Jump to content

Raymarine radar - hvilken funksjon har "tauet" i radomen?

nordan family 27

Recommended Posts

I monteringsveiledningen på min radar skal jeg legge på plass et tau og en gummidings - merk den uthevede skriften:

radar.jpg

Men hva i all verden for slags funksjon har denne? Er det noe praktisk - eller for at man i ettertid skal se at det er en amatør som har montert radaren og pent lagt på plass en tau-stump som proffene ikke ville ha gjort? Tauet virket til å være en vanlig nylon tau med en gummidings i enden som skulle kveiles pent sammen som vist på bildet. Før dette ble gjort var tauet surret rundt den samme gummidingsen. Jeg forstår ikke hva som er den praktiske konsekvensen av å rulle ut tauet og legge det på plass igjen.

festet i bunnen den lille oppbevaringsplassen som avbildet for å kveile tauet i. Så nesten ut som festet var en liten kabelklemme eller lignende. Ikke festet til lokket. den andre enden er festet i en liten gummisak som holder tauet nede, jf bildet.

Mulig det kan festes til lokket - kikket ikke nærmere etter om det var noen slik mulighet.

Men beskrivelsen i monteringsanvisningen av at dette var så veldig viktig kan jeg ikke forstå. Slik den var kveilet opprinnelig var den minst like ute av veien for andre ting enn slik den er nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...