Jump to content

Noen som kjenner til Honda BF6 4 takter

Tom Rør

Recommended Posts

Vi hadde 8 hk Honda i forsvaret på gummibåten.. den gikk veldig stille og flott i hvertfal. men det er sikkert ikke samme motoren.. små firetaktere blir naturligvis mye tyngre enn en liten totakter. Mulig jeg er innhabil som er Hondafanatiker.. Var også med å testet en 75HK på en nybygd alu båt, og han som kjørte, måtte spørre meg om motoren gikk, fordi den var så stille på tomgang, hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg har aldri sett sekshesters Honda, og på importøren Kellox sine nettsider er det ingen motor mellom 5 og 8 hk. Jeg har forresten en Honda BF 5 på seilbåten, og kan bekrefte at den ikke er lydløs eller vibrasjonsfri, men enkelte andre små firetaktere skal visst være verre. På IF-båtforbundets nettforum har det vært misnøye med Suzukis modeller i samme størrelsen.

Redigert av Baywatch (see edit history)

Snakket med Kellox i dag, og den er tosylyndret, derfor så tung.Den ble startet i går, og det virker som om det er en innretning ifbm. gassen som gjør at det ikke går an å ruse den opp.Skal måle stammen etterpå, for å sjekke om det er kort/lang stamme.Det virker som om den er ment for det tyske markedet, da det står ting på tysk med grønne klistremerker.Det står et eller annet med Bodensee også. :confused:

legger den ut for 4500; tipper jeg, da det virket som en grei pris iflg.en forhandler jeg også snakket med.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...