Tom Rør Startet 5.April.2010 Del på Facebook Startet 5.April.2010 (redigert) Jeg fikk med en påhenger på kjøpet da jeg kjøpte nybåten, men den virker så inn i H...... tung, og lurer på om dette er en spesiell type motor, eller om de bare var så tunge i 2004? Da dette er en som skal selges, kunne det vært greit å vite noe om den før jeg legger den ut for salg. På forhånd takk Redigert 5.April.2010 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 Er dette en motor som brukes til seilbåter tro? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Hei, en nabo hadde en BF5 (1 cyl. 5 hk) som ikke akkurat var lydløs og absolutt ikke vibrasjonsfri. Mener BF6 er bygd på samme lesten (1 cyl.6hk) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Vi hadde 8 hk Honda i forsvaret på gummibåten.. den gikk veldig stille og flott i hvertfal. men det er sikkert ikke samme motoren.. små firetaktere blir naturligvis mye tyngre enn en liten totakter. Mulig jeg er innhabil som er Hondafanatiker.. Var også med å testet en 75HK på en nybygd alu båt, og han som kjørte, måtte spørre meg om motoren gikk, fordi den var så stille på tomgang, hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Baywatch Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 (redigert) Jeg har aldri sett sekshesters Honda, og på importøren Kellox sine nettsider er det ingen motor mellom 5 og 8 hk. Jeg har forresten en Honda BF 5 på seilbåten, og kan bekrefte at den ikke er lydløs eller vibrasjonsfri, men enkelte andre små firetaktere skal visst være verre. På IF-båtforbundets nettforum har det vært misnøye med Suzukis modeller i samme størrelsen. Redigert 6.April.2010 av Baywatch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 Snakket med Kellox i dag, og den er tosylyndret, derfor så tung.Den ble startet i går, og det virker som om det er en innretning ifbm. gassen som gjør at det ikke går an å ruse den opp.Skal måle stammen etterpå, for å sjekke om det er kort/lang stamme.Det virker som om den er ment for det tyske markedet, da det står ting på tysk med grønne klistremerker.Det står et eller annet med Bodensee også. legger den ut for 4500; tipper jeg, da det virket som en grei pris iflg.en forhandler jeg også snakket med. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Da er det kanskje en nedstrupet 8-hester, som ikke blir tatt inn til Norge? Bodensee har vel med utslippskrav å gjøre. Disse var ganske strenge da de kom, så vidt jeg husker. 4500 er vel en OK pris for en fungerende motor. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 jeg tror de er samme motor som den gammle 8 hk motoren 197 cyl volum 2 cy. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Atrox Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Mener jeg har sett ett eller annet sted at dette er samme motor som Volvo Penta MB2. 7.5 HK. (Honda produserte denne for Volvo). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.