i dag. Nå skal den være helt tom Koblet fra slangen i bunnen av tanken så får det som er igjen renne ned i kjølen. Ser at det er noe brunt belegg i bunnen av tanken. Døde dieseldyr kanskje. Siden det ikke er mannlokk i tanken og 2 skvalpevegger så får jeg ikke kommet særlig til Ser bare ned i midten av tanken der måleren er. Link to post
Salt Svart 13.April.2011 Link til dette innlegget Svart 13.April.2011 primet og stoffa det siste som stod igjen. Båten kan ut når krana kommer. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Salt Svart 13.April.2011 Link til dette innlegget Svart 13.April.2011 Primet og stoffa det som var igjen. Klar for sjøen! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tine IV Svart 13.April.2011 Link til dette innlegget Svart 13.April.2011 Har vaska å polert flye'n idag+ nesten resten av skuta over fenderlista,sjønner nu at jeg er blitt eldre å er trygda hehe.Er døsliten da det plutslig blei litt mye,så håper jeg kan få litt ut av påsketuren.Har gått over det meste idag ,alt utenom pentrypumpa som er litt viktig.Den klina jeg full av tech 7 igår,mellom pumpe og trykktanken.Da jeg trur den lekker litt luft der,den har blitt grisa til med det der før-Så da tenkte jeg at det er jo verdt et forsøk da den ikke er helt i vater.Egentlig drittlei hele ferskvannsgreia her,men gir det et forsøk til.Om ikke er ny pumpe + sikkerhetventil til varmtvannstanken neste på lista.Fikk jo en knøttliten testtur lørdag/søndag,men liker å få fresa ut litt guffe etter vinteren.Så er været ok imårra,så blir det en tur på en times tid med spakane godt i bånn(nesten da ) for å sjekke om det er i vater .Lenge sia jeg har sett frem til påsketur/ferie som iår.Nå glær æ mæ møe ;o) Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 14.April.2011 Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 Idag som er første sommerdag iht. kalenderen ble Trudelutt sjøsatt kl.1230. Og da er vi 3 båter som er på plass i havnen, pluss noen helt ute ved moloen. Og hvilken dag: sjøsetting i sol, stille og varme, etter først ha vært en tur til Opel-forhandleren og hentet splitter ny Opel Astra Sport Tourer! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ray Svart 14.April.2011 Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 Hmm jeg er veldig missunlig nå Lars H. Prosjekt Princess 35 Link to post
Frittalande Svart 14.April.2011 Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 har egentlig ikkje gjort så mykje i dag; - trekt opp nye kablar til viskarane - slipt bort gammal isolasjon i maskinrom - utvida fire (!) sprekker opp under dekk (i salongen) samt ei sprekke i brotaket - fresa ut ei skade i dekket. - pussa benkane og dørkane i salongen - tetta ein lekasje i babord rute i salongen - tetta to lekasjar mellom hardtop og bakvegg på bro - demontert to lanterner (knuste) - montert to manuelle lensepumper tja, det vart vel kanskje litt..? Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Knert1 Svart 14.April.2011 Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 Tok av vinterpresseningen over loftet. Vasket loftet og akterdekket. Spylt av resten av båten. Skal vaske utvendig i morgen. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Tom Rør Svart 14.April.2011 Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 Jobbet i hele natt for å få båten klar til sjøsetting! Fikk transport klokka 07.45, og etter løft på henger fikk vi transportert til Akershuskaia, med meg som følgebil! Fikk selvsagt skrapet av bittelitt bunnstoff og primer etter gnagingen til stroppene, men det får ikke hjelpe! Skulle egentlig dra på påsketur i morgen, men septiken er ikke ferdig montert, samt berederen ligger på flybridge, og der gir den svært lite varmtvann Påsketuren blir da utsatt til mandag!(håper jeg) Link to post
Polarn Svart 14.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 I dag forsvant endelig burkan av. Blir vask av båt og impregnering av kalesje i morra Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
hanto1 Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 Monterte takluke på viknesen for et par dager siden. Gjorde stor flid med å dekke undersiden av taket med gaffatape og plast for å fange opp støv etter sagingen. Alt var vel til en vinkule kom da jeg løftet opp den utskjærte biten av taket, da føyk støvet overalt og plasten løsnet. Resultat: Fint støv og spon over helefaens båten. Har vasket & støvsugd i to dager nå, nok en byrde til kunskapens åk. Link to post
Bjerknez Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 I går kveld "rev" jeg av preseningen, og i dag har jeg planer om å begynne å vaske båten. BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Lars H. Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 I dag har jeg ikke gjort noe med båten (er hjemme), men en annen kar har klart å kjøre inn i ankeret med oppheng på båten min. Ankerrullene er knust, og selve opphenget er bøyd. Håper det er gått bra med glassfiberen der opphenget er festet. Vi skal inspisere det søndag. Men karen virket villig til å erstatte det som var skadet. Slik ser opphenget ut (før skaden). Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Geir Hel Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 Betalt den, å nå holde eg på å stramme opp styre vaierene (minst mulig slark)Se om eg rydde ut av den før eg koble til dieseltanken som har fått ny plass. Endelig båt igjen Link to post
Dolfin Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 Var i båten i går og demonterte gamle instrumenter, konsoll og en hel masse kabler. Trakk kabler og wirere til ny motor. Monterte nye instrumenter. Gikk faktisk enklere enn jeg hadde fryktet. Erfaringsmessig så medfører trekking av kabler i båt en hel masse skruing og banning, men i Skibsplasten var det faktisk ganske kurrant. Brukte vel ca. 3 timer på hele jobben og da er nesten alt klart til å montere ny motor. Må bare pønske ut en fornuftig måte å få montert den nye gir/gass-konsollen på. På den jeg demonterte var det bare selve gear/gass-spaken som var synlig på utsiden. Selve enheten lå på innsiden av veggen. Overgang fra 4T til 2T (Evinrude E-tec) medfører at ny konsoll omfatter både ny tenningslås og en egen hendel for fri-gass. Naturlig nok må da hele konsollen monteres på utsiden av veggen. Greit nok det, men hvordan får jeg da skjult gear og gas-wirene? Tenke, tenke.... Link to post
Polarn Svart 15.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 Koser meg i båten nå med pils og service på motor. Tester alt av elektronikk og reparerer det som harker. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
nives Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 Monterte tilbake alt stesj på hardtoppen, etter å ha malt denne. Lettere å demontere, enn sette sammen. Alt funksjonstestet og ok. Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
haugi Svart 15.April.2011 Link til dette innlegget Svart 15.April.2011 Idag har jeg skiftet belg på drevet, og begynt med poleringen. Håper på fint vær i morgen så jeg får bli ferdig. Tok den opp i går og fikk vasket den skikkelig da, perfekt vaske vær, yr og regn hele dagen. Men nå vil jeg bare ha finvær. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn