SuperGnisten Svart 17.April.2011 Link til dette innlegget Svart 17.April.2011 Har lekt kalesjemaker i dag... reparerte noen sømmer i sparyhooden.. har fiksa ny sika i dekksgjennomføingene til vantene i går, dette medførte at eg måtte slippe riggen helt løs for å komme til.. spent på om den e noenlunde trimmet til seilingen til helga.. sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Tom Rør Svart 17.April.2011 Link til dette innlegget Svart 17.April.2011 Montert Quick bereder, da den gromme CTC berderen som jeg hadde kjøpt ble for stor å få inn der jeg skulle ha den :headbang: Link to post
Laholm Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Skiftet septikslange, var mindre træl en jeg hadde fryktet. Det hadde umiddelbar effekt i forhold til lukt i rommet langs skipssiden, så det vil nok ha effekt for båten som helhet. Har innskjerpet regler for septikhygiene i båten. (skylle etter med ferskvann og eddik når vi har vært på tur og brukt toalettet) Lagt klart ledning for diverse stash, innkjøp skal opp i finanskomiteen ved sen frokost i dag. Laholm Link to post
GlennIversen Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 I dag har jeg vært på Ravn's og hentet ny styrewire, styresnekke og ratt til min lille Selco selboy Ha en fin dag Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 klargjører til sjøsetting imorgen, er ikke ferdig med halvparten av byggingen men den er nå kjørbar Endelig båt igjen Link to post
Polarn Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Satt kjerringa til å stoffe båten Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bjerknez Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Satt kjerringa til å stoffe båten Det skulle jaggu meg jeg gjort også! Men jeg liker ikke helligdager... BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Polarn Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Og nå er a ferdig. Klina bunnstoff utover hele seg Tror jeg holder meg litt i bakgrunn i dag jeg, for nå era litt lik en lemmen Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
FM 8-12 Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Nettopp brukt opp en liten lakk inni båten...Behandlet treverk men gud det må ha vert lenge siden Går vel med 2liter til før en er ferdig Link to post
Steen Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Har i dag fått sjøsatt båten :) Nydelig vær her i Steinkjer, bare noe vind som ødela litt, men ellers topp Link to post
Polarn Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Nettopp brukt opp en liten lakk inni båten...Behandlet treverk men gud det må ha vert lenge siden Går vel med 2liter til før en er ferdig Treverket var så tært at det gikk med 2 liter bare du åpna boksen? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjøogvind Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Ingenting. Båten er på vei til forhandleren i Arendal. :) Link to post
Arvid_A Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 I dag var det "sesongavdukning"! Av med presenningen og den gamle, litt lurvete vinterkalesjen, og på med den nyvaskede sommerkalesjen. Løst bunnstoff ble skrapet av, propellen ble pusset og som et forsøk ble "propellnavet" og det innerste av vingene smurt inn med noe så lite maritimt som skareklister. Et skikkelig klin å få på, men noe må man jo ofre på forskningens alter! Så får vi se om dette har noen effekt mot de hvite små plageåndene. Skroget ble også vasket, så nå er det klart for polering og stoffing. En fantastisk sommerdag med 21 grader og et yrende båtpusseliv i havna i dag! Link to post
FM 8-12 Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Ikke langt unna tror jeg polarn Bare forsvandt rett inn Link to post
EIRINA Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 I dag ble båten sjøsatt og vel plassert i båsen sin så er det bare og begynne med fryden og gammen Link to post
lgboat Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Da var skifte av propellanode gjort (undervanns, 6,5 gr), samt en rundvask og tetting av ferskvannslekkasje da jeg endelig fant den. Nå kan påsken, familien, og hva som helst komme! Link to post
moosewine Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 I dag ble seilbåten sjøsatt! Ny rekord! . Link to post
ravddo Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 I dag ble seilbåten sjøsatt! Ny rekord! Takk for sist! Det er godt å være i gang. Det er viktig å stelle godt med de lange slanke damene våre! Jeg tok preseningen i dag og regner med at alt vasking er ferdig i morgen. Da er det bare litt polering og et lag VC-17M! www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Tom Rør Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Gjort klar for påsketur i morgen, "bare" fire dager forsinket Link to post
Sumi II Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Gjort klar for påsketur i morgen, "bare" fire dager forsinket Samme for meg oxo. Men nå er alt klappet og klart..... Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
tom-ass Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 I dag har jeg ikke gjort noenting med båten, men har vært på et 3 timer langt møte i båtforeningen der vi snart skal ha "dømning"! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Gitt kranføreren et hint om at jeg snart er klar Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ludde30 Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Har pussa ut av ville hel..te for å få bort alle pensestripene fra fjorårets lakking. De idiotene i International sendte Schooner Gold opp til oss her på berget ifjor, noe som liksom skulle være en forbedring. Møkkalakk beregnet på sydligere strøk. I år er den gode gamle Schooneren på plass igjen i hyllene og lakkingen begynner på onsdag. Må olje litt i morgen, pluss at jeg skraper under vannlinjen og hiver på primer. Skal på fjorden rett over påske. If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Sitrin Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Fått montert inn nye batterier. Handlet mat og tatt med klær. Dratt på årets første tur. Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Geir Hel Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Kappa og gjorde proppellen mindre (ein dritt jobb) Så har eg sjøsatt den. Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn