Jump to content

Hvilken Kalesjeleverandør i Aust Agder anbefales?

hifo

Recommended Posts

Noen som kan anbefale en kalesjemaker i aust agder=?? skal ha ny skreddersydd .

Fant et gammelt spørsmål fra meg , som i disse dager er mere relevant en tidligere. skal ha en spesialsydd kalesje til min hifo , og den gamle passer svært dårlig , så antar den ikke funker som mal. derfor bør de komme til meg å ta mål.

Hvem ringer jeg for slike oppdrag? og er det noen som vil være med å spleise?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Og ja , skal ha border av hvitt gull med safirinplanterte rubiner. :-)

Saken er at kalesja er omtrent dobbelt så stor som en snekke kalesje.. mener den er 4,5 m bred på det bredeste og 7,5 meter lang. med 6 vinduer og 8 glidelåser i tilleg til den som deler hele kalesjen. og hun reiser fra grimstad og hit for å ta måla som må til.

tar hilde mål og syr kalesjer altså Roger?

Ho snakka ifjor om at ho skulle i opplæring for å begynne med å sy og ta mål av kalesjer.Tidligere tok ho bare reperasjoner, mens ho hadde ei som sydde nye og tok mål for ho. Ho ordna ihvertfall slikt før :smiley:

Men vet ikke åssen ho er på pris. Men har ihvertfall hatt hyggelige priser på båtputer og slikt :smiley:

• 2 uker senere...

Da har sissel på grimstad sko og kalesjeservice vært i gjerstad og tatt mål av båten . hun og mannen oppholdt seg i båten i nesten 3,5 timer. Forstår at dette blir "dyrt". jeg valgte meg en marineblå kalesje.. tror dette blir knall. ho trodde den skulle være ferdig før 17mai. og det håper jeg forgudskyld for jeg reiv av den gamle kalesjen og pælmet den på bakken med råtne sømmer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...